logo av Posten Norge
Posten Norge

Anmeldelser om Jobbsikkerhet og forfremmelse fra ansatte hos Posten Norge

Tøm
3.9
Balanse mellom jobb og fritid
Jobbsikkerhet og forfremmelse

Fant 17 anmeldelser som matchet søketSe alle 65 anmeldelser

En god deler nedtrykking fra de faste ansatte

Vikarer vke ofte satt på de tingste jobber! Noen av faste ansatte presset oss vikarer ned! God kontakt med ledere!

Fordeler

God kantina, trening muligheter og fisioterapi.

Ulemper

Meget stressende og fisisk krevende jobb!

Produktiv arbeidsplass med godt miljø

Høyt tempo. Har lært å jobbe både selvstendig og i team. Har også fått ledererfaring. Bra ledelse.

Dårlig miljø og tar ikke var på sine ansatte

En arbeidsplass som var bra fram til rundt 2000. Arbeidsplass er nå tilsverre ødelagt etter omorganiseringer osv.

Fordeler

Gode avtaler generelt

Ulemper

Dårlig ledelse og tok ikke ansvar for sine ansatte

Stressende, men konsist

Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse. Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller. Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post. Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra. Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb. Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte. Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene. Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten, -

Fordeler

Tiden gikk fort.

Ulemper

Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.

Det er bra Arbeid plass.

Det er en typisk som laste pakke I bilen og levere de pakkene til kunde som er vanlig har dag.Jeg har lært forskjellige rute I de siste 4 åre som jobber i posten.

Gøy arbeidplass

en typisk dag i posten starter først å finne de pakkene du skal laste i bilen din. Det er ofte delt ferdig klar etter postnr. Du må også finne og dele de pakkene som du skal kjøre i ditt område som står i din kjøreboka og laste dem i bilen din. Jeg har lært å kommunsere med mennesker i posten . Du må møte mange kunder til dalig. Det kan være vanskelig å vite antall pakker du må kjøre dag til dag . Det kan også være mange pakker som feks i jul .

Fordeler

Gratis kaffe

Svært hyggelige sjefer og kollegaer

Ny i Norge med mål at bredde kompetansen min innen andre fag sa jeg til sjefen at jeg bare blir igjen et halvår eller så. Grunnet meget hyggelige arbeidsforhold ble jeg igjen i 3 år. Jeg har drevet med transport veldig lenge så selv om oppgavene ikke var nye så fikk jeg en hel del praksis på truckkøring og dertil norsk truckbevis av sjefen. Som siste mann inn på Posten Transport var jeg og først mann ut til Bring som Posten-ansatt. Helt okey men den rådende ukulturen innen bygg og enda mer transport har jeg vanskelig for. Skrev HMS-rapport også her på farlige forhold på Bringterminalen der som vanlig de mest gretne, utrevlige og arrogante er de som ikke bryr seg om HMS. Vurderingskarakteeren gjelder Posten, ikke Bring. Den ville være betraktelig lavere.

Fordeler

Mestedels hyggelige kollegaer

Ulemper

Noen på Bring som ikke burde ha den jobben de har

After school job

This was an after school job that I didn't put much thought into when it came to work environment and further opportuneties and such. I just wanted to get there and do the work and get paid.

Lærerikt

Jeg lærte å arbeide med pleie og omsorg. I tilegg skirve raport.

Meget trivelig arbeidsplass

Jeg starter på jobb kl.05:00 med å si god morgen til alle ansatter jeg treffer. Medarbeidere mine er megen flinke til å hjelpe hverandre. Den vanskeligeste delev av jobben er, dersom posten kommer seint det blir veldig lite tid på oss å sortere brevene og pakkene. Men vi finner alltid løsning slik kundene blir fornøyd. Løsningen er at vi prioritere det som er viktige for kunder for eksample å sende ut aviser på riktig tid. En typisk dag på den jobben er at vi jobber i et høyt tempo slik det ikke blir tilgjengelig brev, blader og pakke.

Fordeler

Vi får grattis is i sommeren og frukt i vinteren.

Ulemper

At det er kort arbeids tid.

produktivt, stabilt, profesjonellt

Lærte mye om logistikk ved importfortolling, moms, post, shipment, tollvesen og skattesatser

Fordeler

god kantine og miljø

Solid bedrift.

Fikk opplæring av folk som hadde jobbet der i 20-.30-40 år. Så det var meget bra.

Fordeler

Lærte overraskende fort (sa dem andre).

Ulemper

Kveldsskift.

En lærerik arbeidsplass

Dagene som postbud er aldri lik. Man har mange forskjellige gjøre mål. Har lært at man ikke må stresse heller bruke litt tid pga sikkerheten til både meg og andre. Ledelsen er helt topp. Veldig koselige medarbeidere. Den vanskeligste delen av jobben, er tunge løft av pakker og at man blir sliten i hodet. Det gøyeste med jobben er medarbeiderne og samkomstene, (som sommerfest og personalmøte) siden man kjører stort sett alene hver dag og når man først treffes alle så er det helt topp

Et harmonisk arbeidsmiljø

Kulturen på denne arbeidsplassen var meget positiv. Her tror jeg alle ansatte følte seg sett og hørt. Det var både morsomt og hyggelig å jobbe der.

Gøy arbeidsplass med noe dårlig ledelse

Gode kolleger. Jeg har lært meg å jobbe i støv , jobbe utholdende i lenger perioder.n Dårlig ledelse og userriøs sjef som sjeldent dukket opp. jobbet uten kontrakt i nesten 2 år. jobbet natt og dårlig søvn.

Var fint å få gode tilbakemeldinger

Dagene var jamne , oppgavene som skulle gjøres var klare. Lærte å være systematisk og punktlig. Tålmodighet ved forsinkelser. Ledelsen fungerte bra. Hadde hyggelige og hjelpsomme medarbeidere. Føret var til tider vanskelig om vinteren å komme frem både til beins og med bil. Omadresseringer kunne bli noen ganger vanskelig når det kom flere forskjellige på en dag, måtte bruke litt ekstra tid på det. Det som var mest underholdende var når solen kom og når kunder var fornøyde med leveringer.

Var ein grei arbeidsplass

Trynefator. Ledelsen var ikkje noko å skryta av. Var tøft å være ansatt når ikkje sjefane likte deg, veit ikkje kvifor, men han/ho måtte ha nokon å hakke på. Var greit når eg starta der, då var det ingen som hakka på meg, men etter at den som var "hakkekylling" slutta vart det eg som blei hakkekylling, då måtte eg slutta.

Fordeler

sosialt

Ulemper

Ledelsen
Se flere anmeldelser om Posten Norge