KIWI
Skriv en anmeldelse
Vis alle KIWI anmeldelser

KIWI

KIWI anmeldelse

- Uprofesjonell arbeidsplass som gir høyere lønn og stillinger etter vennskap-og-kjennskap metoden.- Bryter med AML jevnlig (sørg for at du kan rettighetene dine)- Masse unødvendig papirarbeid og "anonyme" ansatt-undersøkelser.- Straffer alle som opptrer «illojalt» mot bedriften, dvs. hvis du klager, nekter å gjøre arbeid/kurs på fritiden, snakker med media, kritiserer sjefen(e), motsetter deg endringer de ønsker å gjennomføre men ikke har rett til, kan bli utsatt for ekstremt dårlig behandling, forsøkt fratatt timer/stilling, baksnakket, straffet i det skjulte, færre muligheter osv...- Vanlig lønn for bransjen, men UTEN ansatt-rabatt på varer, kun gratis frukt og brød i lunsj-pausen som sparer Kiwi for utgifter og i tillegg forebygger svinn på varer de pleier å kaste mye av. - Bransjens høyeste frekvens for oppsigelser og nyansettelser.

Fordeler

Frukt, brød, smør i pausen.

Ulemper

Dårlig arbeidsmiljø, dårlig ledelse, klarer aldri få på plass faste/stabile timeplaner, usaklig kritikk, bruk av hersketeknikker, brudd på AML, unødvendig papirarbeid, kurs, undersøkelser og møter.

1,0 av 5 stjerner for Arbeid/Personliv forhold
1,0 av 5 stjerner for Kompensasjon/Fordeler
1,0 av 5 stjerner for Jobbsikkerhet/Forskudd
1,0 av 5 stjerner for Lederskap
1,0 av 5 stjerner for Kultur

Dårlig ledelse

Etter å ha jobbet for Kiwi i mange år er jeg utbrent. Men om man trives eller ikke har mye med ledelsen å gjøre. Vår butikk var nok en av de verste på ledelse. Syntes det toppet seg da en med Downs syndrom ikke fikk jobbe der lenger pga han ikke var effektiv nok...ikke fikk han penger heller. Om du har lyst å jobbe en plass der du blir hakket på ofte er dette plassen...

Fordeler

Ingen

Ulemper

Ingen pauser, ingen fordeler. Ikke overtid om man jobber mer enn 100 prosent.
Samme rolle

Dårlig lederskap i kiwi generelt

Ledere som er pompøse og tror de er noe spesielt. Frekk og arrogant butikksjef som rakker ned på ansatte og mikro dirigerer. Klatret opp gradene og ble møtt av urealistiske forventniger og ledere som er veldig arrogante. Butikksjef ber deg om å jobbe som en maskin nonstop når vedkommende selv sitter og gjør ingenting for å hjelpe til.Finnes sikkert bedre kiwi butikker der ute hvor Butikksjef tar et skikkelig tak og er behjelpelig overfor de ansatte.

Fordeler

Brød, smør og frukt

Ulemper

Kan ikke forlate lokalet under pause

Morsom

Tiden går fort for man bytter på å fylle på varer og å sitte i kassen. Det er hyggelig å bli kjent med stamgjester. Samarbeidet mellom personalet er bra og ma har det gøy på jobb.

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos KIWI. Nettverket vårt er klar til å svare.Still et spørsmål

3,6 av 5 stjerner for Arbeid/Personliv forhold
3,4 av 5 stjerner for Kompensasjon/Fordeler
3,5 av 5 stjerner for Jobbsikkerhet/Forskudd
3,4 av 5 stjerner for Lederskap
3,6 av 5 stjerner for Kultur
  • KIWI
  • Dårlig ledelse og arbeidsmiljø, bryter AML, hersketeknikker, trakassering, pass på deg selv – ikke jobb her uten en plan for fremtiden.