Securitas anmeldelser fra ansatte for Vekter

Vekter17 anmeldelser
Se alle 19,948 anmeldelser
Spennende og lærerikt. Masse forskjellige muligheter og tjenester.
Gode muligheter for personlig vekst.
Selve jobben er givende å meningsfull.
Selve ledelsen (Trondheims regionen Sør) Giftig.

Begrunnelse: De tar ikke vare på sine ansatte, dette kan jeg og mange understreke her i denne regionen. De tar deg inn på tjenestesamtale for hver minste ting, der de angriper deg. Jeg selv ble faktisk indirekte truet av sjefen min for "ekstra oppdrag" sammen med tillitsvalgt.

"Sjefene" ringer deg midt på natten å ber deg om å ha på deg klær å dra til den og den lokasjonen for jobb (ukedagene/også i helgene). Men når jeg ringte de midt på natten for å varsle fra om viktige ting får jeg kjeft, selv om jeg fikk beskjed om å ringe til de uansett tid.

Barnslig oppførsel på ledelsen, gjør du en liten feil som f.eks å ringe til de midt på natten blir du "upopulær" en liten periode. Dvs, at de velger å ikke ringe deg for jobb når de ellers ville.

Baksnakker sine ansatte "Vektere", flere av kollegene mine har tatt ledelsen i å faktisk gjøre narr av sine vektere. Helt ufattelig.

Oppsummering:

Det er faktisk et ganske ille miljø bla, ledelsen i Sør, noe som jeg ønsker hadde blitt gransket av arbeidstilsynet. Alle de jeg kjenner som har sluttet i Securitas for Sør-T, har beskrevet at det er ille arbeidsmiljø. Å de ønsker faktisk å kaste opp når de går inn døren til hovedkvarteret i Sør-Trøndelag der de holdet til. Ingen av de jeg har snakket med ønsker å anbefale dette som arb, plass. Ikke engang jeg ønsker å anbefale denne plassen.

For en som aldri har hatt en skikkelig jobb før, skal gå gjennom dette. Er svært uheldig, å jeg ønsker ingen dette. Håper du velger en annen jobb enn
 - mer...
Flott miljø, hyggelige kolleger og varierende arbeidsoppgave
Om man er plassert ute som vekter hos kunde alene i dette firmaet så er man virkelig ensom. Det er lite eller ingen kontakt fra ledernivå og man får kun henvendelser om noe er galt. Det skal mye til å bli inkludert i bedriften også.
Det er mye mas på telefon om å jobbe ekstra og lite interesse å spore fra ledelsen mtp hvordan man trives osv. Det benyttes deltidskontrakter i utstrakt omfang. Heltid er relativt vanskelig å få.

Det er et tankekors at timelønn for en vekter er 185 kr pr time med tanke på såpass mye ansvar man får.

Det positive er at lønnen kommer når den skal, man er selvstendig og blir sjeldent mast på. Det er og endel fleksibilitet mtp arbeidstider og steder.

Lite kurs og selvutvikling. Men mulig å søke nye stillinger internt.
Man føler at man gjør en forskjell og gir en trygghet til kunder og med ansatte
Variert og litt spennende å kontrollere i butikker
Jobbet på tidemanns tobakkfabrikk
jobbet som kvelds/ nattevakt
Flott arbeidsplass, faglig utvikling, flott ledelse, sikker arbeidsgiver, gode lønnsbetingelser,gode ansattgoder
Fordeler
Jobbe når du ønsker det
Ulemper
Ingen
Startet stort sett dagen men å kjøre post for bedrifter med avtale, så områdekontroll, 1 times stasjonsvakt på Nav Moss, mens alt dette foregikk så kom det også alarmer jeg måtte rykke ut på.

Den mest underholdende delen av jobben var Alarm Utrykning, fordi man visste aldri hva man ville møte på.
Fordeler
Var en del bedrifts goder.
Ulemper
Til tider vanskelig med pause, Mye overtid.
Godt fornøyd med ledelse og arbeidskollegaer.
Lært mye om behandling av mennesker og alarmsystemer.
Fordeler
Godt kollegaer
Ulemper
Nattearbeid
Skiftarbeid som passet meg godt. Kjekke arbeidsoppgaver og kjekke kollegaer. Stadig nye muligheter til utvikling og kursing
Dagsrutin med at gå runder på sentret, sjekke dörrar o löpe på larm.
har fått bättre struktur och mer ledaregenskaper då jag var en av di som jobbet där längst.

Helt underbara kolleger, gjorde at man såg fram emot at gå till jobbet.

kan ikke sie vad som var vanskeligt direkt, det mesta blev rutin efter en viss tid så det är inget jag tänkte på.

det mest underhållande var den sociala delen. prata med folk när man gick rundor.
Fordeler
Senter rabbatt. gratis parkering.
Ulemper
lite timmar.
Et fint selskap for de som er interessert i vakt og service yrket. Mange forskjellige stillinger der hver har daglig en ny oppgave som må løses.
Fordeler
Variert hverdag
Ulemper
Mye natt arbeid og noe krevende
Vakthold

Jobbe med mennesker

Kommunisere med mennesker i ulike livssituasjoner

Rutiner

Lære mye teknisk og praktisk om drift av et kjøpesenter
Fordeler
Ingen kjedelig dag
Ulemper
Mye gåiing
Ledelse hjelper ansatte hele veien under arbeidsforhold samt privat.
Fordeler
frihet
Ulemper
ingen pauser
Det er et ganske bra miljø og vi hjelper, støtter hverandre. så det er ikke noen som ikke kan tilpasse seg dette miljøet. Vi kan lære mye av å jobbe som vekter, vi finner ut masse om hvordan hverdagen går og vanskeligste delen av denne jobben er at man har ansvar for andre sin sikkerhet og andres eiendommer. Om det er privat eller offentlig. Andre ulemper er at man kan bli utsatt for vold, stygge ord osv... av folk som vi pågripe eller folk som har brudd regelen.
Å være en vekter er nesten det samme som å jobbe som politi, for vi gjør en ganske stor jobb i den vanlige hverdagen ute.
Fordeler
god jobb som man kan få fagbrev i etter 5års arbeid
Ulemper
man kan får dårlige kommentarer av andre mennesker(narkomaner)
Veldig bra forhold mellom kollegaer, og et godt arbeidsmiljø. Kan til tider være mye stress og mange arbeidsoppgaver. Man lærer å roe ned situasjoner når det oppstår bråk for eks. på tog og busstasjoner ved stengetid. Være årvåken når man sjekker et objekt, så man kan oppdage inbruddsforsøk, åpne dører og vinduer.
Krevd profil
Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Securitas. Nettverket vårt er klar til å svare.
3.3
Basert på 19,948 anmeldelser