Anmeldelser om Lønn og fordeler fra ansatte hos KIWI

En grei organisasjon å jobbe i ,så lenge du er frisk og rask. Det stilles tøffe krav til tempo og effektivitet.
Så lenge du løper fort nok er du god nok , men ved sykdom - event. behov for tilrettelegging eller lignende ser de helst at du slutter.

Man benytter (utnytter) seg også maksimalt med ta inn personer via Nav til jobbutprøving for å spare penger , kontra å la de fast ansatte få flere timer.
Pengene styrer alt , og en del ledere/mellomledere er villig til å "gå over lik" for å være best i klassen.
Likte meg godt her. Hyggelig kundemasse, rettferdig leder og ok arbeidstider. Grei lønn.
Jeg syntes at der jeg jobbet var en god arbeidplass
Fordeler
Kunne ta lunsj når jeg ville
Gøy på jobben, hyggelige kunder og kollegaer.
god arbeidskultur
Fordeler
Gratis frukt
Ulemper
sein vakt
Her får du prøvd deg på gulv , kasse arbeider og masse annet som må gjøres. Hyggelige folk og jobbe med. Du blir rett og slett litt som en familie når man jobber med de hele tiden.
Fordeler
Gode kolleger, Hyggelige
Ulemper
Korte pauser
Grei arbeidsplasss, greie arbeidsforhold, grei lønn. :-)
Fin sted å jobbe! Alltid kolleger å spørre om hjelp om det trengsm
Fordeler
ikke mye
Ulemper
lite pauser
Anbefaler jobb søkere om å snu i døra. Sjefen og butikk sjefen og tidligere sjef så ja 3 sjefer og rot på atter rot.

Helhetlig så er det helt ok å jobbe der oppgavene er ikke problemet. Men det er veldig dårlig kommunikasjon fra sjef til arbeidstaker som gjør enkelte dager vanskelige.

Fast og sikker arbeidsplass.
Fordeler
Gratis brød og frukt til lunsj
Ulemper
Må ut og hjelpe til i pausene ikke betalt lunsj på ettermiddag/kveld skift.
Dette er den desidert beste arbeidsplassen jeg har hatt, og jeg har lengtet tilbake til livet som Kiwiansatt på Grandfjæra. Arbeidsmiljøet er bra, atmosfæren er god, vaktene er oversiktlige og jobben er alt i alt bare veldig fin.
Utenom søndagsvaktene, hvor én ansatt kan bli stående i kassa hele dagen, er det greit med variasjon og fordeling av arbeidsoppgaver.
Fordeler
Gode arbeidstider, bra miljø, god lønn, bra tillegg, bra lederskap
Jobbet på en stor kiwi butikk i 2010 - 2012. Trivdes generelt godt i butikk yrket, men sluttet rett og slett pga at en kronidiot som ble sjef. Og jeg var den 12 som sluttet som følge av nevnte sjefen. Desverre er samme person sjef på samme butikken fortsatt.
Jeg og flere lurer på om ledelsen i Kiwi ville akseptert at sjefen faktisk drev med mobbing og trakassering av sine ansatte, at han snøt sine ansatte for penger som han selv tok.

Som sagt trivdes jeg godt i butikk yrket og derfor fikk jeg jobb i en annen kjede.
Fordeler
Ingen spesielle
Ulemper
Dårlig leder og dårlig arbeidsmiljø
jeg er en mann på 48 år som har erfaring fra matbutikk kiwi rema 1000 restaurant og bussjåfør. jeg har nå et stort ønske om å komme ut i et nytt jobb igjen . jeg er en person som vil bidra positivt i et arbeidsmiljø . jeg er en positiv person som samarbeider godt med andre, men som ikke er redd for å arbeide selvstendig.
Jeg vil gjerne jobbe med deg, men jeg forstår veldig lite norsk språk
Fordeler
Jeg vil tjene penger
Det er veldig spennende å jobbe som butikkmedarbeider hos Kiwi. Man kan lære mange ting på kort tid.
Fordeler
Gratis lunsj.
De ansatte i butikken som jobber der er hyggelige og gjør jobben sin grundig. Butikken har også en flink sjef som gjør jobben sin nøye.Butikken ser også fin ut, utvendig og innvendig og det er heller ikke synlig "mye" rot for å være en butikk som lagrer varer. En dag på jobben kan være fra å stable varer opp på toppen av hyllen til å plassere dem i hyllene eller jobbe med og organisere lageret hvor varene oppbevares. Det jeg liker med jobben er at det er ikke så mye å huske og arbeidet er heller ikke så fysisk anstrengende.
Fordeler
En kort pause hvor man kan spise lunsj. det er heller ikke faste oppgaver.
Ulemper
Det er mye repetisjon. Du gjør liksom aldri noe nytt.
Jeg hadde skaffet meg jobb på Kiwi, Ranheim. Denne jobben innebar å stable hyller og rydde opp pappesker som var tomme. Jeg hadde det ganske morsomt og lærte mye om butikk. Noen ganger kunne det være litt slitsomt, men hadde ikke så mange variable oppgaver så det kunne fort bli kjedelig. Hadde satt pris på litt flere oppgaver.
Fordeler
matpause på eget lagerrom, lærte mye, bra arbeidsmiljø, ble kjent med mange kunder.
Ulemper
Ikke gratis mat, tungt fysisk arbeid, kunne hatt bedre veiledning.
Varierte arbeidsoppgaver
Ha en god struktur sånn at arbeidsoppgavene blir gjennomført på en riktig måte

