Odfjell Drilling

Odfjell Drilling anmeldelser fra ansatte

Safe bedrift
Ett av de beste kontraktør selskapene på norsk sokkel
Litt info
Ble ansatt og det var dårlig oppfølging av nyansatte. Folk hadde for mye å gjøre og dette gjaldt mange som ble ansatt hadde den samme meningen om dette. Ga beskjed til HR om dette og var med på å utvikle ett ny-ansatt kompendium, slik at ny-ansatte gjennomgikk standard obligatoriske prosesser. Som innføring av timer, data verktøy etc..
Fordeler
Mange hyggelige kollegaer.
Ulemper
litt cowboystil på enkelte mellomledere
Gøy og produktiv arbeidplass med gode kollegaer og ledelse.
Veldig bra firma som tar vare på sine ansatte hvor det er godt samarbeid og bra trivse.l
Gøy på jobb
Kjekke kollegaer og dyktig sjef på Dokumentsenteret.

Har lært masse nytt.
Gøy på arbeid
Kjekt firma å jobbe i med gode og inkluderende kollegaer, samt gode ordninger.

Fleksible løsninger med hjemmekontor og å kunne jobbe på Stavanger og Bergens kontoret.

Har lært nye systemer, jobbet i prosjekter og tildelt midlertidig rolle som Teamleder på Dokumentsenteret.

Fikk tildelt rollen som Senior Dokumentkontroll er i Anbud i hele organisasjonen. Det tøffeste med denne jobben var tidsfrister og veldig hektisk i perioder med lange dager. Men kjekt også !
Fordeler
Betalt mobil og internett, billig lunsj
Hektisk og god arbeidsplass. Gode kolleger
En vanlig god arbeidsdag for meg startet gjerne med at jeg ved ankomst på kontoret om morgenen startet opp min PC for deretter å drikke kaffe sammen en, eller flere kolleger i liten morgenseanse før dagen startet for fullt ( så fremt det var anledning ). Det var frihet under ansvar . Det la selskapet til rette for ved å ha kaffebarer rundt om i etasjene. Kolleger kunne treffes ved kaffebaren for å avklare problemstillinger så slapp man egne møter for slike ting. Her ble man også kjent med kolleger på tvers av organisasjonen. Positivt for samhold og miljø på jobben.God kultur.

Jeg hadde en stillingsbeskrivelse som samsvarte godt med mitt ansvar og arbeidsoppgaver. I tillegg fikk jeg andre oppgaver som gjaldt det indre liv i organisasjonen som gav meg motivasjon og ny kunnskap. Jeg fikk nye oppgaver etterhvert som ting endret seg i bransjen.Det opplevdes veldig positivt. Det å få en ny arbeidsoppgave forstå de , utføre den og evaluere om dette er veien å gå gav meg mestring og ny kunnskap som jeg trivdes godt med.

Jeg lærte mye om "up staffing" og "downsizing" da jeg arbeidet i en syklisk bransje som til slutt kulliminerte i at også jeg måtte gå fra arbeidsplassen. Trist å forlate bedrifen som jeg trivdes så godt i og hadde gode kolleger.

Det som jeg opplevde som vanskelig var nå avdelingen hadde utfordringer som vi burde løse i fellesskap ikke hadde anledning til dette pga høyt arbeidspress. Min personlige oppfatning er at vi kunne gjort mange arbeidsprossesser bedre ved å ta oss tid til å diskutere litt før vedtak. Vankelig kunne det også være hvis kolleger tviholder
 - mer...
Fordeler
Kantine med sunn mat
Working For Odfjell.
My overview of the company is it is stuck on it's own culture. Norwegian way Norwegian rig we stay you go. People in same positions but all had different pay.
Ulemper
No Benefits for non Norway employees.
Se flere anmeldelser om Odfjell Drilling
Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Odfjell Drilling. Nettverket vårt er klar til å svare.
4.3
4.1