Color Line

Anmeldelser om Lønn og fordeler fra ansatte hos Color Line

Gode arbeidsvilkår. God arbeidsplass med gode lønnsvilkår.
Jeg har hat sommerjobb hos Color Line de siste fire årene og trives godt. Lønnen er god og arbeidstidene med to uker av, og to uker på, passer meg godt i feriene.
Harde dager fra 09:00 til 21:30, i bytte mot god lønn samt roterende to-ukersskift. Som resturantmedarbieder lærer man mye om håndtering av personer, både andre medarbeidere i stressende situasjoner samt stressede kunder. Arbeidskulturen varier fra skift til skift (forskjellige personale), men er hovedsaklig preget av en veldig god arbeidsmoral. Det som styrer meg fra Color Line er mangelen på jobbsikkerhet, hvor mengder av vikarer står i kø om å jobbe, men ingen blir fastansatte - derfor er det usikkert hvor mye du får jobbe til tross for vilje til å jobbe.
Fordeler
Gratis lunsj, middag, godt arbeidsmiljø, god frifordeler med to uker fri etter to uker på båten.
Ulemper
Stressende og harde timer, forferdlig kvalitet på jobbsikkerhet.
Gode kollegaer, spennende gjøremål, nye gjester med forskjellig språk. God mat og ivaretagelse av ansatte.
Fordeler
havet som utsikt
Ulemper
halv stilling
Det er både utfordrende og gøy, men kan til tider være litt mye stress. Hyggelige medarbeidere som jeg jobber lett sammen med i team, og vi hjelper hverandre hvis noen trenger hjelp. Helt generelt hyggelige mennesker i alle ledd på Ferja fra ledelse til de på gulvet. Lange dager, men de går som regel fort og greit.
Fordeler
Gratis kost og losji
Ulemper
Korte pauser og lange dager.
En dag på jobb: Støvsuging, rydding i butikk, varepåfylling, varetelling, rydding på lager. Kundeekspedering, kasseoppgjør. Ikke ta meg selv så høytidlig, jeg er bra nok som jeg er. Gode arbeidskollegaer er grunnlaget for at man skal trives på arbeidsplassen. Den vanskligste delen av jobben er at man burde gjøre ting litt raskere og bedre. Når salget går unna er det underholdene, man føler seg glad!
Fordeler
Billig kosmetikk
Ulemper
Ingen feriepenger
Vi som jobber om bord på Color Line sine skip som fast ansatte jobber to uker på/to av. Dette er både en ulempe og en kjempe stor fordel for meg. En ulempe fordi man går glipp av mye hjemme i det private, men en fordel fordi det er et utrolig godt arbeidsmiljø om bord, og jeg gleder meg hver gang til å høre hvordan mine kollegaer har hatt det hjemme i friperioden sin. Det er så fint den dagen man kommer på jobb, da er det stor utdeling av klemmer og historier om hvem som har gjort hva hjemme, om man da ikke har tilbragt en del av friperioden sammen med kollegaer, så vet man det jo fra før. Vi jobber alle i forskjellige avdelinger, og treffes kanskje bare i messa eller på dagligrommet i pausen. Men når kveldene kommer, er det høyt sosialt samvær med film, mat eller bingo. Det er en kjempe fin arbeidsplass alt i alt, med de konflikter, diskusjoner og hjemlengselen vi måtte ha underveis i arbeidsperioden.
Fordeler
Gratis reise med Color Line sine skip
Ulemper
Borte fra familie og venner
turnusjobbing 14 dager jobb å 11,5 times arbeidsdag. hektiske hverdager med fantastiske kolegaer. tilgang til alt av de beste råvarer.. kreative dager. Masse sellskaper, kurs seminarer
Fordeler
spiser å bor gratis ombord. sjømansfradrag.tax free fordeler.
Ulemper
kun turnus 14 dager jobb 14 dager fri.ingen ferie
Adorei Trabalhar nesta companhia, a polivalência era uma mais valia para fazer um serviço de cinco estrelas. Como tudo à o revés da moeda, pois com a família e um filho em Portugal as saudades eram muitas, mais ainda nas épocas festivas. Começava o dia de trabalho ás 6 da manhã para a distribuição de afazeres, geralmente era os pequenos almoços no restaurante buffett, depois das 10 horas da manhã era feita a limpeza das cabines, para quando a chegada ao porto( Kiel/Oslo) estivesse tudo pronto para a recepção de novos passageiros. depois do almoço era feita uma nova distribuição de trabalho, incluindo as limpeza de áreas públicas ou atendimento ao passageiro. Trabalhava doze horas diárias sem folgas durante duas semanas, que depois eram compensadas em férias pagas com o mesmo tempo de trabalho ( duas semanas). Os colegas era a "minha" família, apoiávamos-nos muito, especialmente quando o cansaço era grande ou dias mais stressantes, fiz amigos para a vida
Fordeler
Tínhamos um buffett maravilhoso, com tudo do melhor.
Ulemper
Arranjei doenças de trabalho na coluna e braços, perdendo a licença de trabalhar a bordo.
Spennende og annerledes. Lærte om ansvar og punktlighet samt samarbeid og skiftarbeid.
hver dag er hektiske med utføring av service til mange hyggelige gjester. har lært meg at med et positiv innstilling så er vi i stand til og løse alle utfordringer som måtte oppstå. har fått lov til å vær med på og utvikle cruise produktet vår sammen med ledelsen. har mange fine medarbeider som er med på og gjøre hver dag til en fin dag. føler bare at arbeidsdagen er litt vanskelig dersom vi ikke har fullt opp og gjøre. har fått treffe nye menneske hver dag
Fordeler
hyggelig arbeidsplass friturer med skipene
Ulemper
muligheten til at vi mister vår nettolønnsordning som vil medføre tap av arbeidsplasser
Man får møte mange forskjellige mennesker og ha en svært differensiert arbeidsdag, men som deltidsansatt kommer man fort utenfor de sosiale gruppene som er etablert blant de faste ansatte på båten. Gratis mat er et stort pluss.
Se flere anmeldelser om Color Line