Posten Norge

Anmeldelser om Kultur fra ansatte hos Posten Norge

Vikarer vke ofte satt på de tingste jobber! Noen av faste ansatte presset oss vikarer ned! God kontakt med ledere!
Fordeler
God kantina, trening muligheter og fisioterapi.
Ulemper
Meget stressende og fisisk krevende jobb!
Høyt tempo. Har lært å jobbe både selvstendig og i team. Har også fått ledererfaring. Bra ledelse.
En arbeidsplass som var bra fram til rundt 2000. Arbeidsplass er nå tilsverre ødelagt etter omorganiseringer osv.
Fordeler
Gode avtaler generelt
Ulemper
Dårlig ledelse og tok ikke ansvar for sine ansatte
Min erfaring som annsatt i Posten har vært veldig fin. Gode forhold og fine medarbeidere. Ikke noe dumt å si om noe eller noen.
Fordeler
God lønn og gode forhold
Ulemper
I mitt tilfelle var det ikke betalt lunsjpause
Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse. Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller. Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post. Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra. Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb. Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte. Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene. Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten, - mer...
Fordeler
Tiden gikk fort.
Ulemper
Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.
Vanligvis har vi matpause fra 03.30 til 04-00 når vi jobber om natten. De har flyttet matpause to 03.00 til 03.30 under ramadan fordi de er mange muslimske arbeidere, spesielt fra Pakistan og Somalia som are fasting og fastingen begynte 03.30. Jeg har setter pris på den godheten.
Mange varierte og lærerike oppgaver Greie kollegaer
Fordeler
Felles pauser
Ulemper
Mye deltidsstillinger
Posten har for meg alltid vært en veldig god og profesjonell arbeidsgiver. De har gitt meg muligheten til å utvikle meg til å bli en leder. Stillingen min hos Posten er en krevende men gøy stilling. Jeg har fått muligheten til å delta i organisasjonens utvikling samt digitalisering. Innenfor dette emnet har jeg ledet forskjellige prosjekter. Avdelingene som jeg har ledet hadde et lønnsbudsjett på 20 mill. NOK. Den bestod av 3 ledere under meg. I tillegg bestod den av 100 medarbeidere fra 13 forskjellige nasjoner i aldersgruppen 16-72. I tillegg til dette hadde jeg ansvaret for avdelinger som kontrollerte kundefakturering hvor avdelingen kontrollerte ca. 180 mill. NOK
Fordeler
Utviklingsmuligheter, frihet under ansvar og gode pensjonstilbud
Ulemper
Usikker arbeidsplass grunnet volumfall, sentralisering og digitalisering
Jeg valgte å slutte i posen i 2008 da jeg fikk tilbud å jobbe som montør for Everlite,i Everlite var det endel reising og lagerjobbing som fristet,avdelingen som jeg jobbet ved ble lagt ned i 2013 og alle ble sagt opp
Fordeler
trygghet
Ulemper
lite variert
Ny i Norge med mål at bredde kompetansen min innen andre fag sa jeg til sjefen at jeg bare blir igjen et halvår eller så. Grunnet meget hyggelige arbeidsforhold ble jeg igjen i 3 år. Jeg har drevet med transport veldig lenge så selv om oppgavene ikke var nye så fikk jeg en hel del praksis på truckkøring og dertil norsk truckbevis av sjefen. Som siste mann inn på Posten Transport var jeg og først mann ut til Bring som Posten-ansatt. Helt okey men den rådende ukulturen innen bygg og enda mer transport har jeg vanskelig for. Skrev HMS-rapport også her på farlige forhold på Bringterminalen der som vanlig de mest gretne, utrevlige og arrogante er de som ikke bryr seg om HMS. Vurderingskarakteeren gjelder Posten, ikke Bring. Den ville være betraktelig lavere.
Fordeler
Mestedels hyggelige kollegaer
Ulemper
Noen på Bring som ikke burde ha den jobben de har
gode arbeidsforhold av og til litt stresset godt arbeidsmiljø.
Jeg er veldig stolt av å jobbe i en virksomhet som betyr mye for at Norgeb skal fungere.
Jeg lærte å arbeide med pleie og omsorg. I tilegg skirve raport.
En må alltid være fokusert og levere kvalitet, et brev skal alltid i rett postkasse. Og ikke minst må en samtidig være fokusert på veien.
Ulemper
Korte pauser
Greit å jobbe ute og treffe folk. Jeg likte en utfordring og kjøre post til kunder under vanskelige kjøre forhold var en av dem om vinteren. Jeg fant rutiner som passet meg slik at jeg gjorde jobben min best mulig og effektivt.
Fordeler
Gode fordeler på forsikring og lån
Ulemper
Er man effektiv på jobb. Så får du mere og gjøre men ikke mer i lønn
En god arbeidsplass med et hyggelig miljø. Litt irritasjon hos medarbeiderne som gir litt dårlig miljø
Fordeler
Hyggelig miljø
Ulemper
Ingen
Gode arbeidsforhold, gode kolleger, mye kompetanse og god struktur.
Lærte mye om logistikk ved importfortolling, moms, post, shipment, tollvesen og skattesatser
Fordeler
god kantine og miljø
Besvare mailer og telefoner Legge kjøreplaner Drifte og koordinere sjåfører på kvelden Hjelpe og støtte for sjåfører/ledere Sosial og omgjengelig med mine kollegaer Spøke og ha det gøy med mine kollegaer Holde PDA (scanne-maskiner)ved like, det er mitt hovedansvar, som er krevende og tar mye tid for å få best mulig flyt, og et oppegående system
Fordeler
billån over natt, fleksibelt -jobbe selvstendig
Ulemper
noe støy, men ikke større merkbar plage
Dagene som postbud er aldri lik. Man har mange forskjellige gjøre mål. Har lært at man ikke må stresse heller bruke litt tid pga sikkerheten til både meg og andre. Ledelsen er helt topp. Veldig koselige medarbeidere. Den vanskeligste delen av jobben, er tunge løft av pakker og at man blir sliten i hodet. Det gøyeste med jobben er medarbeiderne og samkomstene, (som sommerfest og personalmøte) siden man kjører stort sett alene hver dag og når man først treffes alle så er det helt topp
Ein typisk dag på jobben: - Laste inn i bilen pakker og post, kjøre mange mil, sortere ut brev, c-post og aviser, kundebehandling. Medarbeidarane og ledelsen var helt supre. Den vanskeligste delen av jobben var på slutten, då det er 250-300 ganger inn og ut av bilen med eit kne som eg har fått Artrose i. Smertefullt! Det mest underholdane var kundekontakt.
Fordeler
Være ute i allslags ver i ein fantastisk natur.
Ulemper
Korte pauser, viss vi fekk tida til det. Stress.