KIWI

3.6Balanse mellom jobb og fritid
3.4Lønn og fordeler

Fant 31 anmeldelser som matchet søketSe alle 100 anmeldelser

Dårlig ledelse

Min første sjef i kiwi var det verste mennesket jeg har møtt. Mobbet de ansatte og gav meg ikke opplæring. På min første vakt satt han opp kun meg og han fra kl 6-11 og skrek til meg fordi jeg var for treig. I stede for å lære meg hvordan jeg skulle gjøre ting, sto han og såg på at jeg gjor det feil, for så å kjæfte og si at jeg måtte begynne på nytt. Min første vakt gråt jeg gjennom hele lunsjpausen. Jeg jobber der fortsatt, men med ny sjef. Hun er mye flinkere, men jobben er fortsatt så som så. Repeterende arbeid, alltid dårlig tid og må løpe for å rekke alt man skal. Også for få ansatte, så det er krise hver gang noen er syk. Blir også baksnakket på jobb av ledelsen dersom man er syk.

Fordeler

Gratis frukt og brød i lunsj

Ulemper

Alltid dårlig tid, dårlig ledelse og miljø

Customer Assistant

Really great company and an amazing job especially for students who wants to gain a new experience that can be very beneficial for them in the future. I have worked in many places but working at kiwi was definately the best. It is a good enviroment and you are always clear of what is expected from you as a employee. Good co-workers and an amazing pay in a country that has (no minimium wage) . they always think about their customers and employees unlike others who are only profit orientated businesses.

Fordeler

good pay, amazing enviroment and flexible days.

Ulemper

it can get bt stressful during busy days.

Dårlig lederskap i kiwi generelt

Ledere som er pompøse og tror de er noe spesielt. Frekk og arrogant butikksjef som rakker ned på ansatte og mikro dirigerer. Klatret opp gradene og ble møtt av urealistiske forventniger og ledere som er veldig arrogante. Butikksjef ber deg om å jobbe som en maskin nonstop når vedkommende selv sitter og gjør ingenting for å hjelpe til.Finnes sikkert bedre kiwi butikker der ute hvor Butikksjef tar et skikkelig tak og er behjelpelig overfor de ansatte.

Fordeler

Brød, smør og frukt

Ulemper

Kan ikke forlate lokalet under pause

Morsom arbeid s plass

Grei og kjekk arbeid s plass kjekk butikk med variert arbeid kasse vard på fyll kunde service. Gode arbeids kollega

Fordeler

Gratis brød smør og frukt

Trygg arbeidsplass med høyt tempo og stressfaktor

En grei organisasjon å jobbe i ,så lenge du er frisk og rask. Det stilles tøffe krav til tempo og effektivitet. Så lenge du løper fort nok er du god nok , men ved sykdom - event. behov for tilrettelegging eller lignende ser de helst at du slutter. Man benytter (utnytter) seg også maksimalt med ta inn personer via Nav til jobbutprøving for å spare penger , kontra å la de fast ansatte få flere timer. Pengene styrer alt , og en del ledere/mellomledere er villig til å "gå over lik" for å være best i klassen.

Bra arbeidsplass

Likte meg godt her. Hyggelig kundemasse, rettferdig leder og ok arbeidstider. Grei lønn.

En god arbeidsplass

Jeg syntes at der jeg jobbet var en god arbeidplass

Fordeler

Kunne ta lunsj når jeg ville

Flot arbeidsplass

Gøy på jobben, hyggelige kunder og kollegaer. god arbeidskultur

Fordeler

Gratis frukt

Ulemper

sein vakt

Gøy arbeidsplass

Her får du prøvd deg på gulv , kasse arbeider og masse annet som må gjøres. Hyggelige folk og jobbe med. Du blir rett og slett litt som en familie når man jobber med de hele tiden.

Fordeler

Gode kolleger, Hyggelige

Ulemper

Korte pauser

Grei arbeidsplass

Grei arbeidsplasss, greie arbeidsforhold, grei lønn. :-)

Dårlig

Fin sted å jobbe! Alltid kolleger å spørre om hjelp om det trengsm

Fordeler

ikke mye

Ulemper

lite pauser

Anbefaler ikke

Anbefaler jobb søkere om å snu i døra. Sjefen og butikk sjefen og tidligere sjef så ja 3 sjefer og rot på atter rot. Helhetlig så er det helt ok å jobbe der oppgavene er ikke problemet. Men det er veldig dårlig kommunikasjon fra sjef til arbeidstaker som gjør enkelte dager vanskelige. Fast og sikker arbeidsplass.

Fordeler

Gratis brød og frukt til lunsj

Ulemper

Må ut og hjelpe til i pausene ikke betalt lunsj på ettermiddag/kveld skift.

Desidert best

Dette er den desidert beste arbeidsplassen jeg har hatt, og jeg har lengtet tilbake til livet som Kiwiansatt på Grandfjæra. Arbeidsmiljøet er bra, atmosfæren er god, vaktene er oversiktlige og jobben er alt i alt bare veldig fin. Utenom søndagsvaktene, hvor én ansatt kan bli stående i kassa hele dagen, er det greit med variasjon og fordeling av arbeidsoppgaver.

