Posten Norge

Posten Norge anmeldelser fra ansatte

Fant 50 anmeldelser som matchet søket Se alle 64 anmeldelser
Sorter etter: Hjelpsomhet | Omtale | Dato
5,0
Produktiv arbeidsplass med godt miljø
deltidsansatt, Produksjonsmedarbeider (Tidligere ansatt) –  Postterminalen i Bergen3 desember 2019
Høyt tempo.
Har lært å jobbe både selvstendig og i team.
Har også fått ledererfaring.
Bra ledelse.
1,0
Dårlig miljø og tar ikke var på sine ansatte
Postbetjent/Terminalarbeider (Tidligere ansatt) –  Trondheim6 november 2019
En arbeidsplass som var bra fram til rundt 2000. Arbeidsplass er nå tilsverre ødelagt etter omorganiseringer osv.
Fordeler
Gode avtaler generelt
Ulemper
Dårlig ledelse og tok ikke ansvar for sine ansatte
4,0
Bra plass å jobbe men litt stressende til tider.
Postsorterer (Tidligere ansatt) –  Lørenskog, Norge26 september 2019
Grei plass og gode medarbeidere. Kan bli svært stressende og hektisk til tider. Noen av lederne var ikke like hyggelige som andre.
Productive and friendly
Truck Driver (Tidligere ansatt) –  Fredrikstad kommune12 september 2019
I really enjoy working here, friendly colleges and you work a lot of night shifts, something that i prefer.
New trucks well maintances too, so its safe and good to drive here
Veldig fin arbeidsplass
Sjåfør (Tidligere ansatt) –  Narvik1 juli 2019
Min erfaring som annsatt i Posten har vært veldig fin. Gode forhold og fine medarbeidere. Ikke noe dumt å si om noe eller noen.
Fordeler
God lønn og gode forhold
Ulemper
I mitt tilfelle var det ikke betalt lunsjpause
Stressende, men konsist
Lørdagsbud (Tidligere ansatt) –  Oslo19 juni 2019
Selve jobben var ikke noe komplisert. Man kommer på jobb, finner posten som skal leveres, leverer posten og omadresserer/sender i retur det som var feilsendt/gammel adresse.

Det er ikke en sosial jobb, siden mn tilbringer mesteparten av tiden på å levere post. Sier ikke at dette er en dårlig ting, men ikke nødvendigvis noe positivt heller.
Siden posten skal ut, så er dagene ofte stressende. Det er mye post som skal leveres og timene går fort. Men jo mere jeg jobbet, jo fortere gikk det, men det kunne fortsatt bli lange dager med mye post.

Ledelsen jeg hadde har jeg ikke et vondt ord å si om. Imøtekommende, behjelpelige og konsise. De stilte opp med hjelp, om det var behov for det. Og gjorde en innsats for å holde moralen høy, og kulturen bra.
Tiltross for dette fikk jeg inntrykket av at flere av postbudene slurvet (spesielt vikarer). Det var også en del klaging. Dette førte til en senket opplevelse av kulturen på jobb.
Men igjen så syntes jeg ledelsen gjorde en god jobb i å øke moralen til de ansatte.

Jeg syntes den vanskeligste delen av jobben var å slappe av i hverdagene etter jobb. Dagene med vanlig postmengde, greit å få parkert bilen og passe mengde reklame, var forutsigbare og behagelige. Men det var dager med masse post og masse reklame. Selv om tiden går fort mens man jobber, så merker man det i kroppen etter hå gått rundt og bært på kilovis av post i mange timer (opp til 10 timer). Jeg synes det kunne være vanskelig å slappe da jeg kom hjem fra jobb etter disse dagene.

Siden jeg brukte mesteparten av tiden alene, og med nesa plantet ned i posten,
  mer... så var det ikke så mye jeg fant "underholdende" på jobb. Men viktigere for meg enn å bli underholdt på jobb, er det å føle en mestringsfølelse ovenfor det man driver med. Det øker moral og selvfølelse. Dette var noe jeg merket stor forskjell på fra uke til uke. Det å finne ut hvordan jeg kunne gjøre alt så effektivt som mulig, men også så presist som mulig. Jeg fikk en mestringsfølelse av å bruke mindre tid på å levere posten. Og ikke få noen klager. Jeg gikk fra å være redd for å gjøre feil, til å føle meg komfortabel på å ha gjort det riktig. Noe som fjernet mye av stresset og som førte til at jeg kunne kose meg på jobb.

