Kaffebrenneriet

Kaffebrenneriet anmeldelser fra ansatte

3,3Balanse mellom jobb og fritid

Viser alle 3 anmeldelser

Produktivt, sosialt og hygglig

Det var viktig å være fokusert, effektiv og yte god kundeservice. Jeg har blant annet lært å jobbe mer strukturert og nøyaktig, med et større ansvar rundt arbeidsplassen. Medarbeiderne har en god kjemi, og vi jobber godt og effektivt i team. En utfordring er å holde mange baller oppe i luften samtidig hvi man plutselig står alene og det kommer uventede mange mennesker, men man lærer seg å takle stress etter hvert. Det beste med jobben er den hyggelige atmosfæren blant kollegaer og kunder, og å servere noe vi kan være stolte av.

Fordeler

Gratis kaffe på jobb

Ulemper

Ikke veldig fleksible pauser

Kynisk rovdrift, dårlig kompensasjon og urealistiske forventninger og krav

Først og fremst: stemninger i Kaffebrenneriet er «through the roof» og er en svært smittsom holdning. Intervjuet blir holdt på hovedkontoret, som er et gammelt og sjarmerende bygg på Grønland i Oslo. Etter å ha blitt tilbudt jobb blir også kontraktssignering og første del av opplæringen holdt på hovedkontoret. Opplæring: Her skinner Kaffebrenneriet virkelig! Opplæringen er helt super hvor første dag er en opplæring på hovedkontoret hvor man lærer de grunnleggende elementene for å kunne starte på sin vei til å bli en barista. Etter dette har man typisk vanlige opplæringsvakter i butikken man har blitt ansatt i. Kaffebrenneriet har også et stort kursprogram som er obligatorisk for alle ansatte. Dessverre er ikke alle lederne veldig flinke til å sende sine barista på disse kursene, så det er veldig varierende fra butikk til butikk om du får disse kursene eller ikke. Når man begynner i Kaffebrenneriet blir man umiddelbart smittet av holdningene og man får en veldig oppløftende start. Det kommer derimot raskt frem hvordan driften egentlig er og allerede første måned inn i ansettelsesforholdet begynner man å merke ting. Med mindre du jobber i en av de beste butikkene står du mye alene på jobb. Jobber du i en av de beste butikkene så har du derimot nesten ikke tid til å tenke på jobb da det blir bemannet slik at det «akkurat skal gå». Det er svært høy turnover på barista og de aller fleste slutter før første år er omme. Lønna er ikke det jeg vil kalle konkurransedyktig, og skillet mellom en 100% barista og ledere er som regel på ca 30.000kr i året. Min erfaring som leder: -

Assistant store manager

Great place to work and great place for advancement. Really great management. Customer base are all coffee lovers and always moving product in and out of store!!

Fordeler

great pay!! bonuses and icentives, time off when needed and good hours.

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Kaffebrenneriet. Nettverket vårt er klar til å svare.Still et spørsmål

3,3 av 5 stjerner for Arbeid/Personliv forhold
3,3 av 5 stjerner for Kompensasjon/Fordeler
4,0 av 5 stjerner for Jobbsikkerhet/Forskudd
3,7 av 5 stjerner for Lederskap
4,7 av 5 stjerner for Kultur

Anmeldelser for Kaffebrenneriet etter sted

Les om Kaffebrenneriet på populære steder

• Kaffebrenneriet