Posten Norge

Posten Norge anmeldelser fra ansatte

Viser alle 65 anmeldelser
Vikarer vke ofte satt på de tingste jobber!
Noen av faste ansatte presset oss vikarer ned!

God kontakt med ledere!
Fordeler
God kantina, trening muligheter og fisioterapi.
Ulemper
Meget stressende og fisisk krevende jobb!
kreevene oppgaver med gøy arbeidssted og kollegaer
Høyt tempo.
Har lært å jobbe både selvstendig og i team.

Har også fått ledererfaring.

Bra ledelse.
En arbeidsplass som var bra fram til rundt 2000. Arbeidsplass er nå tilsverre ødelagt etter omorganiseringer osv.
Fordeler
Gode avtaler generelt
Ulemper
Dårlig ledelse og tok ikke ansvar for sine ansatte
Grei plass og gode medarbeidere. Kan bli svært stressende og hektisk til tider. Noen av lederne var ikke like hyggelige som andre.
I really enjoy working here, friendly colleges and you work a lot of night shifts, something that i prefer.
New trucks well maintances too, so its safe and good to drive here
Min erfaring som annsatt i Posten har vært veldig fin. Gode forhold og fine medarbeidere. Ikke noe dumt å si om noe eller noen.
Fordeler
God lønn og gode forhold
Ulemper
I mitt tilfelle var det ikke betalt lunsjpause
Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse.

Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller.

Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post.

Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra.

Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb.

Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte.

Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene.

Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten,
 - mer...
Fordeler
Tiden gikk fort.
Ulemper
Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.
Selvstendig jobb ved å levere pakker til bedrifter på fast rute
En vanlig dag på jobben handler om å være nøyaktig, serviceinnstilt og pålitelig.
Vanligvis har vi matpause fra 03.30 til 04-00 når vi jobber om natten.

De har flyttet matpause to 03.00 til 03.30 under ramadan fordi de er mange muslimske arbeidere, spesielt fra Pakistan og Somalia som are fasting og fastingen begynte 03.30.

Jeg har setter pris på den godheten.
Det er en typisk som laste pakke I bilen og levere de pakkene til kunde som er vanlig har dag.Jeg har lært forskjellige rute I de siste 4 åre som jobber i posten.
Mange varierte og lærerike oppgaver
Greie kollegaer
Fordeler
Felles pauser
Ulemper
Mye deltidsstillinger
Hadde ikke så mange timer i mnden men gode kollegaer osv gjorde det gøy å jobbe der.
Fordeler
Forsikring
Ulemper
Lite timer i turnus
Posten har for meg alltid vært en veldig god og profesjonell arbeidsgiver. De har gitt meg muligheten til å utvikle meg til å bli en leder. Stillingen min hos Posten er en krevende men gøy stilling. Jeg har fått muligheten til å delta i organisasjonens utvikling samt digitalisering. Innenfor dette emnet har jeg ledet forskjellige prosjekter. Avdelingene som jeg har ledet hadde et lønnsbudsjett på 20 mill. NOK. Den bestod av 3 ledere under meg. I tillegg bestod den av 100 medarbeidere fra 13 forskjellige nasjoner i aldersgruppen 16-72. I tillegg til dette hadde jeg ansvaret for avdelinger som kontrollerte kundefakturering hvor avdelingen kontrollerte ca. 180 mill. NOK
Fordeler
Utviklingsmuligheter, frihet under ansvar og gode pensjonstilbud
Ulemper
Usikker arbeidsplass grunnet volumfall, sentralisering og digitalisering
Jeg valgte å slutte i posen i 2008 da jeg fikk tilbud å jobbe som montør for Everlite,i Everlite var det endel reising og lagerjobbing som fristet,avdelingen som jeg jobbet ved ble lagt ned i 2013 og alle ble sagt opp
Fordeler
trygghet
Ulemper
lite variert
tar imot post på morgenen
grovsorterer

pakke reklame ut

ut å sykle/kjøre rute

når jeg kommer inn, rydder jeg etter meg.
Fordeler
tilbud forsikringer, styrer litt din egen dag på jobb.
en typisk dag i posten starter først å finne de pakkene du skal laste i bilen din. Det er ofte delt ferdig klar etter postnr.
Du må også finne og dele de pakkene som du skal kjøre i ditt område som står i din kjøreboka og laste dem i bilen din. Jeg har lært å kommunsere med mennesker i posten . Du må møte mange kunder til dalig. Det kan være vanskelig å vite antall pakker du må kjøre dag til dag .

Det kan også være mange pakker som feks i jul .
Fordeler
Gratis kaffe
Ny i Norge med mål at bredde kompetansen min innen andre fag sa jeg til sjefen at jeg bare blir igjen et halvår eller så. Grunnet meget hyggelige arbeidsforhold ble jeg igjen i 3 år.

Jeg har drevet med transport veldig lenge så selv om oppgavene ikke var nye så fikk jeg en hel del praksis på truckkøring og dertil norsk truckbevis av sjefen.

Som siste mann inn på Posten Transport var jeg og først mann ut til Bring som Posten-ansatt. Helt okey men den rådende ukulturen innen bygg og enda mer transport har jeg vanskelig for. Skrev HMS-rapport også her på farlige forhold på Bringterminalen der som vanlig de mest gretne, utrevlige og arrogante er de som ikke bryr seg om HMS.

Vurderingskarakteeren gjelder Posten, ikke Bring. Den ville være betraktelig lavere.
Fordeler
Mestedels hyggelige kollegaer
Ulemper
Noen på Bring som ikke burde ha den jobben de har
Lossning/lastning av ankommande/avgående gods.
Bra kamrater.
Fordeler
Kamratskapet
Ulemper
Inga förmåner
gode arbeidsforhold av og til litt stresset godt arbeidsmiljø.
Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Posten Norge. Nettverket vårt er klar til å svare.
4.2
3.7