Jeg tror at alle jobber har sine positive og negative sider. I posten gikk dagene fort, men kunne være slitsomme. Jeg har lærte mye ting jeg ikke hadde forventet å lære meg da jeg takket ja til stillingen.
Jeg lærte meg å tyde skrift, som jeg i utgangspunktet kunne tatt for å ha et annet skriftspråk. Jeg ble ganske dreven på å lukeparkere med bil. Men det viktigste jeg lærte meg var hvor mye innstillingen min hadde å si på tilværelsen min i arbeidslivet. Om man begynner med negative tanker, eller gruer seg til jobb. Så havner man inn i en negativ spiral, hvor ingen ting vil bedre seg.
Jeg begynte etterhvert å innse at dette var noe som måtte gjøres uansett. Så det var bare bortkastet tid og energi å synes synd på seg selv. Det var bare å bite i det sure eplet til jeg begynte å like den syrlige smaken.
Det jeg prøver å si er at motivasjon og instilling har alt å si på hva man får ut av en jobb, hvor godt man trives og hvor godt man slapper av mellom øktene.

Alt dette tok jeg med meg i senere jobber jeg hadde, og det gjorde alt så mye bedre og lettere.
  mindre
Fordeler
Tiden gikk fort.
Ulemper
Kan være vanskelig å ta pause, hvis man har mye å gjøre.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 2NeiRapporter
Spennende med utfordringer
Sjåfør (Tidligere ansatt) –  Fredrikstad kommune19 mars 2019
Selvstendig jobb ved å levere pakker til bedrifter på fast rute
En flott arbeidsplass
Driver, truck (Tidligere ansatt) –  Kristiansand10 juli 2018
En vanlig dag på jobben handler om å være nøyaktig, serviceinnstilt og pålitelig.
Hjalp denne anmeldelsen?JaNei 1Rapporter
5,0
Godt og hektisk arbeidsmiljø med hjelpsomme og vennlige lagkamerater
Lagermedarbeider (Nåværende ansatt) –  alfasetveien,24 0668 Oslo18 juni 2018
Vanligvis har vi matpause fra 03.30 til 04-00 når vi jobber om natten.

De har flyttet matpause to 03.00 til 03.30 under ramadan fordi de er mange muslimske arbeidere, spesielt fra Pakistan og Somalia som are fasting og fastingen begynte 03.30.

