National Oilwell Varco

Anmeldelser om Lederskap fra ansatte hos National Oilwell Varco

Se alle 3,070 anmeldelser
Mange kjekke kollegaer fra mange forskjellige nasjonaliteter
Flinke på å oppdatere de ansatte med kurs
Veldig flott og godt selskap å jobbe for. Har tidligere vært der og jobben I mange år som prosjekt leder. Svært gode produkter og tjenester de har å trilby/Levere
Effektiv, profesjonelt firma med mange viktige produkter for oljebransjen.
Fordeler
struktur i arbeidsdagen
Ulemper
ingen
Daily tasks would be production of drawings for manufacturing.
Steep learning curve in the use of different software.

Relaxed management but with emphasis on deadlines.
Informal workplace culture.

Biggest challenges would be the continual implementation of new software programs.

Enjoyable working with colleagues of many different nationalities.
Helt grei arbeidsplass for de aller fleste. Jeg har utviklet meg kraftig i tråd med arbeidsoppgavene. Jeg har vært heldig med noen fantastiske arbeidskollegaer som har gjort at jeg har utviklet meg i jobben.

Ledelsen er stor og kompleks. Dette er et internasjonalt konsern som gjør at de forskjellige kontorene i Norge ikke har stort handlingsrom når det gjelder stillinger og lønn.
Ulemper
Blir fort glemt i en stor organisasjon.
Det var aldrig en typisk dag på jobben,noe som gjorde denne jobben unik.Startet dagen med å lese mail og fordele oppgaven i hva som hastet og hva en kunne ta senere.Dette kunne endret seg gjennom dagen da prosjekt manager eller teknisk manager på prosjektene jeg hadde trengte hjelp til andre oppgaver. Jeg hadde mye med oppfølging mot de tekniske gruppene, dette ligger nok mitt hjerte nærmest. Liker å lære om utstyret og hvordan de tekniske tingene fungerer og en måtte forholde seg til mange forskjellige mennesker noe som er utrolig spennende og utfordrende(forskjellig språk og kultur).Det var en arbeidsplass i konstant forandring, nye leder-medarbeidere, nye eller oppdateringer av programvarer,oppgaver alltid noe nytt som måtte læres. Kollegaene var alltid hjelpsomme tok seg alltid tid til å hjelpe/ forklare ting når en kom og spurte uansett hvor mye de hadde å gjøre, dette var fantastisk. Det var et utrolig godt miljø positive og blide, alltid et hei og smil.Det som var utfordrende var når vi hadde oppstart av nye prosjekter, mange korte tidsfrister og masse som skal gjøres. Ikke noe problem å jobbe overtid , men det utfordringen var å sy i sammen møter det mange måtte være tilstede samtidig Dette var en fantastisk arbeidsplass, det å jobbe i et internasjonalt miljø ,alltid noe nytt å lære.
Fordeler
Gode forsikringer og pensjonsordninger
Hadde det ikke vært for at oljebransjen er inne i en dårlig perioden, hadde jeg gjerne blitt værende på denne flotte arbeidsplassen.
Skulle jeg få muligheten kunne jeg veldig gjerne tenke meg å jobbe for NOV igjen.
Fordeler
Rabatter hos en del bedrifter
Ulemper
Kan av og til være en ulempe at bedriften er så stor.
Arbeidsmiljøet er kjempe bra.
nermeste ledere kan være litt "vinglette"
NOV har vært og er fremdeles et lokomotiv i bransjen. Personellet har vist en upåklagelig vilje til å levere på tross av en omfattende svikt i markedet.

I prosjektavdelingen får vi jobbet stort sett med de fleste avdelinger innfor prosjektets forskjellige faser. Gjennom dette har jeg fått treffe mange fantastisk flinke medarbeidere, som virkelig har stått på over tid, i en periode med masse leveranser kombinert med en beklagelig nedbemanning.
- God stemning, hektisk, stor arbeidsmengde

- mine arbeidsoppgaver:

holde ERP systemet oppdatert.

