logo av Oslo kommune
Oslo kommune

Oslo kommune anmeldelser fra ansatte

4.1Balanse mellom jobb og fritid

Fant 54 anmeldelser som matchet søketSe alle 64 anmeldelser

Hyggelig og tyrgt arbeidsplass

Det er både rolig og hektisk dager på jobben og jeg har lært å gjennomføre arbeids oppgaver på en rolig måte fra mine kollegaer.

Fordeler

Hyggelige kolleger

Ulemper

Hektisk innimellom

Blandet erfaring

Jobbet på forskjellige steder i Oslo kommune som miljøterapeut. Min første leder var fantastisk, og etter det var det bare raringer hele veien. Ledere var ikke interesserte i sine ansatte i det hele tatt. Hun ene ønsket kommunikasjon kun på epost, men så svarte hun aldri. Veldig uhøflig og veldig «høy på seg selv» selv om hun ikke har noen særlig «høy» utdanning, samt virket hun mer rotete enn de fleste ansatte. Vi klagde på tekniske problemer, skrev avvik, snakket med øverste lederen, men ingenting har endret seg så langt. Man må begynne å true med advokat og arbeidstilsynet for å få til det man har rett på ut fra kontrakten og tariffavtalen. Verneombud kunne heller ikke hjelpe og tillitsvalgt tok aldri noen ting opp. Her snakker vi om minst 15 ansatte som er misfornøyde, ikke bare meg. Sånn er det å jobbe i helsesektoren i Oslo kommune. Bortsett fra lønn som er høyere enn i andre kommuner/hos private så er alt annet trist. Virkelig trist fordi det kunne vært en fantastisk arbeidsplass med gode kollegaer og fine pasienter...Jeg gleder meg til å slutte, og synes synd på de som studerer sykepleie/vernepleie. Hørte også at Oslo kommune kan være veldig god arbeidsgiver hvis man har hjemmekontor, jobber med saksbehandling eller IT. Nsturligvis er det bedre lønn, vilkår og ikke minst har man ikke press fra halvutdannede ledere. Kommune snakker hele tiden om budsjett og kutter på tilbudet til pasientene maksimalt. Man får kjeft hvis man jobber overtid og det blir alltid rar stemning når noen blir sykmeldt. Sånn skal det ikke være. Ellers har jeg hatt en god del fine vakter -

Fordeler

Betalt pause

Ulemper

Ledelse, utviklingsmuligheter, brudd på AML

Høy tempo, stressende, men lærerikt

Gøy arbeidsplass, med mye utfordringer, dagene er aldri de samme. Er ikke så veldig bra organisert men det kommer seg. Ledelsen gir ikke alltid riktig informasjon. Har lært en del hvordan man skal holde hodet kaldt når man er i en tidspress.

En fin arbeidsplass hvor alt av kunnskap både faglig og ikke-faglig blir brukt i løpet av en dag. Ulike arbeidsoppgaver. Nye utfordringer.

En typisk dag på jobben vil være å enten føre timen som vikarlærer, eller å være assistent for å holde det rolig sånn at læreren kan undervise. Annen type jobb er at du er 1v1, som tilsier at du skal støtte en elev gjennom dagen.

Veldig uforutsigbar arbeidsplass

Jobbet for Gamle Oslo i 11 år. I denne tiden hadde jeg alt fra 10-110 % arbeidsstilling. Jobbet alle helger i 7 år uten noen form for kompensasasjon.

Fordeler

ingen fordeler

Ulemper

Uforutsigbar arbeidstid og stillingsprosent.

Dårlig lederskap

Jobbet for Oslo Kommune i elleve år. Først på 3- måneders kontrakter, deretter på 6-måneders kontrakter i 7 år. Jeg hadde alt fra 10% stilling til 110 % prosent stilling.og veldig variert arbeidstid. De skalter og valter med de ansatte som de finner for godt. Fikk oppsigelse MENS jeg var sykemeldt, så vil ihvertfall ikke jobbe for bydel Gamle Oslo. Svært dårlig ledelse.

