KIWI anmeldelser fra ansatte i Oslo

Fant 8 anmeldelser som matchet søket Se alle 70 anmeldelser
Sorter etter: Hjelpsomhet | Omtale | Dato
2,0
Bra
butikkmedarbeider (Tidligere ansatt) –  Oslo18 november 2019
Bra nok hvis du er student eller vil jobbe deltid . Veldig dårlig arbeidsmiljø
Hjalp denne anmeldelsen?JaNeiRapporter
Bra arbeidsplass
Butikkmedarbeider (Tidligere ansatt) –  Oslo29 september 2019
Kasse, vare påfyll, kundeservice og fokuser på kunden.
Hjalp denne anmeldelsen?JaNeiRapporter
Butikkmedarbe
Butikkmedarbeider (Nåværende ansatt) –  Oslo13 april 2018
Hei
Jeg har 5års butikkmedarbeider erfaring, nå jobber jeg som ringe
Vikarer på Kiwi. Jeg ønsker å jobbe som butikkmedarbeider på kiwi som på Oslo. Kan dere hjelpe meg med å finne jobb.

Hilsen
Pari
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 1Nei 9Rapporter
1,0
Kiwi gjør deg deprimert
Praksis (Tidligere ansatt) –  Oslo12 februar 2018
Hadde 3 måneders praksisplass på en Kiwi i Oslo via NAV.

Kan nevne alle ulempene:

1. Du jobber for omtrent 25 kr i timen dersom du er ute i praksis uten å hatt fast jobb før (da har du rett til arbeidsavklaringspenger).

2. Sjefen vil og kommer til å behandle deg som en bikkje. Men tanke på at du er en gratis ressurs for butikken siden NAV er de som betaler deg, synes jeg jaggu meg at Kiwi-sjefer skal ta litt hensyn til praksiskandidater. Jeg måtte jobbe fra 15 - 23.30 tre ganger i uka i 3 måneder. Fra sjefens side var dette en fordel da han slapp å betale meg ''kveldstillegg''. For meg var det bare kjipt og måtte jobbe så seint uten noe tillegg, og kun for 25 kr i timen. Sa i fra at jeg ønsket kun morgenvakter, men det ville han neppe gå med på.

3. Uansett hvor hardt du arbeider, er det aldri bra nok for sjefen. Han vil presse deg og tvinge deg til å jobbe mye mer effektiv enn du allerede gjør, bare for at han kan få brukt deg til at du er verdt. Jeg jobbet i mye fortere tempo enn de som hadde fast/deltid stilling der (Siden jeg kun var der i praksis, måtte jeg imponere for å få en mulig fast stilling etterhvert. De som har fast stilling, bryr seg ikke om hvor ineffektive de selv er, fordi de har jo allerede jobb)

4. Du blir rett og slett brukt for å øke budsjettet til Kiwi butikken du jobber på. Sjefer på Kiwi har et budsjett i avtale med ''Kiwi-lederne''. Dersom Kiwi-sjefen klarer å sørge for å samle inn mer enn dette budsjettet, vil hen få ''bonuslønn''. Det Kiwi-sjefer gjør med de som jobber der via NAV/praksis, er at han bruker deg som gratis arbeidskraft
  mer... for å sørge for at budsjettet ikke faller. Det vil si at en som har deltidstilling/ringevikar, mister sin plass i den perioden du er der. Du tar så over den plassen. Det er et krav om at det må være minst 2 ansatte på Kiwi til enhver tid. Fra 15 - 23.30 som jeg jobba, var det kun meg (praksisbikkja) og en annen ansatt fra Kiwi. Dette betyr at det har vært en annen med fast/deltidstilling som pleide å jobbe sammen med den andre ansatte jeg jobba med før jeg kom inn i kjeden. Det er vel en grunn til at KIWI ikke ''spanderer'' mat på sine ansatte i pausen slik som McDonalds gjør? Gjerrige og grådige.

5. Du må være der selv om de ikke har bruk for deg de siste 2 timene. Ja, jeg vet godt at en arbeidsdag er 7,5 timer. Men når man jobber via praksis, synes jeg likevel at arbeidsdagen skulle vært 6 timer. Jeg merket ofte at jeg ble bedt om å gjøre ting som ikke er en typisk ''kiwi-arbeidsoppgave''. Virket som jeg fikk slike jobber til tider, fordi de egentlig ikke hadde bruk for meg, og fant derfor opp ''unødvendige'' oppgaver som jeg skulle gjøre. De kunne likegodt latt meg bare dra hjem etter å ha vært der i 6 timer.

6. Du vil tro du får jobb etter endt praksis. Du har stått på og jobbet som f.. for å imponere arbeidsgiver. Sannheten er; du får ikke noe jobb der, og vil havne på hendene til NAV igjen. Hva skjer så? Jo, du får en ny praksisplass på en ny Kiwi eller whatever, og alle de 6 punktene nevnt her, vil du oppleve igjen og igjen. Akkurat som en ond sirkel, du ikke kan rømme fra.
Grunnen til at du ikke får noe jobb, er IKKE fordi du ikke jobber bra nok. Men fordi de har bare utnyttet deg som gratis ressurs, og når praksisperioden er over, har de heller ikke bruk for deg lenger.
  mindre
Fordeler
Ble heldivis ikke suicidal, selv om jeg ble deprimert
Ulemper
Dårlig sjef, useriøse kollegaer, dårlig miljø, mye arbeid for lite penger, utnyttelse, depresjon
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 33Nei 1Rapporter
4,0
Productive work place
Evening Manager (Tidligere ansatt) –  Oslo28 juli 2017
Repetitive work requirements, do not get enough time to finish work requirements. Customer service is important. Management is nice and supportive. Recieve training for all important work requirements.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 3Nei 4Rapporter
Productive and fun workplace
Shift Manager (Tidligere ansatt) –  Oslo8 september 2016
Working as a shift manager at Kiwi is demanding, but also very rewarding for young people experiencing their first management role. Workdays can get very stressful during peek hours, with multiple tasks to manage, but all the young employees creates a lively and collaborative environment.
Fordeler
Good pay
Ulemper
Stressful
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 6Nei 3Rapporter
4,0
Hektisk arbeidsplass med mye å gjøre, men utrolig trivelig.
Salgsmedarbeider (Nåværende ansatt) –  Oslo, N039 oktober 2014
En typsk dag på jobben, er en god del kunder, og med det en god del å gjøre. Arbeidsoppgavene går i hvedsak ut på å stå i kassen, sortere varer/ vare mottak og legge på plass varer. Rydding og renslighet er alltid et hovedfokus.

Jeg har lært å ta ansvar for at butikken ser presentabel ut og gi kundene den best mulig servicen vi kan gi. En viktig ting jeg har lært å utvikle godt igjennom denne stilligen er samarbeid og arbeidsfordeling mellom de ansatte.

Det mest krevende delen av jobben er den fysiske delen, og at det til tider kan bli veldig mye å gjøre, men ikke noe jeg ikke kan takle.

Den mest underholdene delen av jobben er de ansatte og de faste kundne som kommer innom.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 76Nei 7Rapporter

Se flere KIWI anmeldelser

Registrer denne bedriftssiden

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos KIWI. Nettverket vårt er klar til å svare.

Still et spørsmål

3,7