logo av Posten Norge
Vis alle Posten Norge anmeldelser

Posten Norge

Posten Norge anmeldelse

produktivt og bra

Besvare mailer og telefoner Legge kjøreplaner Drifte og koordinere sjåfører på kvelden Hjelpe og støtte for sjåfører/ledere Sosial og omgjengelig med mine kollegaer Spøke og ha det gøy med mine kollegaer Holde PDA (scanne-maskiner)ved like, det er mitt hovedansvar, som er krevende og tar mye tid for å få best mulig flyt, og et oppegående system

Fordeler

billån over natt, fleksibelt -jobbe selvstendig

Ulemper

noe støy, men ikke større merkbar plage

5.0Arbeid/Personliv forhold
5.0Kompensasjon/Fordeler
5.0Jobbsikkerhet/Forskudd
5.0Lederskap
5.0Kultur
Vis alle 65 anmeldelser

Stressende, men konsist

Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse. Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller. Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post. Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra. Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb. Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte. Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene. Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten, -

Fordeler

Tiden gikk fort.

Ulemper

Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.
Samme sted

Godt og hektisk arbeidsmiljø med hjelpsomme og vennlige lagkamerater

Vanligvis har vi matpause fra 03.30 til 04-00 når vi jobber om natten. De har flyttet matpause to 03.00 til 03.30 under ramadan fordi de er mange muslimske arbeidere, spesielt fra Pakistan og Somalia som are fasting og fastingen begynte 03.30. Jeg har setter pris på den godheten.
Samme sted

Svært hyggelige sjefer og kollegaer

Ny i Norge med mål at bredde kompetansen min innen andre fag sa jeg til sjefen at jeg bare blir igjen et halvår eller så. Grunnet meget hyggelige arbeidsforhold ble jeg igjen i 3 år. Jeg har drevet med transport veldig lenge så selv om oppgavene ikke var nye så fikk jeg en hel del praksis på truckkøring og dertil norsk truckbevis av sjefen. Som siste mann inn på Posten Transport var jeg og først mann ut til Bring som Posten-ansatt. Helt okey men den rådende ukulturen innen bygg og enda mer transport har jeg vanskelig for. Skrev HMS-rapport også her på farlige forhold på Bringterminalen der som vanlig de mest gretne, utrevlige og arrogante er de som ikke bryr seg om HMS. Vurderingskarakteeren gjelder Posten, ikke Bring. Den ville være betraktelig lavere.

Fordeler

Mestedels hyggelige kollegaer

Ulemper

Noen på Bring som ikke burde ha den jobben de har
  • Posten Norge
  • produktivt og bra