KIWI anmeldelser fra ansatte

Fant 33 anmeldelser som matchet søket Se alle 57 anmeldelser
Sorter etter: Hjelpsomhet | Omtale | Dato
jobb
matbutik (Tidligere ansatt) –  Steinkjer kommune4 juni 2018
jeg vil jobb og jeg har behov jobb jeg har familian
Productive and fun workplace
Shop Assistant (Tidligere ansatt) –  Molde25 mai 2018
I really liked my time at Kiwi, but since I was writing my bachelor thesis I had to quit. I typical day of work for me consisted of working as a cashier. I learned a lot about teamwork and leadership when working there, because I sometimes was in charge of the night shift. The management treated me good, and I liked the workplace culture. The hardest part of the job was it being far from the place I lived. And the most enjoyable part of the job was making sure the customers got everything they needed.
Fordeler
Fun workplace
Ulemper
Far from where I lived
Hjalp denne anmeldelsen?JaNeiRapporter
som ekspeditør og hjelp kunder.
Ekspedtør og kassa (Tidligere ansatt) –  Elverum11 mai 2018
Jeg har jobbet hos Kiwi som rydde varer,sitter på kassa og helper kunder. det er jo veldig interessat jobb til meg.
Fordeler
noen furukt
Ulemper
kort puse og hjelp tjenster
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 1NeiRapporter
ardeiplass
Buttiken (Nåværende ansatt) –  Lier kommune6 mai 2018
jeg har litt å jobbe oss dere, deltids jobb, jeg er en ungdom som har lyst å jobbe oss dere.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 2Nei 1Rapporter
Relativt ganske bra, lærte mye om butikkarbeid.
Hospitering (Tidligere ansatt) –  Ranheim17 april 2018
Jeg hadde skaffet meg jobb på Kiwi, Ranheim. Denne jobben innebar å stable hyller og rydde opp pappesker som var tomme. Jeg hadde det ganske morsomt og lærte mye om butikk. Noen ganger kunne det være litt slitsomt, men hadde ikke så mange variable oppgaver så det kunne fort bli kjedelig. Hadde satt pris på litt flere oppgaver.
Fordeler
matpause på eget lagerrom, lærte mye, bra arbeidsmiljø, ble kjent med mange kunder.
Ulemper
Ikke gratis mat, tungt fysisk arbeid, kunne hatt bedre veiledning.
Butikkmedarbe
Butikkmedarbeider (Nåværende ansatt) –  Oslo13 april 2018
Hei
Jeg har 5års butikkmedarbeider erfaring, nå jobber jeg som ringe
Vikarer på Kiwi. Jeg ønsker å jobbe som butikkmedarbeider på kiwi som på Oslo. Kan dere hjelpe meg med å finne jobb.

Hilsen
Pari
gøy og lærlik
kiwi (Tidligere ansatt) –  tomter17 mars 2018
en typisk på jobb handler om å gjøre jobben riktig, ha det gøy. lære masse nytt og opplev alt.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 5Nei 1Rapporter
En fin arbeids plass
Butikkleder (Nåværende ansatt) –  Krokstadelva, Nedre Eiker kommune13 februar 2018
Varierte arbeidsoppgaver
Ha en god struktur sånn at arbeidsoppgavene blir gjennomført på en riktig måte
Det er viktig for en leder å bygge gode relasjoner til sine medarbeider
Arbeidskultur er å involvere medarbeidere i beslutninger sånn at de føler at de har eierskap til bedriften
Konflikter
Ha hyggelige medarbeidere og kunder
Fordeler
Kaffe, te
Ulemper
Ingen
Hjalp denne anmeldelsen?JaNei 3Rapporter
Kiwi gjør deg deprimert
Praksis (Tidligere ansatt) –  Oslo12 februar 2018
Hadde 3 måneders praksisplass på en Kiwi i Oslo via NAV.

Kan nevne alle ulempene:

1. Du jobber for omtrent 25 kr i timen dersom du er ute i praksis uten å hatt fast jobb før (da har du rett til arbeidsavklaringspenger).

