logo av Posten Norge
Posten Norge

Anmeldelser om Balanse mellom jobb og fritid fra ansatte hos Posten Norge

Tøm
3.9
Balanse mellom jobb og fritid
3.7
Lønn og fordeler

Fant 21 anmeldelser som matchet søketSe alle 65 anmeldelser

En god deler nedtrykking fra de faste ansatte

Vikarer vke ofte satt på de tingste jobber! Noen av faste ansatte presset oss vikarer ned! God kontakt med ledere!

Fordeler

God kantina, trening muligheter og fisioterapi.

Ulemper

Meget stressende og fisisk krevende jobb!

Productive and friendly

I really enjoy working here, friendly colleges and you work a lot of night shifts, something that i prefer. New trucks well maintances too, so its safe and good to drive here

Veldig fin arbeidsplass

Min erfaring som annsatt i Posten har vært veldig fin. Gode forhold og fine medarbeidere. Ikke noe dumt å si om noe eller noen.

Fordeler

God lønn og gode forhold

Ulemper

I mitt tilfelle var det ikke betalt lunsjpause

Stressende, men konsist

Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse. Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller. Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post. Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra. Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb. Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte. Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene. Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten, -

Fordeler

Tiden gikk fort.

Ulemper

Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.

Godt og hektisk arbeidsmiljø med hjelpsomme og vennlige lagkamerater

Vanligvis har vi matpause fra 03.30 til 04-00 når vi jobber om natten. De har flyttet matpause to 03.00 til 03.30 under ramadan fordi de er mange muslimske arbeidere, spesielt fra Pakistan og Somalia som are fasting og fastingen begynte 03.30. Jeg har setter pris på den godheten.

Produktiv

Mange varierte og lærerike oppgaver Greie kollegaer

Fordeler

Felles pauser

Ulemper

Mye deltidsstillinger

Morro arbeidssted på den tiden

Hadde ikke så mange timer i mnden men gode kollegaer osv gjorde det gøy å jobbe der.

Fordeler

Forsikring

Ulemper

Lite timer i turnus

En profesjonell markedsledende bedrift

Posten har for meg alltid vært en veldig god og profesjonell arbeidsgiver. De har gitt meg muligheten til å utvikle meg til å bli en leder. Stillingen min hos Posten er en krevende men gøy stilling. Jeg har fått muligheten til å delta i organisasjonens utvikling samt digitalisering. Innenfor dette emnet har jeg ledet forskjellige prosjekter. Avdelingene som jeg har ledet hadde et lønnsbudsjett på 20 mill. NOK. Den bestod av 3 ledere under meg. I tillegg bestod den av 100 medarbeidere fra 13 forskjellige nasjoner i aldersgruppen 16-72. I tillegg til dette hadde jeg ansvaret for avdelinger som kontrollerte kundefakturering hvor avdelingen kontrollerte ca. 180 mill. NOK

Fordeler

Utviklingsmuligheter, frihet under ansvar og gode pensjonstilbud

Ulemper

Usikker arbeidsplass grunnet volumfall, sentralisering og digitalisering

Svært hyggelige sjefer og kollegaer

Ny i Norge med mål at bredde kompetansen min innen andre fag sa jeg til sjefen at jeg bare blir igjen et halvår eller så. Grunnet meget hyggelige arbeidsforhold ble jeg igjen i 3 år. Jeg har drevet med transport veldig lenge så selv om oppgavene ikke var nye så fikk jeg en hel del praksis på truckkøring og dertil norsk truckbevis av sjefen. Som siste mann inn på Posten Transport var jeg og først mann ut til Bring som Posten-ansatt. Helt okey men den rådende ukulturen innen bygg og enda mer transport har jeg vanskelig for. Skrev HMS-rapport også her på farlige forhold på Bringterminalen der som vanlig de mest gretne, utrevlige og arrogante er de som ikke bryr seg om HMS. Vurderingskarakteeren gjelder Posten, ikke Bring. Den ville være betraktelig lavere.

Fordeler

Mestedels hyggelige kollegaer

Ulemper

Noen på Bring som ikke burde ha den jobben de har

Lærerik og produktiv arbeidsplass.

En må alltid være fokusert og levere kvalitet, et brev skal alltid i rett postkasse. Og ikke minst må en samtidig være fokusert på veien.