Fordeler

Gode arbeidstider, bra miljø, god lønn, bra tillegg, bra lederskap

Mitt livs verste butikkerfaring

Jobbet på en stor kiwi butikk i 2010 - 2012. Trivdes generelt godt i butikk yrket, men sluttet rett og slett pga at en kronidiot som ble sjef. Og jeg var den 12 som sluttet som følge av nevnte sjefen. Desverre er samme person sjef på samme butikken fortsatt. Jeg og flere lurer på om ledelsen i Kiwi ville akseptert at sjefen faktisk drev med mobbing og trakassering av sine ansatte, at han snøt sine ansatte for penger som han selv tok. Som sagt trivdes jeg godt i butikk yrket og derfor fikk jeg jobb i en annen kjede.

Fordeler

Ingen spesielle

Ulemper

Dårlig leder og dårlig arbeidsmiljø

bussjåfør

jeg er en mann på 48 år som har erfaring fra matbutikk kiwi rema 1000 restaurant og bussjåfør. jeg har nå et stort ønske om å komme ut i et nytt jobb igjen . jeg er en person som vil bidra positivt i et arbeidsmiljø . jeg er en positiv person som samarbeider godt med andre, men som ikke er redd for å arbeide selvstendig.

Jel veldig vil jobbe

Jeg vil gjerne jobbe med deg, men jeg forstår veldig lite norsk språk

Fordeler

Jeg vil tjene penger

Hyggelig arbeidsplass.

Det er veldig spennende å jobbe som butikkmedarbeider hos Kiwi. Man kan lære mange ting på kort tid.

Fordeler

Gratis lunsj.

Godt miljø med hyggelige folk

De ansatte i butikken som jobber der er hyggelige og gjør jobben sin grundig. Butikken har også en flink sjef som gjør jobben sin nøye.Butikken ser også fin ut, utvendig og innvendig og det er heller ikke synlig "mye" rot for å være en butikk som lagrer varer. En dag på jobben kan være fra å stable varer opp på toppen av hyllen til å plassere dem i hyllene eller jobbe med og organisere lageret hvor varene oppbevares. Det jeg liker med jobben er at det er ikke så mye å huske og arbeidet er heller ikke så fysisk anstrengende.

Fordeler

En kort pause hvor man kan spise lunsj. det er heller ikke faste oppgaver.

Ulemper

Det er mye repetisjon. Du gjør liksom aldri noe nytt.

Relativt ganske bra, lærte mye om butikkarbeid.

Jeg hadde skaffet meg jobb på Kiwi, Ranheim. Denne jobben innebar å stable hyller og rydde opp pappesker som var tomme. Jeg hadde det ganske morsomt og lærte mye om butikk. Noen ganger kunne det være litt slitsomt, men hadde ikke så mange variable oppgaver så det kunne fort bli kjedelig. Hadde satt pris på litt flere oppgaver.

Fordeler

matpause på eget lagerrom, lærte mye, bra arbeidsmiljø, ble kjent med mange kunder.

Ulemper

Ikke gratis mat, tungt fysisk arbeid, kunne hatt bedre veiledning.

En fin arbeids plass

Varierte arbeidsoppgaver Ha en god struktur sånn at arbeidsoppgavene blir gjennomført på en riktig måte Det er viktig for en leder å bygge gode relasjoner til sine medarbeider Arbeidskultur er å involvere medarbeidere i beslutninger sånn at de føler at de har eierskap til bedriften Konflikter Ha hyggelige medarbeidere og kunder

Fordeler

Kaffe, te

Ulemper

Ingen

Kiwi gjør deg deprimert

Hadde 3 måneders praksisplass på en Kiwi i Oslo via NAV. Kan nevne alle ulempene: 1. Du jobber for omtrent 25 kr i timen dersom du er ute i praksis uten å hatt fast jobb før (da har du rett til arbeidsavklaringspenger). 2. Sjefen vil og kommer til å behandle deg som en bikkje. Men tanke på at du er en gratis ressurs for butikken siden NAV er de som betaler deg, synes jeg jaggu meg at Kiwi-sjefer skal ta litt hensyn til praksiskandidater. Jeg måtte jobbe fra 15 - 23.30 tre ganger i uka i 3 måneder. Fra sjefens side var dette en fordel da han slapp å betale meg ''kveldstillegg''. For meg var det bare kjipt og måtte jobbe så seint uten noe tillegg, og kun for 25 kr i timen. Sa i fra at jeg ønsket kun morgenvakter, men det ville han neppe gå med på. 3. Uansett hvor hardt du arbeider, er det aldri bra nok for sjefen. Han vil presse deg og tvinge deg til å jobbe mye mer effektiv enn du allerede gjør, bare for at han kan få brukt deg til at du er verdt. Jeg jobbet i mye fortere tempo enn de som hadde fast/deltid stilling der (Siden jeg kun var der i praksis, måtte jeg imponere for å få en mulig fast stilling etterhvert. De som har fast stilling, bryr seg ikke om hvor ineffektive de selv er, fordi de har jo allerede jobb) 4. Du blir rett og slett brukt for å øke budsjettet til Kiwi butikken du jobber på. Sjefer på Kiwi har et budsjett i avtale med ''Kiwi-lederne''. Dersom Kiwi-sjefen klarer å sørge for å samle inn mer enn dette budsjettet, vil hen få ''bonuslønn''. Det Kiwi-sjefer gjør med de som jobber der via NAV/praksis, er at han bruker deg som gratis arbeidskraft -

Fordeler

Ble heldivis ikke suicidal, selv om jeg ble deprimert

Ulemper

Dårlig sjef, useriøse kollegaer, dårlig miljø, mye arbeid for lite penger, utnyttelse, depresjon

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos KIWI. Nettverket vårt er klar til å svare.Still et spørsmål

3.9

3.6Arbeid/Personliv forhold