Posten Norge

Posten Norge anmeldelser fra ansatte i Oslo

Oslo11 anmeldelser
Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse.

Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller.

Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post.

Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra.

Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb.

Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte.

Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene.

Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten,
 - mer...
Fordeler
Tiden gikk fort.
Ulemper
Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.
Vanligvis har vi matpause fra 03.30 til 04-00 når vi jobber om natten.

De har flyttet matpause to 03.00 til 03.30 under ramadan fordi de er mange muslimske arbeidere, spesielt fra Pakistan og Somalia som are fasting og fastingen begynte 03.30.

Jeg har setter pris på den godheten.
Ny i Norge med mål at bredde kompetansen min innen andre fag sa jeg til sjefen at jeg bare blir igjen et halvår eller så. Grunnet meget hyggelige arbeidsforhold ble jeg igjen i 3 år.

Jeg har drevet med transport veldig lenge så selv om oppgavene ikke var nye så fikk jeg en hel del praksis på truckkøring og dertil norsk truckbevis av sjefen.

Som siste mann inn på Posten Transport var jeg og først mann ut til Bring som Posten-ansatt. Helt okey men den rådende ukulturen innen bygg og enda mer transport har jeg vanskelig for. Skrev HMS-rapport også her på farlige forhold på Bringterminalen der som vanlig de mest gretne, utrevlige og arrogante er de som ikke bryr seg om HMS.

Vurderingskarakteeren gjelder Posten, ikke Bring. Den ville være betraktelig lavere.
Fordeler
Mestedels hyggelige kollegaer
Ulemper
Noen på Bring som ikke burde ha den jobben de har
Det har vært koselig å jobbe, jeg var engasjert i arbeidstiden.
Fordeler
Bra lønn, Gode kollegaer
Ulemper
Nattevakt var slitsomt.
En meget god arbeidsplass i 15 år. I Posten var man trygg og alt var strukturert og riktig.
Lærte mye om logistikk ved importfortolling, moms, post, shipment, tollvesen og skattesatser
Fordeler
god kantine og miljø
Besvare mailer og telefoner
Legge kjøreplaner

Drifte og koordinere sjåfører på kvelden

Hjelpe og støtte for sjåfører/ledere

Sosial og omgjengelig med mine kollegaer

Spøke og ha det gøy med mine kollegaer

Holde PDA (scanne-maskiner)ved like, det er mitt hovedansvar, som er krevende og tar mye tid for å få best mulig flyt, og et oppegående system
Fordeler
billån over natt, fleksibelt -jobbe selvstendig
Ulemper
noe støy, men ikke større merkbar plage
Kulturen på denne arbeidsplassen var meget positiv. Her tror jeg alle ansatte følte seg sett og hørt.
Det var både morsomt og hyggelig å jobbe der.
Gode kolleger.
Jeg har lært meg å jobbe i støv , jobbe utholdende i lenger perioder.n

Dårlig ledelse og userriøs sjef som sjeldent dukket opp. jobbet uten kontrakt i nesten 2 år.

jobbet natt og dårlig søvn.
Likte å jobbe her da man var litt fleksibel mens man jobbet. Har lyst til å jobbe her igjen.
Fordeler
2 pauser samt frihet til å høre musikk under arbeidet.
Kø i skranken.mange fremmedspråklige kunder som trenger ekstra oppfølgning. Også veldig mange hyggelige kunder. Spørsmål om alt mulig. Flott arbeidsmiljø og gode kolleger/sjefer.
Fordeler
trivelig miljø.
Ulemper
stress og vonde skuldre og armer