Nokas

Anmeldelser om Jobbsikkerhet og forfremmelse fra ansatte hos Nokas

Jobben går ut på å gå innvendige og utvendige runder av diverse bygg uansett vær og vind. Har lært skyggesiden av samfunnet. Ledelsen burde vært bedre. Vanskeligste delen er å ha vakt 24/7 en hel uke. Mye gåing. Bli vekt av alarmstasjon etter en lang og slitsom dag.
Fordeler
Bruker ikke egen bil så mye.
Ulemper
Ikke noe sosialt liv i vaktuken.
Meget spennende arbeid, god oppfølging fra ledelse, mulighet for kurs og opplæring
Fordeler
Utviklingsmuligheter
Ulemper
Lang reisevei
Dette også var en praksisplass i forbindelse med skolen. Svært spennende og varierende arbeidsoppgaver som jeg trivdes godt med.
En utfordrende og givende arbeidsplass med mange ulike arbeidsoppger.
Fordeler
Høyt aktivitetsnivå, aktiv jobb med mennesker
Ulemper
Man treffer alle slags typer mennesker, av og til litt stressende.
It was a good work place, meeting different people every day, delivering service. I learned a lot about responsibility, and the workplace culture was fun.
En typisk dag på jobben består av å gi de reisende en god opplevelse. Sikkerhet med smil. Sikkerhetskontrollør ved Norges hovedflyplass er en del av det mest synlige sikkerhetsoppdrag i landet.
Fordeler
Gode kollegaer
I min jobb i NOKAS så begynte det inne på et kjøpesenter. Varierte arbeidsoppgaver - aldri en dag som var lik. En typisk dag på jobb kunne være stille og rolig: ingen som trengte guiding og ingen uromomenter eller MYE folk og masse uromomenter som lagde kvalme. Så gale at eg måtte sitte overtid for å skrive ferdig min del av dagsrapporten. Det ble for heftig for min personlighet, klarte ikke håndtere det tilfedsstillende for arb,giver. Det objektet eg trivdes best på var vi ute iblant folk. Kontrollrunder med fortløpende korrigeringer på avvik: fra rydding av boss til å slå av lysarmaturene, la de bli kalde og slå de på igjen for å se om de fungerte som de skulle. Være synlig blant reisende for å legge en demper på eventuelle uromomenter. Involvere seg i eventuelle uromomenter for å unngå kvalme/bråk. Fortelle guide folk og turister om hvor riktig terminal / perrong / buss befinner seg. Eg har lært at jo mer faste dager med arbeidstider og min plass eg har jo bedre trives og da går prestasjonen opp. Turnus i kombinasjon med uke til uke / mnd til mnd harmonerer dårlig sammen med samværet mitt med datteren min.
Fordeler
Mye mosjon
Ulemper
Turnusen og faren for at lunsjen kunne ryke pga mye å gjøre.
Se flere anmeldelser om Nokas
  1. Job Security & Advancement