KIWI

KIWI anmeldelser fra ansatte

3,6Balanse mellom jobb og fritid

Fant 76 anmeldelser som matchet søketSe alle 103 anmeldelser

Dårlig ledelse

Etter å ha jobbet for Kiwi i mange år er jeg utbrent. Men om man trives eller ikke har mye med ledelsen å gjøre. Vår butikk var nok en av de verste på ledelse. Syntes det toppet seg da en med Downs syndrom ikke fikk jobbe der lenger pga han ikke var effektiv nok...ikke fikk han penger heller. Om du har lyst å jobbe en plass der du blir hakket på ofte er dette plassen...

Fordeler

Ingen

Ulemper

Ingen pauser, ingen fordeler. Ikke overtid om man jobber mer enn 100 prosent.

Dårlig ledelse og arbeidsmiljø, bryter AML, hersketeknikker, trakassering, pass på deg selv – ikke jobb her uten en plan for fremtiden.

- Uprofesjonell arbeidsplass som gir høyere lønn og stillinger etter vennskap-og-kjennskap metoden.- Bryter med AML jevnlig (sørg for at du kan rettighetene dine)- Masse unødvendig papirarbeid og "anonyme" ansatt-undersøkelser.- Straffer alle som opptrer «illojalt» mot bedriften, dvs. hvis du klager, nekter å gjøre arbeid/kurs på fritiden, snakker med media, kritiserer sjefen(e), motsetter deg endringer de ønsker å gjennomføre men ikke har rett til, kan bli utsatt for ekstremt dårlig behandling, forsøkt fratatt timer/stilling, baksnakket, straffet i det skjulte, færre muligheter osv...- Vanlig lønn for bransjen, men UTEN ansatt-rabatt på varer, kun gratis frukt og brød i lunsj-pausen som sparer Kiwi for utgifter og i tillegg forebygger svinn på varer de pleier å kaste mye av. - Bransjens høyeste frekvens for oppsigelser og nyansettelser.

Fordeler

Frukt, brød, smør i pausen.

Ulemper

Dårlig arbeidsmiljø, dårlig ledelse, klarer aldri få på plass faste/stabile timeplaner, usaklig kritikk, bruk av hersketeknikker, brudd på AML, unødvendig papirarbeid, kurs, undersøkelser og møter.

Customer Assistant

Really great company and an amazing job especially for students who wants to gain a new experience that can be very beneficial for them in the future. I have worked in many places but working at kiwi was definately the best. It is a good enviroment and you are always clear of what is expected from you as a employee. Good co-workers and an amazing pay in a country that has (no minimium wage) . they always think about their customers and employees unlike others who are only profit orientated businesses.

Fordeler

good pay, amazing enviroment and flexible days.

Ulemper

it can get bt stressful during busy days.

Dårlig ledelse

Min første sjef i kiwi var det verste mennesket jeg har møtt. Mobbet de ansatte og gav meg ikke opplæring. På min første vakt satt han opp kun meg og han fra kl 6-11 og skrek til meg fordi jeg var for treig. I stede for å lære meg hvordan jeg skulle gjøre ting, sto han og såg på at jeg gjor det feil, for så å kjæfte og si at jeg måtte begynne på nytt. Min første vakt gråt jeg gjennom hele lunsjpausen. Jeg jobber der fortsatt, men med ny sjef. Hun er mye flinkere, men jobben er fortsatt så som så. Repeterende arbeid, alltid dårlig tid og må løpe for å rekke alt man skal. Også for få ansatte, så det er krise hver gang noen er syk. Blir også baksnakket på jobb av ledelsen dersom man er syk.

