Elkjøp

Anmeldelser om Lederskap fra ansatte hos Elkjøp

Startet som deltid med å selge hvitevarer (kunne nesten ikke starte oppvaskmaskinen hjemme før det) og hadde en ganske bratt opplæringsperiode da jeg startet i oktober og salgene mot jul starter i november. Som deltid er det enkelt, alt går på tall, jo bedre du selger, jo flere vakter får du. Før det gikk 12 måneder fikk jeg tilbud om å bli ansvarlig for småvareavdelingen på heltid siden jeg hadde spurt om mulighet for deltid tidligere. Snart jobbet i Elkjøp i 5 år nå. Veldig sosial arbeidsplass, og etter å ha jobbet på 3 forskjellige butikker så vil jeg si at det sosiale og Den gode kulturen Elkjøp bygger gjelder i alle butikkene. Anbefales. Man lærer masse om man ønsker å arbeide for det. Liker godt at de fleste forfremmelser skjer innad i bedriften. Varehussjefen på alle tre butikkene jeg har jobbet på startet som deltid og jobbet seg oppover, dette gjelder også avdelingslederene.
Fordeler
Personalkjøp, opplæring, bra intranett og kommunikasjon med kjeden (kan sende melding direkte til CEO om ønskelig), mulighet for å arbeide seg videre i systemet/kjeden, bonusmuligheter, betalt lunsj
Ulemper
Kan være mye arbeid/litt stressende ved PEAK (julesalget), men synes personlig at det bare er gøy
Varierende arbeidshverdag med masse muligheter for riktig person.
Jeg gleder meg veldig til jobben og jeg ønsker veldig å ha jobb hos dere.
Fordeler
Gratis lunsjer.
Ulemper
Helsetjenester
Aldri hatt en så god jobb noen gang, så når jeg matte gi meg på grunn av helsa, så var det med stor sorg. Her var det gode arbeidstider, grei lønn og flotte ansatte som gjorde dagen veldig mye bedre. Super kursing av alle ansatte. Da jeg jobbet her, følte jeg at jeg ble veldig godt ivaretatt. God opplæring og super oppmuntring. Dette var et arbeid man gleder seg til å gå til, det eneste negative var at det var harde gulv(vonde for rygg og bein) og at det til tider kunne bli litt I overkant kaldt I lokalene om vinteren. Det var alltid gøy å ha vaffledag, der alle kunder fikk gratis vafler og det var spennende å se hvem som hadde klart å selge flest vaffeljern denne dagen. om vinteren hadde vi alltid gratis gløgg og pepperkaker for kunden til å varme seg på(ansatte også) Det var stor fokus på punktlighet og nøyaktighet, og dette synes jeg var bra.
Fordeler
Godt arbeidsmiljø og gode vilkår for ansatte
Ulemper
harde gulv og kalde lokaler
Stort firma med muligheter, men i min periode som ansatt var det dårlig og uprofesjonell ledelse.
Hadde gøye dager med avdelingslederne når jeg jobbet. Mye prat om fotball og nye tv-er som kom inn.
En typisk dag på Elkjøp Phonehouse er fyllt med masse glede fra både kunder og kollegaer. Med mindre det er mandag morgen. Arbeidsoppgavene er varierte og veldig tilpasset i forhold til hvor mye kunder som kommer. Jeg har lært mye om salg og mersalg. Har også lært at god kundebehandling kan bli avgjørende for et salg. Ledelsen i den butikken jeg jobber i er veldig god. Sjefen min er proffesjonell, men samtidig en god venn, noe jeg mener er viktig på en arbeidsplass. Alle vi som jobber sammen er en veldig god og sammenspleiset gjeng.
Legger tilrette mye for de ansatte Mange muligheter Blir fort en god selger om man står litt på. God arbeidskultur Dyrker Målbevissthet Selvsikkerhet Produktkunnskap Finne seg selv Lederskap og samhold
En normal dag vil være å møte opp litt i forkant, skifte til arbeidsklær mens jeg prater litt med kolleger i garderoben, logger meg inn så ledelsen ser jeg er på jobb for å så gå inn på lageret å starte på pallene med varer som kom tidligere den morgenen. evt bare gå opp på min avdeling å starte med å få plassert varer ut i butikk samt rydde og priskontroll. samtidig som jeg prøver å gjøre disse tingne mere varer kommer inn mens jeg må hjelpe kunder. dette var noe jeg fant litt vanskelig, det å få tid til alt, uavhengig av hvor fort jeg jobbet fikke jeg ikke gjort alt jeg ville selv om jeg fikk gjort en veldig god del. men det var veldig morsomt, kjempefine kunder, ekstremt bra kolleger gjorde at jeg virkelig gledet meg til å reise på jobb og mistet litt kontakt med tidsfølelse.
Fordeler
grei peronalrabatt
Ulemper
vikar stilling
Trivdes godt å jobbe hos Wormdal planteskole. Er interesert i planter så hadde god fornøyelse av å arbeide med de. De andre ansatte og ledelsen var trivelige og hjelpsomme, og viste tydelig hva de ønsket fra meg.
Fordeler
Planter, hyggelige ansatte, varierte oppgaver, gratis kaffe i pausen
Ulemper
Korte pauser, ingen lønn
Restocking shelves and putting prices on products. i learned about how a work environment works and about different electronics. management and co-workers were kind and positive.
Se flere anmeldelser om Elkjøp