Ulemper

Korte pauser

Artig arbeidsplass

Det har vært koselig å jobbe, jeg var engasjert i arbeidstiden.

Fordeler

Bra lønn, Gode kollegaer

Ulemper

Nattevakt var slitsomt.

En grei jobb.

Greit å jobbe ute og treffe folk. Jeg likte en utfordring og kjøre post til kunder under vanskelige kjøre forhold var en av dem om vinteren. Jeg fant rutiner som passet meg slik at jeg gjorde jobben min best mulig og effektivt.

Fordeler

Gode fordeler på forsikring og lån

Ulemper

Er man effektiv på jobb. Så får du mere og gjøre men ikke mer i lønn

produktivt, stabilt, profesjonellt

Lærte mye om logistikk ved importfortolling, moms, post, shipment, tollvesen og skattesatser

Fordeler

god kantine og miljø

Solid bedrift.

Fikk opplæring av folk som hadde jobbet der i 20-.30-40 år. Så det var meget bra.

Fordeler

Lærte overraskende fort (sa dem andre).

Ulemper

Kveldsskift.

En lærerik arbeidsplass

Dagene som postbud er aldri lik. Man har mange forskjellige gjøre mål. Har lært at man ikke må stresse heller bruke litt tid pga sikkerheten til både meg og andre. Ledelsen er helt topp. Veldig koselige medarbeidere. Den vanskeligste delen av jobben, er tunge løft av pakker og at man blir sliten i hodet. Det gøyeste med jobben er medarbeiderne og samkomstene, (som sommerfest og personalmøte) siden man kjører stort sett alene hver dag og når man først treffes alle så er det helt topp

Kjekke arbeidsplass

Ein typisk dag på jobben: - Laste inn i bilen pakker og post, kjøre mange mil, sortere ut brev, c-post og aviser, kundebehandling. Medarbeidarane og ledelsen var helt supre. Den vanskeligste delen av jobben var på slutten, då det er 250-300 ganger inn og ut av bilen med eit kne som eg har fått Artrose i. Smertefullt! Det mest underholdane var kundekontakt.

Fordeler

Være ute i allslags ver i ein fantastisk natur.

Ulemper

Korte pauser, viss vi fekk tida til det. Stress.

Gøy arbeidsplass med noe dårlig ledelse

Gode kolleger. Jeg har lært meg å jobbe i støv , jobbe utholdende i lenger perioder.n Dårlig ledelse og userriøs sjef som sjeldent dukket opp. jobbet uten kontrakt i nesten 2 år. jobbet natt og dårlig søvn.

Var ein grei arbeidsplass

Trynefator. Ledelsen var ikkje noko å skryta av. Var tøft å være ansatt når ikkje sjefane likte deg, veit ikkje kvifor, men han/ho måtte ha nokon å hakke på. Var greit når eg starta der, då var det ingen som hakka på meg, men etter at den som var "hakkekylling" slutta vart det eg som blei hakkekylling, då måtte eg slutta.

Fordeler

sosialt

Ulemper

Ledelsen

Et produktivt og effektivt miljø

Start: 2330 - klargjøring for sorteringsprogrammer 2400 - manuell sortering av aviser etc. 0100 - 0130 ubetalt spisepause 0130 - behandling av ankommet post fra Oslo Ruteklargjøring av brevpost til Bergen og omegn. Ferdig ruteklargjort post leveres rett sortert til rett tid. 0600 - Min "arbeidsdag" er over. Går hjem sliten, og håper jeg får sove godt. Posten er i endring. Det er ikke endringene i seg selv som er vanskelige, men det at arbeiderne hele tiden kommer dårligere ut.

Ulemper

deltidsarbeid

Likte å jobbe her

Likte å jobbe her da man var litt fleksibel mens man jobbet. Har lyst til å jobbe her igjen.

Fordeler

2 pauser samt frihet til å høre musikk under arbeidet.

Kjempe fin arbeidsplass med gode kolleger

Kø i skranken.mange fremmedspråklige kunder som trenger ekstra oppfølgning. Også veldig mange hyggelige kunder. Spørsmål om alt mulig. Flott arbeidsmiljø og gode kolleger/sjefer.

Fordeler

trivelig miljø.

Ulemper

stress og vonde skuldre og armer
Se flere anmeldelser om Posten Norge