Posten Norge

Anmeldelser om Lederskap fra ansatte hos Posten Norge

Vikarer vke ofte satt på de tingste jobber!
Noen av faste ansatte presset oss vikarer ned!

God kontakt med ledere!
Fordeler
God kantina, trening muligheter og fisioterapi.
Ulemper
Meget stressende og fisisk krevende jobb!
Høyt tempo.
Har lært å jobbe både selvstendig og i team.

Har også fått ledererfaring.

Bra ledelse.
En arbeidsplass som var bra fram til rundt 2000. Arbeidsplass er nå tilsverre ødelagt etter omorganiseringer osv.
Fordeler
Gode avtaler generelt
Ulemper
Dårlig ledelse og tok ikke ansvar for sine ansatte
Grei plass og gode medarbeidere. Kan bli svært stressende og hektisk til tider. Noen av lederne var ikke like hyggelige som andre.
Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse.

Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller.

Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post.

Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra.

Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb.

Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte.

Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene.

Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten,
 - mer...
Fordeler
Tiden gikk fort.
Ulemper
Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.
Selvstendig jobb ved å levere pakker til bedrifter på fast rute
Posten har for meg alltid vært en veldig god og profesjonell arbeidsgiver. De har gitt meg muligheten til å utvikle meg til å bli en leder. Stillingen min hos Posten er en krevende men gøy stilling. Jeg har fått muligheten til å delta i organisasjonens utvikling samt digitalisering. Innenfor dette emnet har jeg ledet forskjellige prosjekter. Avdelingene som jeg har ledet hadde et lønnsbudsjett på 20 mill. NOK. Den bestod av 3 ledere under meg. I tillegg bestod den av 100 medarbeidere fra 13 forskjellige nasjoner i aldersgruppen 16-72. I tillegg til dette hadde jeg ansvaret for avdelinger som kontrollerte kundefakturering hvor avdelingen kontrollerte ca. 180 mill. NOK
Fordeler
Utviklingsmuligheter, frihet under ansvar og gode pensjonstilbud
Ulemper
Usikker arbeidsplass grunnet volumfall, sentralisering og digitalisering
Jeg valgte å slutte i posen i 2008 da jeg fikk tilbud å jobbe som montør for Everlite,i Everlite var det endel reising og lagerjobbing som fristet,avdelingen som jeg jobbet ved ble lagt ned i 2013 og alle ble sagt opp
Fordeler
trygghet
Ulemper
lite variert
Ny i Norge med mål at bredde kompetansen min innen andre fag sa jeg til sjefen at jeg bare blir igjen et halvår eller så. Grunnet meget hyggelige arbeidsforhold ble jeg igjen i 3 år.

Jeg har drevet med transport veldig lenge så selv om oppgavene ikke var nye så fikk jeg en hel del praksis på truckkøring og dertil norsk truckbevis av sjefen.

Som siste mann inn på Posten Transport var jeg og først mann ut til Bring som Posten-ansatt.
Helt okey men den rådende ukulturen innen bygg og enda mer transport har jeg vanskelig for. Skrev HMS-rapport også her på farlige forhold på Bringterminalen der som vanlig de mest gretne, utrevlige og arrogante er de som ikke bryr seg om HMS.

Vurderingskarakteeren gjelder Posten, ikke Bring. Den ville være betraktelig lavere.
Fordeler
Mestedels hyggelige kollegaer
Ulemper
Noen på Bring som ikke burde ha den jobben de har
gode arbeidsforhold av og til litt stresset godt arbeidsmiljø.
En meget god arbeidsplass i 15 år. I Posten var man trygg og alt var strukturert og riktig.
Jeg starter på jobb kl.05:00 med å si god morgen til alle ansatter jeg treffer. Medarbeidere mine er megen flinke til å hjelpe hverandre.

Den vanskeligeste delev av jobben er, dersom posten kommer seint det blir veldig lite tid på oss å sortere brevene og pakkene. Men vi finner alltid løsning slik kundene blir fornøyd.

Løsningen er at vi prioritere det som er viktige for kunder for eksample å sende ut aviser på riktig tid.

En typisk dag på den jobben er at vi jobber i et høyt tempo slik det ikke blir tilgjengelig brev, blader og pakke.
Fordeler
Vi får grattis is i sommeren og frukt i vinteren.
Ulemper
At det er kort arbeids tid.
Gode arbeidsforhold, gode kolleger, mye kompetanse og god struktur.
Besvare mailer og telefoner
Legge kjøreplaner

Drifte og koordinere sjåfører på kvelden

Hjelpe og støtte for sjåfører/ledere

Sosial og omgjengelig med mine kollegaer

Spøke og ha det gøy med mine kollegaer

Holde PDA (scanne-maskiner)ved like, det er mitt hovedansvar, som er krevende og tar mye tid for å få best mulig flyt, og et oppegående system
Fordeler
billån over natt, fleksibelt -jobbe selvstendig
Ulemper
noe støy, men ikke større merkbar plage
Fikk opplæring av folk som hadde jobbet der i 20-.30-40 år. Så det var meget bra.
Fordeler
Lærte overraskende fort (sa dem andre).
Ulemper
Kveldsskift.
Dagene som postbud er aldri lik. Man har mange forskjellige gjøre mål.
Har lært at man ikke må stresse heller bruke litt tid pga sikkerheten til både meg og andre.

Ledelsen er helt topp.

Veldig koselige medarbeidere.

Den vanskeligste delen av jobben, er tunge løft av pakker og at man blir sliten i hodet.

Det gøyeste med jobben er medarbeiderne og samkomstene, (som sommerfest og personalmøte) siden man kjører stort sett alene hver dag og når man først treffes alle så er det helt topp
Ein typisk dag på jobben: - Laste inn i bilen pakker og post, kjøre mange mil, sortere ut brev, c-post og aviser, kundebehandling.
Medarbeidarane og ledelsen var helt supre.

Den vanskeligste delen av jobben var på slutten, då det er 250-300 ganger inn og ut av bilen med eit kne som eg har fått Artrose i. Smertefullt!

Det mest underholdane var kundekontakt.
Fordeler
Være ute i allslags ver i ein fantastisk natur.
Ulemper
Korte pauser, viss vi fekk tida til det. Stress.
Kulturen på denne arbeidsplassen var meget positiv. Her tror jeg alle ansatte følte seg sett og hørt.
Det var både morsomt og hyggelig å jobbe der.
Den beste arbeidsplassen jeg har vært på.
Meget god arbeidsmoral og kjempegode kollegaer.
God ledelse.
Fordeler
Gode arbeidskollegaer og arbeidsforhold.
Gode kolleger.
Jeg har lært meg å jobbe i støv , jobbe utholdende i lenger perioder.n

Dårlig ledelse og userriøs sjef som sjeldent dukket opp. jobbet uten kontrakt i nesten 2 år.

jobbet natt og dårlig søvn.
Dagene var jamne , oppgavene som skulle gjøres var klare. Lærte å være systematisk og punktlig. Tålmodighet ved forsinkelser. Ledelsen fungerte bra. Hadde hyggelige og hjelpsomme medarbeidere. Føret var til tider vanskelig om vinteren å komme frem både til beins og med bil. Omadresseringer kunne bli noen ganger vanskelig når det kom flere forskjellige på en dag, måtte bruke litt ekstra tid på det. Det som var mest underholdende var når solen kom og når kunder var fornøyde med leveringer.