Det er viktig for en leder å bygge gode relasjoner til sine medarbeider

Arbeidskultur er å involvere medarbeidere i beslutninger sånn at de føler at de har eierskap til bedriften

Konflikter

Ha hyggelige medarbeidere og kunder
Fordeler
Kaffe, te
Ulemper
Ingen
Hadde 3 måneders praksisplass på en Kiwi i Oslo via NAV.

Kan nevne alle ulempene:

1. Du jobber for omtrent 25 kr i timen dersom du er ute i praksis uten å hatt fast jobb før (da har du rett til arbeidsavklaringspenger).

2. Sjefen vil og kommer til å behandle deg som en bikkje. Men tanke på at du er en gratis ressurs for butikken siden NAV er de som betaler deg, synes jeg jaggu meg at Kiwi-sjefer skal ta litt hensyn til praksiskandidater. Jeg måtte jobbe fra 15 - 23.30 tre ganger i uka i 3 måneder. Fra sjefens side var dette en fordel da han slapp å betale meg ''kveldstillegg''.
For meg var det bare kjipt og måtte jobbe så seint uten noe tillegg, og kun for 25 kr i timen. Sa i fra at jeg ønsket kun morgenvakter, men det ville han neppe gå med på.

3. Uansett hvor hardt du arbeider, er det aldri bra nok for sjefen. Han vil presse deg og tvinge deg til å jobbe mye mer effektiv enn du allerede gjør, bare for at han kan få brukt deg til at du er verdt. Jeg jobbet i mye fortere tempo enn de som hadde fast/deltid stilling der (Siden jeg kun var der i praksis, måtte jeg imponere for å få en mulig fast stilling etterhvert. De som har fast stilling, bryr seg ikke om hvor ineffektive de selv er, fordi de har jo allerede jobb)

4. Du blir rett og slett brukt for å øke budsjettet til Kiwi butikken du jobber på. Sjefer på Kiwi har et budsjett i avtale med ''Kiwi-lederne''. Dersom Kiwi-sjefen klarer å sørge for å samle inn mer enn dette budsjettet, vil hen få ''bonuslønn''. Det Kiwi-sjefer gjør med de som jobber der via NAV/praksis, er at han bruker deg som gratis arbeidskraft
 - mer...
Fordeler
Ble heldivis ikke suicidal, selv om jeg ble deprimert
Ulemper
Dårlig sjef, useriøse kollegaer, dårlig miljø, mye arbeid for lite penger, utnyttelse, depresjon
alt var dårlig det var ikke bra trening måtte nesten finne ut av alt selv
Fordeler
fikk arbeids trening
Ulemper
korte pauser fikk ikke lov til å gå ut å spise måtte kjøpe mat på kiwi
Produktivt og gøy arbeidsplass med god arbeidmiljø
Fordeler
Gratis kaffe, og frukt
Det er utrolig bra og jobbe for Kiwi har faste arbeidstider samt at lønna er god :) fikk tilbud om vikar jobb bare etter ett par mnd og det har vært strålende deilig og få fast jobb etter og ha rota 5 år i NAV

Noe jeg liker godt er at butikken jeg jobber i er ikke så stor men det er absolutt ikke noe hindring samt at vi har utrolig blide kunder både faste og nye :) sure kunder kan av og til være krevende men det må man bare ta med ett smil å glemme etter på. (Kundeservice er viktig)
Fordeler
Ansatte får visse ting gratis som brød, sukker, frukt etc
Ulemper
Ingen ulemper
Hei jeg har jobbet i Kiwi i 3 år og det har vært fanatisk.
Og gjorder en bra jobb som sjefen sier til meg da jeg sluttet i den butikken mange kollega sier Vi savner deg dere sier jeg jeg er glad idem fordi de er hyggelige og blid derfor jeg vil jobbe i hos kiwi det er best butikk i kiwi tror jeg og mange elsker å handle på hver dager men jeg vil gjerne ha den stillingen og jeg kan jobbe å gjøre et godt jobb
Fordeler
ren serviceinnstilt
Ulemper
snuser i pausen