Fordeler

Ingen

Ulemper

Var helt alene i jobben

Gøy arbeidsplass

vi har forskjellige oppgver ,morgenstell ,dusj, dele medisin og lage mat.Jeg lære mye på jobben hverdag . Jeg liker jobben min godt!! vi kommer fra forskjellige landt det veldig interessant og å bli kjent med andre.

Oslo kommune er en veldig bra kommune å jobbe i.

Det er en hektisk jobb med veldig godt arbeidsmiljø hvor alle blir inkludert. Gode ledere som tar vare på de ansatte.

Godt arbeidsmiljø

Jobbet som ekstravakt tilkallingshjelp i 1995-2002.

Produktiv og god arbeidsplass

Flott arbeidsplass,gode utviklingsmuligheter,god ledelse.

Fordeler

Fleksibilitet

Ulemper

Lang reisevei etter flytting

Jobber hos Oslo kommune

Se flere jobber

Meget god stilling

Jobben som støttekontakt er krevende men jeg trivdes utrolig godt. Det var hjemmearbeid.

Koselig, Frie tøyler

Å jobbe i Oslo kommune som ung erfaringskonsulent har positive og negative sider. Som ung blir man ikke tatt like seriøst, og man får ikke nøkkelkort eller nøkler. men ellers behandler de fleste deg som en hvilken som helst medarbeider og møter deg med et smil.

Fordeler

Personlig vekst og utvikling

Ulemper

Lite arbeid

Productive

they are very open minded and willing to listen to their employees.

Inkluderende arbeidsplass

Oslokommune tilbyr gode muligheter til sine ansatte. Jeg har trivdes godt i både jobben og i byen for øvrig. Jeg leter etter ny jobb for å få nye utfordringer

Fordeler

Gode forsikringer

Ulemper

Dyrt å bo i byen

Good work

I love working for them. They have given me the chance to have a study related job and I am forever thankful for that. Good salary and a great working environment is one of the reasons that I still keep in touch with my old boss.

Trivelig arbeidsplass

Sotamyggen Barnehage var min første jobb her i Norge hvor jeg trivdes veldig godt. I disse to årene med barnas erfaring lærte jeg utrolige mye. Jeg er takknemlig for at jeg fikk mulighet til å jobbe med så flotte kolegaer og ikke minst med barn.

Å jobbe som støttekontakt er en veldig meningsfull og givende jobb

En typisk dag på jobben er å møtes på avtalt sted, som varierer fra gang til gang. Hvor vi møtes avhenger av hvilke mål vi har satt, og hva vi har bestemt oss for å gjøre for å nå målet. Om målet til brukeren er å opparbeide selvtillit, mestringsfølelse og å holde seg i aktivitet kan vi for eksempel dra på klatring. Først går vi igjennom dagens utfordringer, og hva vi har lyst til å oppnå, og deretter utfører vi dagens aktivitet. Til slutt tar vi en oppsummering av hvordan dagen har gått, og setter nye mål å jobbe mot fremover. Ved å jobbe som støttekontakt har jeg lært mye om mennesker med spesielle behov, og hilke utfordringer de møter i samfunnet. Jeg har lært mye om målsetting, planlegging og å ta ansvar.

Sttøtekontakt

Jeg jobbet på Oslo Kommune som sttøtekontakt siden feb. 2012

jeg lærte mye og fikk lære andre

jeg koste meg så lenge som jeg jobbet der på del tid

Fordeler

gratis kako

Produktiv og gøy arbeidsplass

Det er en arbeidsplass jeg trives veldig godt, det er ikke full stilling derfor søker jeg andre stillinger

Very flexible place to work

Flexibility will be the key word here. The pay is a little below average, but in return the amount of flexibility and the amount of work is very good. They do alot of projects which are pretty interesting to participate in.

Fordeler

Concession at work

Ulemper

Not really any co worker to work with, pretty independent work.
  • Oslo kommune