KIWI anmeldelser fra ansatte

Produktiv og gøy arbeidsplass
Ledelsen i KIWI var veldig bra, var ingen spesifisert jobb jeg måtte gjør, det var selvarbeid (gå rundt i butikken og se hva som må gjøres).
En fin arbeids plass
Varierte arbeidsoppgaver
Ha en god struktur sånn at arbeidsoppgavene blir gjennomført på en riktig måte

Det er viktig for en leder å bygge gode relasjoner til sine medarbeider

Arbeidskultur er å involvere medarbeidere i beslutninger sånn at de føler at de har eierskap til bedriften

Konflikter

Ha hyggelige medarbeidere og kunder
Fordeler
Kaffe, te
Ulemper
Ingen
Kiwi gjør deg deprimert
Hadde 3 måneders praksisplass på en Kiwi i Oslo via NAV.

Kan nevne alle ulempene:

1. Du jobber for omtrent 25 kr i timen dersom du er ute i praksis uten å hatt fast jobb før (da har du rett til arbeidsavklaringspenger).

2. Sjefen vil og kommer til å behandle deg som en bikkje. Men tanke på at du er en gratis ressurs for butikken siden NAV er de som betaler deg, synes jeg jaggu meg at Kiwi-sjefer skal ta litt hensyn til praksiskandidater. Jeg måtte jobbe fra 15 - 23.30 tre ganger i uka i 3 måneder. Fra sjefens side var dette en fordel da han slapp å betale meg ''kveldstillegg''. For meg var det bare kjipt og måtte jobbe så seint uten noe tillegg, og kun for 25 kr i timen. Sa i fra at jeg ønsket kun morgenvakter, men det ville han neppe gå med på.

3. Uansett hvor hardt du arbeider, er det aldri bra nok for sjefen. Han vil presse deg og tvinge deg til å jobbe mye mer effektiv enn du allerede gjør, bare for at han kan få brukt deg til at du er verdt. Jeg jobbet i mye fortere tempo enn de som hadde fast/deltid stilling der (Siden jeg kun var der i praksis, måtte jeg imponere for å få en mulig fast stilling etterhvert. De som har fast stilling, bryr seg ikke om hvor ineffektive de selv er, fordi de har jo allerede jobb)

4. Du blir rett og slett brukt for å øke budsjettet til Kiwi butikken du jobber på. Sjefer på Kiwi har et budsjett i avtale med ''Kiwi-lederne''. Dersom Kiwi-sjefen klarer å sørge for å samle inn mer enn dette budsjettet, vil hen få ''bonuslønn''. Det Kiwi-sjefer gjør med de som jobber der via NAV/praksis, er at han bruker deg som gratis arbeidskraft
 - mer...
Fordeler
Ble heldivis ikke suicidal, selv om jeg ble deprimert
Ulemper
Dårlig sjef, useriøse kollegaer, dårlig miljø, mye arbeid for lite penger, utnyttelse, depresjon
arbeidsmiljø er det viktig på jobben
På kiwi jwg jobber wn dag i uka, så det skjer ikke mye. men jeg trives på jobben.
det var dårlig leder skap
alt var dårlig det var ikke bra trening måtte nesten finne ut av alt selv
Fordeler
fikk arbeids trening
Ulemper
korte pauser fikk ikke lov til å gå ut å spise måtte kjøpe mat på kiwi
God arbeidmiljø
Produktivt og gøy arbeidsplass med god arbeidmiljø
Fordeler
Gratis kaffe, og frukt
Utrolig hyggelig å jobbe der.
Dagen på jobb er veldig hektiske, helt utrolig hyggelige ansatte. Gjennom den lille tiden min på kiwi så har jeg klart å bygge meg selv opp fra praksis via nav til 100% fast låsansvarlig. Å ha ansvar krever å være en leder for sine kollegaer, jeg har lært veldig mye mens jeg har jobbet på kiwi og kan i dag få gode referanser.
Ulemper
Treigheter
Trives veldig godt som tillkalingsvikar!
Det er utrolig bra og jobbe for Kiwi har faste arbeidstider samt at lønna er god :) fikk tilbud om vikar jobb bare etter ett par mnd og det har vært strålende deilig og få fast jobb etter og ha rota 5 år i NAV