2. Sjefen vil og kommer til å behandle deg som en bikkje. Men tanke på at du er en gratis ressurs for butikken siden NAV er de som betaler deg, synes jeg jaggu meg at Kiwi-sjefer skal ta litt hensyn til praksiskandidater. Jeg måtte jobbe fra 15 - 23.30 tre ganger i uka i 3 måneder. Fra sjefens side var dette en fordel da han slapp å betale meg ''kveldstillegg''. For meg var det bare kjipt og måtte jobbe så seint uten noe tillegg, og kun for 25 kr i timen. Sa i fra at jeg ønsket kun morgenvakter, men det ville han neppe gå med på.

3. Uansett hvor hardt du arbeider, er det aldri bra nok for sjefen. Han vil presse deg og tvinge deg til å jobbe mye mer effektiv enn du allerede gjør, bare for at han kan få brukt deg til at du er verdt. Jeg jobbet i mye fortere tempo enn de som hadde fast/deltid stilling der (Siden jeg kun var der i praksis, måtte jeg imponere for å få en mulig fast stilling etterhvert. De som har fast stilling, bryr seg ikke om hvor ineffektive de selv er, fordi de har jo allerede jobb)

4. Du blir rett og slett brukt for å øke budsjettet til Kiwi butikken du jobber på. Sjefer på Kiwi har et budsjett i avtale med ''Kiwi-lederne''. Dersom Kiwi-sjefen klarer å sørge for å samle inn mer enn dette budsjettet, vil hen få ''bonuslønn''. Det Kiwi-sjefer gjør med de som jobber der via NAV/praksis, er at han bruker deg som gratis arbeidskraft
  mer... for å sørge for at budsjettet ikke faller. Det vil si at en som har deltidstilling/ringevikar, mister sin plass i den perioden du er der. Du tar så over den plassen. Det er et krav om at det må være minst 2 ansatte på Kiwi til enhver tid. Fra 15 - 23.30 som jeg jobba, var det kun meg (praksisbikkja) og en annen ansatt fra Kiwi. Dette betyr at det har vært en annen med fast/deltidstilling som pleide å jobbe sammen med den andre ansatte jeg jobba med før jeg kom inn i kjeden. Det er vel en grunn til at KIWI ikke ''spanderer'' mat på sine ansatte i pausen slik som McDonalds gjør? Gjerrige og grådige.

5. Du må være der selv om de ikke har bruk for deg de siste 2 timene. Ja, jeg vet godt at en arbeidsdag er 7,5 timer. Men når man jobber via praksis, synes jeg likevel at arbeidsdagen skulle vært 6 timer. Jeg merket ofte at jeg ble bedt om å gjøre ting som ikke er en typisk ''kiwi-arbeidsoppgave''. Virket som jeg fikk slike jobber til tider, fordi de egentlig ikke hadde bruk for meg, og fant derfor opp ''unødvendige'' oppgaver som jeg skulle gjøre. De kunne likegodt latt meg bare dra hjem etter å ha vært der i 6 timer.

6. Du vil tro du får jobb etter endt praksis. Du har stått på og jobbet som f.. for å imponere arbeidsgiver. Sannheten er; du får ikke noe jobb der, og vil havne på hendene til NAV igjen. Hva skjer så? Jo, du får en ny praksisplass på en ny Kiwi eller whatever, og alle de 6 punktene nevnt her, vil du oppleve igjen og igjen. Akkurat som en ond sirkel, du ikke kan rømme fra.
Grunnen til at du ikke får noe jobb, er IKKE fordi du ikke jobber bra nok. Men fordi de har bare utnyttet deg som gratis ressurs, og når praksisperioden er over, har de heller ikke bruk for deg lenger.
  mindre
Fordeler
Ble heldivis ikke suicidal, selv om jeg ble deprimert
Ulemper
Dårlig sjef, useriøse kollegaer, dårlig miljø, mye arbeid for lite penger, utnyttelse, depresjon
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 14NeiRapporter
arbeidsmiljø er det viktig på jobben
butikk ansatte (Nåværende ansatt) –  Jessheim11 januar 2018
På kiwi jwg jobber wn dag i uka, så det skjer ikke mye. men jeg trives på jobben.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 5Nei 4Rapporter
det var dårlig leder skap
arbeids trening via nav (Tidligere ansatt) –  Strømmen, Skedsmo kommune10 januar 2018
alt var dårlig det var ikke bra trening måtte nesten finne ut av alt selv
Fordeler
fikk arbeids trening
Ulemper
korte pauser fikk ikke lov til å gå ut å spise måtte kjøpe mat på kiwi
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 4Nei 1Rapporter
God arbeidmiljø
Butikkmedarbeider (Tidligere ansatt) –  Fyllingsdalen12 desember 2017
Produktivt og gøy arbeidsplass med god arbeidmiljø
Fordeler
Gratis kaffe, og frukt
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 7Nei 3Rapporter
Trives veldig godt som tillkalingsvikar!
Tillkalingsvikar (Nåværende ansatt) –  Kiwi kirkegata, Gjøvik18 oktober 2017
Det er utrolig bra og jobbe for Kiwi har faste arbeidstider samt at lønna er god :) fikk tilbud om vikar jobb bare etter ett par mnd og det har vært strålende deilig og få fast jobb etter og ha rota 5 år i NAV

