Posten Norge

Anmeldelser om Lønn og fordeler fra ansatte hos Posten Norge

Min erfaring som annsatt i Posten har vært veldig fin. Gode forhold og fine medarbeidere. Ikke noe dumt å si om noe eller noen.
Fordeler
God lønn og gode forhold
Ulemper
I mitt tilfelle var det ikke betalt lunsjpause
Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse. Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller. Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post. Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra. Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb. Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte. Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene. Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten, - mer...
Fordeler
Tiden gikk fort.
Ulemper
Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.
Vanligvis har vi matpause fra 03.30 til 04-00 når vi jobber om natten. De har flyttet matpause to 03.00 til 03.30 under ramadan fordi de er mange muslimske arbeidere, spesielt fra Pakistan og Somalia som are fasting og fastingen begynte 03.30. Jeg har setter pris på den godheten.
Mange varierte og lærerike oppgaver Greie kollegaer
Fordeler
Felles pauser
Ulemper
Mye deltidsstillinger
Hadde ikke så mange timer i mnden men gode kollegaer osv gjorde det gøy å jobbe der.
Fordeler
Forsikring
Ulemper
Lite timer i turnus
Posten har for meg alltid vært en veldig god og profesjonell arbeidsgiver. De har gitt meg muligheten til å utvikle meg til å bli en leder. Stillingen min hos Posten er en krevende men gøy stilling. Jeg har fått muligheten til å delta i organisasjonens utvikling samt digitalisering. Innenfor dette emnet har jeg ledet forskjellige prosjekter. Avdelingene som jeg har ledet hadde et lønnsbudsjett på 20 mill. NOK. Den bestod av 3 ledere under meg. I tillegg bestod den av 100 medarbeidere fra 13 forskjellige nasjoner i aldersgruppen 16-72. I tillegg til dette hadde jeg ansvaret for avdelinger som kontrollerte kundefakturering hvor avdelingen kontrollerte ca. 180 mill. NOK
Fordeler
Utviklingsmuligheter, frihet under ansvar og gode pensjonstilbud
Ulemper
Usikker arbeidsplass grunnet volumfall, sentralisering og digitalisering
tar imot post på morgenen grovsorterer pakke reklame ut ut å sykle/kjøre rute når jeg kommer inn, rydder jeg etter meg.
Fordeler
tilbud forsikringer, styrer litt din egen dag på jobb.
en typisk dag i posten starter først å finne de pakkene du skal laste i bilen din. Det er ofte delt ferdig klar etter postnr. Du må også finne og dele de pakkene som du skal kjøre i ditt område som står i din kjøreboka og laste dem i bilen din. Jeg har lært å kommunsere med mennesker i posten . Du må møte mange kunder til dalig. Det kan være vanskelig å vite antall pakker du må kjøre dag til dag . Det kan også være mange pakker som feks i jul .
Fordeler
Gratis kaffe
Følte jeg var behjelpelig til kunder som kom innom som feks trengte hjelp til å betale regninger, åpne kontoer osv.
Fordeler
Behjelpelig ovenfor de som trengte hjelp
Ulemper
At postkontoret ble nedlagt i Hammerfest
En må alltid være fokusert og levere kvalitet, et brev skal alltid i rett postkasse. Og ikke minst må en samtidig være fokusert på veien.
Ulemper
Korte pauser
Det har vært koselig å jobbe, jeg var engasjert i arbeidstiden.
Fordeler
Bra lønn, Gode kollegaer
Ulemper
Nattevakt var slitsomt.
Greit å jobbe ute og treffe folk. Jeg likte en utfordring og kjøre post til kunder under vanskelige kjøre forhold var en av dem om vinteren. Jeg fant rutiner som passet meg slik at jeg gjorde jobben min best mulig og effektivt.
Fordeler
Gode fordeler på forsikring og lån
Ulemper
Er man effektiv på jobb. Så får du mere og gjøre men ikke mer i lønn
Fikk opplæring av folk som hadde jobbet der i 20-.30-40 år. Så det var meget bra.
Fordeler
Lærte overraskende fort (sa dem andre).
Ulemper
Kveldsskift.
Ein typisk dag på jobben: - Laste inn i bilen pakker og post, kjøre mange mil, sortere ut brev, c-post og aviser, kundebehandling. Medarbeidarane og ledelsen var helt supre. Den vanskeligste delen av jobben var på slutten, då det er 250-300 ganger inn og ut av bilen med eit kne som eg har fått Artrose i. Smertefullt! Det mest underholdane var kundekontakt.
Fordeler
Være ute i allslags ver i ein fantastisk natur.
Ulemper
Korte pauser, viss vi fekk tida til det. Stress.
Dagene var jamne , oppgavene som skulle gjøres var klare. Lærte å være systematisk og punktlig. Tålmodighet ved forsinkelser. Ledelsen fungerte bra. Hadde hyggelige og hjelpsomme medarbeidere. Føret var til tider vanskelig om vinteren å komme frem både til beins og med bil. Omadresseringer kunne bli noen ganger vanskelig når det kom flere forskjellige på en dag, måtte bruke litt ekstra tid på det. Det som var mest underholdende var når solen kom og når kunder var fornøyde med leveringer.
Start: 2330 - klargjøring for sorteringsprogrammer 2400 - manuell sortering av aviser etc. 0100 - 0130 ubetalt spisepause 0130 - behandling av ankommet post fra Oslo Ruteklargjøring av brevpost til Bergen og omegn. Ferdig ruteklargjort post leveres rett sortert til rett tid. 0600 - Min "arbeidsdag" er over. Går hjem sliten, og håper jeg får sove godt. Posten er i endring. Det er ikke endringene i seg selv som er vanskelige, men det at arbeiderne hele tiden kommer dårligere ut.
Ulemper
deltidsarbeid
Likte å jobbe her da man var litt fleksibel mens man jobbet. Har lyst til å jobbe her igjen.
Fordeler
2 pauser samt frihet til å høre musikk under arbeidet.
Se flere anmeldelser om Posten Norge