Jeg har setter pris på den godheten.
2,0
Det er bra Arbeid plass.
Bedriftspakke (Nåværende ansatt) –  Skien28 mai 2018
Det er en typisk som laste pakke I bilen og levere de pakkene til kunde som er vanlig har dag.Jeg har lært forskjellige rute I de siste 4 åre som jobber i posten.
Produktiv
Postbetjent (Tidligere ansatt) –  Tromsø17 april 2018
Mange varierte og lærerike oppgaver
Greie kollegaer
Fordeler
Felles pauser
Ulemper
Mye deltidsstillinger
Hjalp denne anmeldelsen?JaNei 1Rapporter
5,0
Morro arbeidssted på den tiden
Lagermedarbeider (Tidligere ansatt) –  Oslo kommune6 april 2018
Hadde ikke så mange timer i mnden men gode kollegaer osv gjorde det gøy å jobbe der.
Fordeler
Forsikring
Ulemper
Lite timer i turnus
En profesjonell markedsledende bedrift
Vikarierende terminalsjef (Tidligere ansatt) –  Bergen kommune4 april 2018
Posten har for meg alltid vært en veldig god og profesjonell arbeidsgiver. De har gitt meg muligheten til å utvikle meg til å bli en leder. Stillingen min hos Posten er en krevende men gøy stilling. Jeg har fått muligheten til å delta i organisasjonens utvikling samt digitalisering. Innenfor dette emnet har jeg ledet forskjellige prosjekter. Avdelingene som jeg har ledet hadde et lønnsbudsjett på 20 mill. NOK. Den bestod av 3 ledere under meg. I tillegg bestod den av 100 medarbeidere fra 13 forskjellige nasjoner i aldersgruppen 16-72. I tillegg til dette hadde jeg ansvaret for avdelinger som kontrollerte kundefakturering hvor avdelingen kontrollerte ca. 180 mill. NOK
Fordeler
Utviklingsmuligheter, frihet under ansvar og gode pensjonstilbud
Ulemper
Usikker arbeidsplass grunnet volumfall, sentralisering og digitalisering
3,0
grei arbeidsplass
bud (Tidligere ansatt) –  Bud, NO9 januar 2018
Jeg valgte å slutte i posen i 2008 da jeg fikk tilbud å jobbe som montør for Everlite,i Everlite var det endel reising og lagerjobbing som fristet,avdelingen som jeg jobbet ved ble lagt ned i 2013 og alle ble sagt opp
Fordeler
trygghet
Ulemper
lite variert
4,0
sosial arbeidsplass, høyt tempo, ute og jobber
Landpost bud, Hoved jobb (Tidligere ansatt) –  Askim8 januar 2018
tar imot post på morgenen
grovsorterer
pakke reklame ut
ut å sykle/kjøre rute
når jeg kommer inn, rydder jeg etter meg.
Fordeler
tilbud forsikringer, styrer litt din egen dag på jobb.
3,0
Gøy arbeidplass
sjåfør (Tidligere ansatt) –  Kristiansand30 desember 2017
en typisk dag i posten starter først å finne de pakkene du skal laste i bilen din. Det er ofte delt ferdig klar etter postnr.
Du må også finne og dele de pakkene som du skal kjøre i ditt område som står i din kjøreboka og laste dem i bilen din. Jeg har lært å kommunsere med mennesker i posten . Du må møte mange kunder til dalig. Det kan være vanskelig å vite antall pakker du må kjøre dag til dag .
Det kan også være mange pakker som feks i jul .
Fordeler
Gratis kaffe
4,0
Svært hyggelige sjefer og kollegaer
Lastebilsjåfør og Lagerarbeider (Tidligere ansatt) –  Oslo29 november 2017
Ny i Norge med mål at bredde kompetansen min innen andre fag sa jeg til sjefen at jeg bare blir igjen et halvår eller så. Grunnet meget hyggelige arbeidsforhold ble jeg igjen i 3 år.

Jeg har drevet med transport veldig lenge så selv om oppgavene ikke var nye så fikk jeg en hel del praksis på truckkøring og dertil norsk truckbevis av sjefen.

Som siste mann inn på Posten Transport var jeg og først mann ut til Bring som Posten-ansatt. Helt okey men den rådende ukulturen innen bygg og enda mer transport har jeg vanskelig for. Skrev HMS-rapport også her på farlige forhold på Bringterminalen der som vanlig de mest gretne, utrevlige og arrogante er de som ikke bryr seg om HMS.

Vurderingskarakteeren gjelder Posten, ikke Bring. Den ville være betraktelig lavere.
Fordeler
Mestedels hyggelige kollegaer
Ulemper
Noen på Bring som ikke burde ha den jobben de har
veldig bra arbeidsmiljø
Sjåfør distribusjon (Tidligere ansatt) –  Kristiansand12 november 2017
gode arbeidsforhold av og til litt stresset godt arbeidsmiljø.
Gode arbeidsforhold
kundebehandler (Tidligere ansatt) –  Hammerfest13 september 2017
Følte jeg var behjelpelig til kunder som kom innom som feks trengte hjelp til å betale regninger, åpne kontoer osv.
Fordeler
Behjelpelig ovenfor de som trengte hjelp
Ulemper
At postkontoret ble nedlagt i Hammerfest
5,0
grei arbeidsplass med en grei arbeidsdag
førstepostbetjent (Tidligere ansatt) –  Kristiansand, Kristiansand kommune24 juli 2017
Grei arbeidsplass med variasjon i oppgaver og vær når man er ute. Fint å ut og møte folket man jobber for.
Fordeler
komme seg ut og være aktiv
Ulemper
kan bli kaldt og vått
Registrer denne bedriftssiden

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Posten Norge. Nettverket vårt er klar til å svare.

Still et spørsmål

4,2