KIWI
Vis alle KIWI anmeldelser

KIWI

KIWI anmeldelse

Bra

Veldig bra å jobbe for dette firmaet. Godt arbeidsmiljø.

5,0 av 5 stjerner for Arbeid/Personliv forhold
5,0 av 5 stjerner for Kompensasjon/Fordeler
5,0 av 5 stjerner for Jobbsikkerhet/Forskudd
5,0 av 5 stjerner for Lederskap
5,0 av 5 stjerner for Kultur

Samme rolle

Dårlig ledelse

Etter å ha jobbet for Kiwi i mange år er jeg utbrent. Men om man trives eller ikke har mye med ledelsen å gjøre. Vår butikk var nok en av de verste på ledelse. Syntes det toppet seg da en med Downs syndrom ikke fikk jobbe der lenger pga han ikke var effektiv nok...ikke fikk han penger heller. Om du har lyst å jobbe en plass der du blir hakket på ofte er dette plassen...

Fordeler

Ingen

Ulemper

Ingen pauser, ingen fordeler. Ikke overtid om man jobber mer enn 100 prosent.
Samme rolle

Dårlig ledelse og arbeidsmiljø, bryter AML, hersketeknikker, trakassering, pass på deg selv – ikke jobb her uten en plan for fremtiden.

- Uprofesjonell arbeidsplass som gir høyere lønn og stillinger etter vennskap-og-kjennskap metoden.- Bryter med AML jevnlig (sørg for at du kan rettighetene dine)- Masse unødvendig papirarbeid og "anonyme" ansatt-undersøkelser.- Straffer alle som opptrer «illojalt» mot bedriften, dvs. hvis du klager, nekter å gjøre arbeid/kurs på fritiden, snakker med media, kritiserer sjefen(e), motsetter deg endringer de ønsker å gjennomføre men ikke har rett til, kan bli utsatt for ekstremt dårlig behandling, forsøkt fratatt timer/stilling, baksnakket, straffet i det skjulte, færre muligheter osv...- Vanlig lønn for bransjen, men UTEN ansatt-rabatt på varer, kun gratis frukt og brød i lunsj-pausen som sparer Kiwi for utgifter og i tillegg forebygger svinn på varer de pleier å kaste mye av. - Bransjens høyeste frekvens for oppsigelser og nyansettelser.

Fordeler

Frukt, brød, smør i pausen.

Ulemper

Dårlig arbeidsmiljø, dårlig ledelse, klarer aldri få på plass faste/stabile timeplaner, usaklig kritikk, bruk av hersketeknikker, brudd på AML, unødvendig papirarbeid, kurs, undersøkelser og møter.
Samme sted

Dårlig ledelse

Min første sjef i kiwi var det verste mennesket jeg har møtt. Mobbet de ansatte og gav meg ikke opplæring. På min første vakt satt han opp kun meg og han fra kl 6-11 og skrek til meg fordi jeg var for treig. I stede for å lære meg hvordan jeg skulle gjøre ting, sto han og såg på at jeg gjor det feil, for så å kjæfte og si at jeg måtte begynne på nytt. Min første vakt gråt jeg gjennom hele lunsjpausen. Jeg jobber der fortsatt, men med ny sjef. Hun er mye flinkere, men jobben er fortsatt så som så. Repeterende arbeid, alltid dårlig tid og må løpe for å rekke alt man skal. Også for få ansatte, så det er krise hver gang noen er syk. Blir også baksnakket på jobb av ledelsen dersom man er syk.

Fordeler

Gratis frukt og brød i lunsj

Ulemper

Alltid dårlig tid, dårlig ledelse og miljø

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos KIWI. Nettverket vårt er klar til å svare.Still et spørsmål

3,6 av 5 stjerner for Arbeid/Personliv forhold
3,4 av 5 stjerner for Kompensasjon/Fordeler