Anmeldelser om Lederskap fra ansatte hos KIWI

Ledelsen i KIWI var veldig bra, var ingen spesifisert jobb jeg måtte gjør, det var selvarbeid (gå rundt i butikken og se hva som må gjøres).
Tiden går fort for man bytter på å fylle på varer og å sitte i kassen. Det er hyggelig å bli kjent med stamgjester. Samarbeidet mellom personalet er bra og ma har det gøy på jobb.
jeg gleder meg til å jobbe hus kiwi, jeg er veldig flink rydding .
En grei organisasjon å jobbe i ,så lenge du er frisk og rask. Det stilles tøffe krav til tempo og effektivitet.
Så lenge du løper fort nok er du god nok , men ved sykdom - event. behov for tilrettelegging eller lignende ser de helst at du slutter.

Man benytter (utnytter) seg også maksimalt med ta inn personer via Nav til jobbutprøving for å spare penger , kontra å la de fast ansatte få flere timer.
Pengene styrer alt , og en del ledere/mellomledere er villig til å "gå over lik" for å være best i klassen.
Likte meg godt her. Hyggelig kundemasse, rettferdig leder og ok arbeidstider. Grei lønn.
En veldig grei prakisisplass hvor jeg fikk et godt innblikk i hvordan det er å jobbe i dagligvarebutikk
Gøy på jobben, hyggelige kunder og kollegaer.
god arbeidskultur
Fordeler
Gratis frukt
Ulemper
sein vakt
Anbefaler jobb søkere om å snu i døra. Sjefen og butikk sjefen og tidligere sjef så ja 3 sjefer og rot på atter rot.

Helhetlig så er det helt ok å jobbe der oppgavene er ikke problemet.
Men det er veldig dårlig kommunikasjon fra sjef til arbeidstaker som gjør enkelte dager vanskelige.

Fast og sikker arbeidsplass.
Fordeler
Gratis brød og frukt til lunsj
Ulemper
Må ut og hjelpe til i pausene ikke betalt lunsj på ettermiddag/kveld skift.
Dette er den desidert beste arbeidsplassen jeg har hatt, og jeg har lengtet tilbake til livet som Kiwiansatt på Grandfjæra. Arbeidsmiljøet er bra, atmosfæren er god, vaktene er oversiktlige og jobben er alt i alt bare veldig fin.
Utenom søndagsvaktene, hvor én ansatt kan bli stående i kassa hele dagen, er det greit med variasjon og fordeling av arbeidsoppgaver.
Fordeler
Gode arbeidstider, bra miljø, god lønn, bra tillegg, bra lederskap
Flott arbeidsplass med god kultur og arbeidsmiljø.
Det har vært gøy for meg å jobbe i kiwi lervig, veldig fin butikk og veldig greie ledere.
Bra arbeidsplass med bra leder. Veldig varierte arbeidsoppgaver og dager.
Jobbet på en stor kiwi butikk i 2010 - 2012. Trivdes generelt godt i butikk yrket, men sluttet rett og slett pga at en kronidiot som ble sjef. Og jeg var den 12 som sluttet som følge av nevnte sjefen. Desverre er samme person sjef på samme butikken fortsatt.
Jeg og flere lurer på om ledelsen i Kiwi ville akseptert at sjefen faktisk drev med mobbing og trakassering av sine ansatte, at han snøt sine ansatte for penger som han selv tok.

