Securitas anmeldelse

Det er en behagelig arbeidsplass

26 november 2014
Det er et ganske bra miljø og vi hjelper, støtter hverandre. så det er ikke noen som ikke kan tilpasse seg dette miljøet. Vi kan lære mye av å jobbe som vekter, vi finner ut masse om hvordan hverdagen går og vanskeligste delen av denne jobben er at man har ansvar for andre sin sikkerhet og andres eiendommer. Om det er privat eller offentlig. Andre ulemper er at man kan bli utsatt for vold, stygge ord osv... av folk som vi pågripe eller folk som har brudd regelen.
Å være en vekter er nesten det samme som å jobbe som politi, for vi gjør en ganske stor jobb i den vanlige hverdagen ute.
Fordeler
god jobb som man kan få fagbrev i etter 5års arbeid
Ulemper
man kan får dårlige kommentarer av andre mennesker(narkomaner)
Similar reviews
20 april 2020
Same role
Vekter (Nåværende ansatt) - Trondheim kommune
Selve jobben er givende å meningsfull.
Selve ledelsen (Trondheims regionen Sør) Giftig.

Begrunnelse: De tar ikke vare på sine ansatte, dette kan jeg og mange understreke her i denne regionen. De tar deg inn på tjenestesamtale for hver minste ting, der de angriper deg. Jeg selv ble faktisk indirekte truet av sjefen min for "ekstra oppdrag" sammen med tillitsvalgt.

"Sjefene" ringer deg midt på natten å ber deg om å ha på deg klær å dra til den og den lokasjonen for jobb (ukedagene/også i helgene). Men når jeg ringte de midt på natten for å varsle fra om viktige ting får jeg kjeft, selv om jeg fikk beskjed om å ringe til de uansett tid.

Barnslig oppførsel på ledelsen, gjør du en liten feil som f.eks å ringe til de midt på natten blir du "upopulær" en liten periode. Dvs, at de velger å ikke ringe deg for jobb når de ellers ville.

Baksnakker sine ansatte "Vektere", flere av kollegene mine har tatt ledelsen i å faktisk gjøre narr av sine vektere. Helt ufattelig.

Oppsummering:

Det er faktisk et ganske ille miljø bla, ledelsen i Sør, noe som jeg ønsker hadde blitt gransket av arbeidstilsynet. Alle de jeg kjenner som har sluttet i Securitas for Sør-T, har beskrevet at det er ille arbeidsmiljø. Å de ønsker faktisk å kaste opp når de går inn døren til hovedkvarteret i Sør-Trøndelag der de holdet til. Ingen av de jeg har snakket med ønsker å anbefale dette som arb, plass. Ikke engang jeg ønsker å anbefale denne plassen.

For en som aldri har hatt en skikkelig jobb før, skal gå gjennom dette. Er svært uheldig, å jeg ønsker ingen dette. Håper du velger en annen jobb enn
 - mer...
15 april 2020
Same role
Vekter (Nåværende ansatt) - Oslo
Flott miljø, hyggelige kolleger og varierende arbeidsoppgave
21 februar 2020
Same location
Sikkerhetskontrollør på Flesland flyplass (Nåværende ansatt) - Bergen
Lærer noe for hver dag.
Mange gode arbeidskollegaer.

Ingen dager er lik.
Krevd profil
Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Securitas. Nettverket vårt er klar til å svare.
3.3
Basert på 19,948 anmeldelser