Kolonial anmeldelser fra ansatte

Lederskap
Jobbkultur
Lärorikt men utnyttjande
Lagermedarbetare och B-chaufför (Tidligere ansatt) –  Oslo, N033 oktober 2015
Eftersom att jag är en person med förmåga att lära mig allt, väldigt snabbt. Å sedan dessutom föredrar att applicera min snabbhet och alltid avancerade effektivitet via min ambition att alltid vilja vara bättre/bäst.. blev jag en lätt måltavla för mellan-cheferna på företaget att utnyttja. Å när jag väl insåg att så var fallet hade jag redan satt mig själv i en ganska maktlös situation. Jag var en av de väldigt få på företaget som arbetade både med plock och utkörning. Ofta, mot min sista tid där, kunde jag komma till jobbet med information om hur min dag skulle se ut - men det blev alltid ändrat till andra uppgifter eller tider - å då gärna utan att ens prata med mig personligen. Det gick ett ganska solid rykte på lagret de första månaderna jag jobba där att man fick löneförhöjning med 10-15 nok/h så fort bemaningskontraket via Perus utlöpt och man skrivit på nytt som kolonial-anställd. det visade sig vara en totalt lögn. Lönen förblev oförändrad. systemet markpersonalen jobbade efter (ju fler varor du plockar på kortast tid desto mer pengar kan du tjäna) Det systemet var inte meningen att bräcka - gjorde du ett sedan ett enda litet fel plock försvinner hela bonusen du jobbat som ett djur för att uppnå. Sista månaden kände jag mig ganska utfryst och utsatt särskilt av en låg chef och 2-3 av mellancheferna - de kunde inte ens prata med mig/kolla mig i ögonen och ta en normal konstruktiv diskussion med mig. Jag vet fortfarande inte varför - särskilt inte när det finns statistik på precis ALLT jag gjort sedan jag börjad där och jag fick höra av en annan låg chef att jag var den  mer... effektivaste av hela personalstyrkan en period.
Företagskulturen gick från lagom till sektliknande och det kändes bra att säga upp sig därifrån innan jag körde både mig själv och min självkänsla i total botten.
  mindre
Fordeler
Ta hem mat med förkort utgångsdatum för att sälja
Ulemper
Dålig lön, ofördelaktiga system för golvpersonalen. Stressfaktor
Hjalp denne anmeldelsen?JaNeiRapporter

Se flere Kolonial anmeldelser

Du kan prøve:

Registrer denne bedriftssiden

Vil du vite mer om å jobbe her?

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Kolonial. Nettverket vårt er klar til å svare.

Still et spørsmål

Totalvurdering