Telia Company

Telia Company anmeldelser fra ansatte

En typisk dag; sjekke mail og dagens gjøremål. Kjøre ut fra hjemmekontor til forhandlerne i distriktet - noe på ad hoc, noe etter månedsplan. Formidling av tidens budskap - for eksempel kampanjer eller faglige nyheter. Verdien av fysisk tilstedeværelse ute i distribusjonen var ikke målbart men var opplevd av alle som meget nyttig. Da andre operatører kuttet ut sine forhandlerkonsulenter fikk NetCom enda mere gehør for at vi fremdeles var der.
Deltakelse på avdelingsmøter, divisjonssamlinger, og bransjemesser var også en del av jobben - som kanskje utgjorde 15%.

Jeg har lært mye om å holde presentasjoner og å formidle kunnskap/budskap.

Jeg har lært relasjonsbygging og hvor mye lojalitet og pålitelighet betyr.

Jeg har lært en del om menneskelighet og empati.

Mine overordne sjefer kunne variere, men stort sett var de formidler av budskap og organisator av vår salgsavdeling. Ofte veldig hyggelig og medgjørlig.

Toppledelsen var bra og inklusiv da NetCom var norsk. Da NetCom ble kjøpt og etter hvert styrt at TeliaSonera, så ble det hele kjedelig. Beslutninger gikk ofte på tvers av det som er fornuftig i Norge, og kortsiktige budsjettmål la premisser for omtrent alt.

Konsernet hadde til enhver tid flotte verdier og visjoner som skulle styre selskapets valg og innsats, men de så vi aldri noe effekt av.

Tilslutt la de ned satsningen på ekstern distribusjon til fordel for å selge i egne kanaler.

Mine medarbeidere var dyktige og hyggelige.

Den vanskeligste delen av jobben var å få formidlet markedssituasjoner fra distriktet opp og inn i systemet.

Den mest underholdende
 - mer...
Fordeler
Firmabil, fri telefon, selskapsbonus. Å kunne styre dagen selv. Regelmessige helsesjekk.
Ulemper
Mye kjøring (ca Km 45000 i tjeneste pr år).
Typical day at work would consist of interacting with customers and tailoring to their needs aswell as selling our product.

I learned a lot about customer service and service in general

Hardest part of the job would to get the set goals done when it comes to sales.
Fordeler
Good work culture
Se flere anmeldelser om Telia Company