Som sagt trivdes jeg godt i butikk yrket og derfor fikk jeg jobb i en annen kjede.
Fordeler
Ingen spesielle
Ulemper
Dårlig leder og dårlig arbeidsmiljø
Veldig godt arbeidsmiljø og varierende arbeidsdager. Kjempegod ledelse.
Ansatte er snille og tar godt vare på deg. Hvis det er noe du sliter med, så får du hjelp.
det var arbeid praksis men fikk jeg sommer jobbe hos kiwi strandgaten .
I really liked my time at Kiwi, but since I was writing my bachelor thesis I had to quit. I typical day of work for me consisted of working as a cashier. I learned a lot about teamwork and leadership when working there, because I sometimes was in charge of the night shift. The management treated me good, and I liked the workplace culture. The hardest part of the job was it being far from the place I lived. And the most enjoyable part of the job was making sure the customers got everything they needed.
Fordeler
Fun workplace
Ulemper
Far from where I lived
De ansatte i butikken som jobber der er hyggelige og gjør jobben sin grundig. Butikken har også en flink sjef som gjør jobben sin nøye.Butikken ser også fin ut, utvendig og innvendig og det er heller ikke synlig "mye" rot for å være en butikk som lagrer varer. En dag på jobben kan være fra å stable varer opp på toppen av hyllen til å plassere dem i hyllene eller jobbe med og organisere lageret hvor varene oppbevares. Det jeg liker med jobben er at det er ikke så mye å huske og arbeidet er heller ikke så fysisk anstrengende.
Fordeler
En kort pause hvor man kan spise lunsj. det er heller ikke faste oppgaver.
Ulemper
Det er mye repetisjon. Du gjør liksom aldri noe nytt.
Varierte arbeidsoppgaver
Ha en god struktur sånn at arbeidsoppgavene blir gjennomført på en riktig måte
Det er viktig for en leder å bygge gode relasjoner til sine medarbeider
Arbeidskultur er å involvere medarbeidere i beslutninger sånn at de føler at de har eierskap til bedriften

Konflikter

Ha hyggelige medarbeidere og kunder
Fordeler
Kaffe, te
Ulemper
Ingen
Hadde 3 måneders praksisplass på en Kiwi i Oslo via NAV.

Kan nevne alle ulempene:

1. Du jobber for omtrent 25 kr i timen dersom du er ute i praksis uten å hatt fast jobb før (da har du rett til arbeidsavklaringspenger).

2. Sjefen vil og kommer til å behandle deg som en bikkje.
Men tanke på at du er en gratis ressurs for butikken siden NAV er de som betaler deg, synes jeg jaggu meg at Kiwi-sjefer skal ta litt hensyn til praksiskandidater. Jeg måtte jobbe fra 15 - 23.30 tre ganger i uka i 3 måneder. Fra sjefens side var dette en fordel da han slapp å betale meg ''kveldstillegg''. For meg var det bare kjipt og måtte jobbe så seint uten noe tillegg, og kun for 25 kr i timen. Sa i fra at jeg ønsket kun morgenvakter, men det ville han neppe gå med på.

3. Uansett hvor hardt du arbeider, er det aldri bra nok for sjefen. Han vil presse deg og tvinge deg til å jobbe mye mer effektiv enn du allerede gjør, bare for at han kan få brukt deg til at du er verdt. Jeg jobbet i mye fortere tempo enn de som hadde fast/deltid stilling der (Siden jeg kun var der i praksis, måtte jeg imponere for å få en mulig fast stilling etterhvert. De som har fast stilling, bryr seg ikke om hvor ineffektive de selv er, fordi de har jo allerede jobb)

4. Du blir rett og slett brukt for å øke budsjettet til Kiwi butikken du jobber på. Sjefer på Kiwi har et budsjett i avtale med ''Kiwi-lederne''. Dersom Kiwi-sjefen klarer å sørge for å samle inn mer enn dette budsjettet, vil hen få ''bonuslønn''. Det Kiwi-sjefer gjør med de som jobber der via NAV/praksis, er at han bruker deg som gratis arbeidskraft
 - mer...
Fordeler
Ble heldivis ikke suicidal, selv om jeg ble deprimert
Ulemper
Dårlig sjef, useriøse kollegaer, dårlig miljø, mye arbeid for lite penger, utnyttelse, depresjon
alt var dårlig det var ikke bra trening måtte nesten finne ut av alt selv
Fordeler
fikk arbeids trening
Ulemper
korte pauser fikk ikke lov til å gå ut å spise måtte kjøpe mat på kiwi