Fordeler

Gratis frukt og brød i lunsj

Ulemper

Alltid dårlig tid, dårlig ledelse og miljø

Dårlig lederskap i kiwi generelt

Ledere som er pompøse og tror de er noe spesielt. Frekk og arrogant butikksjef som rakker ned på ansatte og mikro dirigerer. Klatret opp gradene og ble møtt av urealistiske forventniger og ledere som er veldig arrogante. Butikksjef ber deg om å jobbe som en maskin nonstop når vedkommende selv sitter og gjør ingenting for å hjelpe til.Finnes sikkert bedre kiwi butikker der ute hvor Butikksjef tar et skikkelig tak og er behjelpelig overfor de ansatte.

Fordeler

Brød, smør og frukt

Ulemper

Kan ikke forlate lokalet under pause

Morsom arbeid s plass

Grei og kjekk arbeid s plass kjekk butikk med variert arbeid kasse vard på fyll kunde service. Gode arbeids kollega

Fordeler

Gratis brød smør og frukt

Morsom

Tiden går fort for man bytter på å fylle på varer og å sitte i kassen. Det er hyggelig å bli kjent med stamgjester. Samarbeidet mellom personalet er bra og ma har det gøy på jobb.

Produktiv og gøy arbeidsplass

Ledelsen i KIWI var veldig bra, var ingen spesifisert jobb jeg måtte gjør, det var selvarbeid (gå rundt i butikken og se hva som må gjøres).

jeg liker å jobbe hus Kiwi

jeg gleder meg til å jobbe hus kiwi, jeg er veldig flink rydding .

Trygg arbeidsplass med høyt tempo og stressfaktor

En grei organisasjon å jobbe i ,så lenge du er frisk og rask. Det stilles tøffe krav til tempo og effektivitet. Så lenge du løper fort nok er du god nok , men ved sykdom - event. behov for tilrettelegging eller lignende ser de helst at du slutter. Man benytter (utnytter) seg også maksimalt med ta inn personer via Nav til jobbutprøving for å spare penger , kontra å la de fast ansatte få flere timer. Pengene styrer alt , og en del ledere/mellomledere er villig til å "gå over lik" for å være best i klassen.

Bra

Bra nok hvis du er student eller vil jobbe deltid . Veldig dårlig arbeidsmiljø

Bra arbeidsplass

Likte meg godt her. Hyggelig kundemasse, rettferdig leder og ok arbeidstider. Grei lønn.

Jobbe med full tid og over tid

Jobbe med full regler og full plik. Uansett open mulighet sjanse til kunder.

En god arbeidsplass

Jeg syntes at der jeg jobbet var en god arbeidplass

Fordeler

Kunne ta lunsj når jeg ville

Grei praksisplass

En veldig grei prakisisplass hvor jeg fikk et godt innblikk i hvordan det er å jobbe i dagligvarebutikk

Bra arbeidsplass

Kasse, vare påfyll, kundeservice og fokuser på kunden.

Flot arbeidsplass

Gøy på jobben, hyggelige kunder og kollegaer. god arbeidskultur

Fordeler

Gratis frukt

Ulemper

sein vakt

Gøy arbeidsplass

Her får du prøvd deg på gulv , kasse arbeider og masse annet som må gjøres. Hyggelige folk og jobbe med. Du blir rett og slett litt som en familie når man jobber med de hele tiden.

Fordeler

Gode kolleger, Hyggelige

Ulemper

Korte pauser

Grei arbeidsplass

Grei arbeidsplasss, greie arbeidsforhold, grei lønn. :-)

Bra

Veldig bra å jobbe for dette firmaet. Godt arbeidsmiljø.

Dårlig

Fin sted å jobbe! Alltid kolleger å spørre om hjelp om det trengsm

Fordeler

ikke mye

Ulemper

lite pauser

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos KIWI. Nettverket vårt er klar til å svare.Still et spørsmål

3,6 av 5 stjerner for Arbeid/Personliv forhold
3,4 av 5 stjerner for Kompensasjon/Fordeler
3,5 av 5 stjerner for Jobbsikkerhet/Forskudd
3,4 av 5 stjerner for Lederskap
3,6 av 5 stjerner for Kultur

Les om KIWI på populære steder

• KIWI