Noe jeg liker godt er at butikken jeg jobber i er ikke så stor men det er absolutt ikke noe hindring samt at vi har utrolig blide kunder både faste og nye :) sure kunder kan av og til være krevende men det må man bare ta med ett smil å glemme etter på. (Kundeservice er viktig)
Fordeler
Ansatte får visse ting gratis som brød, sukker, frukt etc
Ulemper
Ingen ulemper
Dyktig arbeidstaker
Dyktig arbeidstakker. Hadde låseansvar , godt å jobbe med
Fordeler
PUNKTLIG NØYAKTIG
jeg trenger jobb for hos dere
Jeg har jobbet I hos kiwi I 3 år
nå trenger jeg jobb som butikkmed arbeider I hos kiwi hvis dere har noen ledig plass j komemer jeg så fort fordi jeg trenger å jobbe på kiwi
Fordeler
brød med nugatti
Ulemper
rask
Productive work place
Repetitive work requirements, do not get enough time to finish work requirements. Customer service is important. Management is nice and supportive. Recieve training for all important work requirements.
jeg ønsker meg denne stillingen
Hei jeg har jobbet i Kiwi i 3 år og det har vært fanatisk.
Og gjorder en bra jobb som sjefen sier til meg da jeg sluttet i den butikken mange kollega sier Vi savner deg dere sier jeg jeg er glad idem fordi de er hyggelige og blid derfor jeg vil jobbe i hos kiwi det er best butikk i kiwi tror jeg og mange elsker å handle på hver dager men jeg vil gjerne ha den stillingen og jeg kan jobbe å gjøre et godt jobb
Fordeler
ren serviceinnstilt
Ulemper
snuser i pausen
gøyale dager
jobbet praksis gjennom skole 1 gang i uka nesten i ett år
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
Vil si alt når vi møtes. lllllllllllllllllllllllll
Gøy
Jeg liker å jobbe med andre folke er veldig strakk jente, jeg liker å smiler men jeg er aldri jobbet er i Norge det kan bare første gang å begynn jobb.
Fordeler
Gratis pause OK .
Ulemper
Kort pause
Det er bra arbeidsplass men lit krevende
En fin arbeidsplass me har ,lyst til å prøve andre yrker ågså
Produktivt
Jobba der i med snille medarbeidere. Det var spennende å være sammen med dem.
Fordeler
Snille medarbeider
Ulemper
Slitsom
Productive and fun workplace
Working as a shift manager at Kiwi is demanding, but also very rewarding for young people experiencing their first management role. Workdays can get very stressful during peek hours, with multiple tasks to manage, but all the young employees creates a lively and collaborative environment.
Fordeler
Good pay
Ulemper
Stressful
Busy, nice people,
Good place to work, small store, with lots of regular customers. Its always busy, wares comes in every day, and we need to fill the shelves throughout the day. I've had the pleasure of getting to know my co-workers and some of the locals, and challenge myself. A typpical day would be sitting at the till, filling up the shelves and helping customers. The hardest part of this job is we dont have eonugh people working here, so we never seem to get enough done. What I enjoy most about this job is theres never a dull moment. Theyve given me full training, so I can do anything that needs to be done.
Fordeler
free bread, butter, coffee, sugar and tea during lunch
Ulemper
Not enough people at work
Hyggelig arbeidsplass
Min typiske hverdag var å stå bak kassen å gjøre kassearbeid. Jeg måtte også lære meg opp på Norsk Tipping sine systemer. Det var ofte travelt, selv i den lille matbutikken jeg jobbet i.
Medarbeiderne jeg jobbet med var hyggelige og fokusert på å gjøre en bra jobb.

Den vanskeligste delen av jobben var nok når antall kunder økte i løpet av dagen og at jeg samtidig måtte betjene tippingen.

Den mest underholdende delen av jobben var nok kundene.
Greit sted å jobbe om du har fast ansettelse.
Jeg var i praksis på kiwi, dette varte i litt under 2 måneder grunnet arbeidsvei og økonomisk usikkerhet. Arbeidet var greit og medarbeiderne og meg hadde en meget god tone.
Fordeler
gratis frukt, brød og kaffe
Ulemper
korte pauser, lange skift og til tider vanskelige kunder.