REMA 1000

REMA 1000 anmeldelser fra ansatte for Butikkmedarbeider

Butikkmedarbeider38 anmeldelser
lærerikt og gøy å jobbe på rema 1000. noen dager er mer hektisk enn andre og ikke alle sager går som forventet men det gleder vel generelt alle jobber.
Morsomt og lærerrikt år. Utfordrende arbeidplass med varierte oppgaver.
Greit å jobbe der, litt mye stress men ellers grei plass
En typisk dag på jobben var vareutplassering, kundebehandling, klargjøring

Har lært mye om salg og service f.eks fronting av varer, god kundehjelp osv

Den mest underholde delen av jobben var at det var variert arbeid.
Fordeler
God arbeidsmiljø
Ulemper
Korte pauser
Fylle varer, betjene og hjelpe kunder.
Man er alltid blid på jobb

Kom godt overens med ledelsen

Sammensveiset gjeng

Ikke noe spesielt som var vanskelig

Vi hadde det gøy på jobb
Fordeler
Avskjermet spiserom
Ulemper
Ingen
jeg trives å jobbe meg forskjellige nasjonalitet .
det var bra arbeidsplassen jeg har jobbet

hyggelig mennesker var der
En kortvarig arbeidsplass grunnet overgang i annen jobb.
Typisk dag på jobb:
Ansvar for kassa, varepåfylling, rydding i hyller osv.

Hva jeg har lært:

Fikk virkelig en skikkelig gjennomgang av kassaoppgjør, som jeg satte veldig stor pris på.

Medarbeiderne mine:

Koste meg på jobb med de. Selv om det var et godt overtall av damer bar det ikke preg av det.

Mest underholdende delen av jobben:

Medarbeiderne og kundene.
Kan bli litt ensformig til tider, men er absolutt en grei plass å arbeide.
Lærte hvordan en dagligvarebutikk drives til en viss grad, og hvordan man kan yte kundeservice.

Sjefen jeg hadde var veldig grei, og det var aldri noe problem å jobbe med han.

Kollegene var alltid greie med meg, og det var et bra miljø.
Jeg jobbet v/ Rema 1000 Sørreisa Under kjøpmann Bjørn Ottem.
Som er en fantastisk, engasjert, empatisk og inspirerende sjef. Og som menneske mangler jeg superlativer som kan beskrive han.

Så foruten de dagligdagse rutiner i en kjede som Rema 1000, Var jeg og mine flotte kollegaer alltid motivert til å yte det lille og store ekstra for kunden, og ikke minst samholdet og tilhørigheten som motiverte oss til å yte det lille extra. Både for sjefen, men ikke minst våre øverste sjefer: Kundene.

Selvfølgelig er det dager og tilfeller som ikke alltid var rosenrøde, men alltid ble løst med dialog og forståelse. Som går og gikk begge veier...

Men selv om Vår kjøpmann var/er ung, og fortsatt stiger i systemet til Reitan-Gruppen, så ble dette håndtert på en pedagogisk måte der begge parter lyttet til andres argument...

Så i sum har jeg kun positivt å ta med meg fra min tid i Rema.

Men personlig har jeg endelig fått et gnagende selvrealiseringsønske-/behov, og ønsker derfor å lete etter min egen drøm i livet... Gjenstår bare å finne ut hva...

Mvh

Alexander Kahn
Fordeler
Arbeidsmiljø. Kjøpmann. Mest av alt kundene.
Ulemper
Et lederskap i læringsfasen, hvilket medførte utallige elementer. av korrigeringer, og annet som innefatter prøve og feile metoden.
Hektisk.
Full tempo.

God leder.

Hyggelige kollegaer.

Usikkert jobbforhold.
Et sted som man lærer kunde behandling og møter mange mennesker. Man lærer også vareoppfylling. Ledelsen var bra og hadde gode kontakter med medarbeiderne. Den vanskeligste delen av jobben var vareoppfylling på kjøligrommet. Da vi hadde lunsj og pratet sammen var den mest underholdende delen av jobbe.
Dette er en veldig kjekk plass og jobbe di er flinke med og lære deg opp og di ansatte er smilande og gla te en hvertid.
Eg lærte en heil del og det resulterte i at eg karte og ta fagbrevet i salgsfaget.
På Rema 1000 Sørlandsparken var det alltid hektisk og mye som måtte gjøres, men med dyktige medarbeidere ble det alltid gjort.
Her lærte jeg å ta på meg mer ansvar, og lærte mange nye ting på flere områder av dagligvarebutikk.

Det var et kjempe koselig miljø og alle medarbeiderne hadde en god tone seg i mellom - alle kom godt overens og det virket som alle var venner. Begge sjefene jeg hadde i min tid som butikkmedarbeider hos Rema 1000 Sørlandsparken var gode og målrettede sjefer, som jeg er veldig glad for at jeg har hatt.
møtte opp til et hei og begynte å jobbe med engang.lært hvordan en matbutikk drives,koselig leder på Rema 1000.kjempe koselige medarbeidere jobbet godt i lag.hadde litt utfordringer,men ikke verre en andre oppgaver.vi hadde godt humør på jobb, koselige samtaler følte seg velkommen.
Fordeler
kunne ta med hjem brød fra dagen før.
- Typisk da på jobben starter med at jeg vasket butikklokalet, lageret og toalett avhengig av hva som var nødvendig og via en vaskeplan.

- Lærte mye hva god kundeservice og kundebehandling innebærer. Man kan ikke oppføre seg som en sur person bare pga en kunde er vanskelig. Man legger sine egne følelser bak en dør.

- Som sjef var han snill og gir deg tid til å gjøre ferdig det du skal gjøre, men dårlig på å gi oppriktig tilbake meldinger om hva du gjør riktig eller galt. God snill kan du kalle det.

- Medarbeiderne var snille og kunnskapsrike med konkurranseinstinktet i full sving. De tok kunder inn med en varm tone og sa alltid hade til kunder som gikk.

- Det vanskelige med jobben var å prøve å balansere alle oppgavene likt.

- Den gode stemningen.
Fordeler
Gratis lunsj
Ulemper
Lite oppfølging for de som er nye til jobben.
Sto ofte for den tunge jobben. Var mye frem og tilbake fra kassa. Måtte ta i mot varer og pallene var tunge, stte på plass varer, samtidig som du har ansvar for kassa. For lite folk i butikken, fjorde at du hadde mange ansvar. I blant ble det overtid i butikken. Spesielt når jeg var med på å stenge butikken sent om natten og skole neste dag.
Fordeler
Ingen
Ulemper
Korte pauser, få ansatte i butikken på rush dagen(lørdag), måtte betale for lunsj
Sitte i kassen, kundebehandling, service, varepåfylling, vareopptelling og vareplassering.
Samt diverse butikkoppgaver.
Fordeler
møte nye mennesker/kunder