- opprette itemnr/delenr

- oppdatering av priser, leveringstider og annen nødvendige info for å gjøre et itemnr klar for innkjøp/salg

Mitt hovedansvar var de hydrauliske delene deriblant kodeoppbygging av hydrauliske slanger i ERP systemet.

- veldig hyggelige og skjønne medarbeidere. vi har hatt det utrolig gøy på jobb.

- det vanskeligste delen på jobben min var å skulle måtte kontrollere/dobbelskjekke andres ansvarsoppgaver, og få de til å følge NOV's retningslinjer for at all info i systemet skal bli helt korrekt.

Den mest underholdene delen av jobben må være Jira prosjektet jeg ble med i. Det var å være med på å lage en brukermanual på et nytt system hvor vi skulle få inn alle arbeidssakene vi skulle utføre.
Fordeler
Forsikringsavtalen
Ulemper
Ustabilt oljemarket, lave oljepriser
I have been working as Systems Engineer on advanced state-of-the-art drilling control systems projects.

Job responsibilities aimed to inventing more precise, fault-tolerant and scalable and robust designs for drilling control to meet demanding specifications and withstand highly adverse operating conditions.

I have been responsible for developing test descriptions, test cases, and test execution for product specifications verification and validation including entire documentation of all test activities.
Fordeler
Flexible hours, Cutting edge Tech, Salary
Ulemper
Mediocre and less competent management
NOV, lar deg være kreativ og utvikle deg videre om du ønsker.
det er et godt arbeidsmiljø på tross at det er en så stor bedrift som det var.
Fordeler
Gode forsikringer
Ulemper
Dårlig kantine
Demanding, but relaxed work environment. Management is lenient, and employees can decide how to spend their day, for the most part.
En trivelig arbeidsplass med spennende prosjekter, hvor forståelsen av regelverk og gode interne prosedyrer er nøkkelen til et suksessfullt prosjekt. God kommunikasjon mot kunde og tredjepart er også avgjørende for at prosjekt skal gå så smidig og kostnadseffektivt som mulig.

Medarbeiderne er trivelig og engasjerte. Det vanskeligste har vært å få raske avklaringer både internt og fra tredjepart når det har oppstått konflikter i regelverk og i sertifiseringsprosesser, men dette har samtidig vært den mest spennende delen av jobben- å ta initiativ, kommunisere, lære, formidle og avklare for så å se resultater i form av få hindre gjennom alle faser av et prosjekt.

Har savnet kommunikasjon fra ledere til de ansatte etter den omfattende nedbemanningsprosessen som har vært i 2015.
Jeg er fornøyd med NOV. Jeg fikk mange muligheter for faglig utvikling og oppvekst. Jeg traff ganske mange spennende folk gjennom jobb, siden jeg reiste en del av perioden i jobb sammenheng.

Oppsummert - NOV er bra firma som tilbyr ansatte masse muligheter.
Jeg satte i gang en test, sjekket mail.
Har hatt godt samarbeid med forskjellige avdelinger.

Trivdes godt både med ledelsen og medarbeidere.

Den vanskeligste delen av arbeidet, var når det var mye rot med under levrandører.

Det jeg likte best med jobben var at det også var litt reise virksomhet og testing av forskjellige maskiner.
Fordeler
Bra kantine
NOV er en produktiv arbeidsplass med høyt arbeidstempo.

Som arbeidstaker har du stor utviklingsmulighet og NOV er behjelpelig med å tilrettelegge for at den ansatte skal få en mest mulig innholdsrik arbeidsdag.

Som ansatt hos NOV har du også mange fordeler og muligheter sosialt, utenom arbeidstid.
Se flere anmeldelser om National Oilwell Varco
Krevd profil
Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos National Oilwell Varco. Nettverket vårt er klar til å svare.
3.9
Basert på 3,070 anmeldelser