Noe jeg liker godt er at butikken jeg jobber i er ikke så stor men det er absolutt ikke noe hindring samt at vi har utrolig blide kunder både faste og nye :) sure kunder kan av og til være krevende men det må man bare ta med ett smil å glemme etter på. (Kundeservice er viktig)
Fordeler
Ansatte får visse ting gratis som brød, sukker, frukt etc
Ulemper
Ingen ulemper
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 7Nei 1Rapporter
Dyktig arbeidstaker
BUTIKKMEDARBEIDER (Tidligere ansatt) –  Lier kommune28 september 2017
Dyktig arbeidstakker. Hadde låseansvar , godt å jobbe med
Fordeler
PUNKTLIG NØYAKTIG
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 1Nei 4Rapporter
jeg trenger jobb for hos dere
3 år har jeg jobbet i kiwi randaberg (Tidligere ansatt) –  Randaberg kommune25 august 2017
Jeg har jobbet I hos kiwi I 3 år
nå trenger jeg jobb som butikkmed arbeider I hos kiwi hvis dere har noen ledig plass j komemer jeg så fort fordi jeg trenger å jobbe på kiwi
Fordeler
brød med nugatti
Ulemper
rask
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 3Nei 7Rapporter
Productive work place
Evening Manager (Tidligere ansatt) –  Oslo28 juli 2017
Repetitive work requirements, do not get enough time to finish work requirements. Customer service is important. Management is nice and supportive. Recieve training for all important work requirements.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 3Nei 3Rapporter
jeg ønsker meg denne stillingen
vare på fylling og regoleree (Tidligere ansatt) –  randaberg14 juli 2017
Hei jeg har jobbet i Kiwi i 3 år og det har vært fanatisk.
Og gjorder en bra jobb som sjefen sier til meg da jeg sluttet i den butikken mange kollega sier Vi savner deg dere sier jeg jeg er glad idem fordi de er hyggelige og blid derfor jeg vil jobbe i hos kiwi det er best butikk i kiwi tror jeg og mange elsker å handle på hver dager men jeg vil gjerne ha den stillingen og jeg kan jobbe å gjøre et godt jobb
Fordeler
ren serviceinnstilt
Ulemper
snuser i pausen
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 5Nei 11Rapporter
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
Tilkallingshjelp (Nåværende ansatt) –  Stavanger, Stavanger kommune2 april 2017
Vil si alt når vi møtes. lllllllllllllllllllllllll
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 3Nei 9Rapporter
Gøy
Jobb servert (Nåværende ansatt) –  Kongsberg, Kongsberg kommune10 oktober 2016
Jeg liker å jobbe med andre folke er veldig strakk jente, jeg liker å smiler men jeg er aldri jobbet er i Norge det kan bare første gang å begynn jobb.
Fordeler
Gratis pause OK .
Ulemper
Kort pause
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 4Nei 11Rapporter
Det er bra arbeidsplass men lit krevende
låsansvarlig kiwi butikk (Nåværende ansatt) –  Oslo6 oktober 2016
En fin arbeidsplass me har ,lyst til å prøve andre yrker ågså
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 24Nei 8Rapporter
Registrer denne bedriftssiden

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos KIWI. Nettverket vårt er klar til å svare.

Still et spørsmål

3,8