Sarpsborg kommune

Sarpsborg kommune anmeldelser fra ansatte

Viser alle 10 anmeldelser
Hyggelige arbeidskolleger, godt samarbeid. Tett samarbeid med ledelsen.
Fordeler
Tilbud om behandling for de ansatte
Ulemper
Liten tid til alle arbeidsoppgaver
Dårlig organisasjonskultur og manglende ledelsesesevaluering, fører til frykt hos personalet til å involvere seg. Kameraderi fremstår som en anerkjent rekrutteringsmetode til lederjobber.
Fordeler
Avtalemessig avlønning
Ulemper
Liten kontroll på utvikling av organisasjonskultur
Arbeidsmiljøet i Sarpsborg er veldig bra. Man får et godt forhold til både jobben og andre som er ansatte, man blir ekstra arbeidsvillig når man jobber med det man er glad, og trygg på arbeidet sitt her i Sarpsborg kommune.
Litt for lite sosialisering med beboere. Medisiner ble utlevert av ufaglærte.
Fordeler
Fri lunsj
Ulemper
Mye baksnakking
Hyggelig arbeidsplass, god leder, muligheter for faglig utvikling.
# God tone med brukere og kolleger
# Lærte nye ting om kommunikasjon og personlighet, og hygiene nesten hver dag.

# Sjefene tok ansvar, var jordnære og kommuniserte godt med sine ansatte. Dette gjaldt også sjefene til sjefene.

# Siden det var hovedsaklig kvinner på ardbeidsplassen, var det mye skratting, og litt knoting. Men ga hverandre ris og ros.

# Når noen gikk bort, eller flyttet, man blir så fort knyttet til brukerne.

# Må ha vært i boveiledningen, for det skulle så lite til for å glede de. Det var fantastisk.
Fordeler
Fredagskosen
Ulemper
Hvis det var for mange på jobb, ble det lite å gjøre for nonen, mens mye å gjøre for andre. Dårlig arbeidsfordeling.
Kjøre rundt til brukere og utføre oppførte oppgaver. Lært mye om stell og utviklet sosiale ferdigheter overfor brukere. Legge opp egen arbeidsdag. Hyggelige medarbeidere og godt samarbeid. Sosial jobb hvor det er viktig med mye godt humør.
Jeg kan ikke huske å ha hatt en kjedelig dag på jobb. Tiden flyr av sted, og det er nok av oppgaver å ta fatt på. Fra starten av dagen til undervisningsslutt er ikke en dag lik en annen. Det er stor forskjell på småklassetrinnene og f.eks. 5., 6., og 7. klasse. De eldste er mye mer rutinerte enn de minste. Spesielt 1. klassingene trenger mye tid til irettesetting, lære seg skolerutiner, stell osv. Personlig har jeg lært å sette opp undervisningsplaner, undervise, holde ro og orden i klassen, for å nevne noe.
Jeg har godt forhold til ledelsen ved skolen, og har ikke noe spesielt negativt å si om den. Kollegaene er hyggelige og medhjelpelige.

Det er ikke vanskelig å jobbe som vikar ved skolen. Etter mange år som vikar går det veldig fint. Til å starte med kunne det være litt vanskelig å huske navn til alle elevene i nye klasser, i dag er det ikke noe problem.

Det er meget givende å undervise, og se at elevene forstår og mestrer. Ikke noe er bedre for meg enn å se en svak elev prestere godt innen et felt.
Fordeler
Gratis treningstimer hos Sats
Ulemper
Pga hektiske dager, er det ikke alltid tid til lunchpause (mye uforutsigbart skjer i friminuttene)
Hektisk hverdag med ulike utfordringer. Lærer noe nytt hver dag. Ingen dag er lik. Vanskelig med medarbeidere/ledelse som ikke ser behov ved ulike situasjoner
Fordeler
Gode medarbeider
Ulemper
Ulempe ved div situasjoner hvor ledelsen ikke tar tak
En jobb som jeg stortrives i med et supert arbeidsmiljø.
Er utplassert nå men en jobb som jeg gjerne vil fortsette i.
Fordeler
Et fantastisk arbeidsmiljø og gratis lunsj.