Clas Ohlson AB

Anmeldelser om Lønn og fordeler fra ansatte hos Clas Ohlson AB

Jeg jobber kun 20 % hos clas ohlson. jeg har ikke nok arbeid eller penger i mnd
Utfordrende men spennende arbeidsoppgaver. Hyggelige kollegaer gir godt arbeidsmiljø. Verdens beste ledelse som har stort fokus på ansattes trivsel. Lite kunnskap om produkter som selges kan være utfordrende, men med hjelpsomme kollegaer og hjelpemidler løses problemet ofte.
Fordeler
godt arbeidsmiljø, lønn
Avdelingsleder Jernvare og Elektro i butikken på Oslo City. Har også vært skiftleder/låsansvarlig de siste 6mnd. Har vært beste selger i regionen ved flere salgskampanjer. Stillingen var kun et vikariat frem til 01.02.2019. Pga kostnadskutt fikk jeg ikke den faste stillingen jeg hadde håpet på.Jobber inntil videre som ekstrahjelo ved diverse Clas Ohlson butikker. En veldig fysisk krevende og stressende jobb med høyt vareomløp og alltid veldig hektisk. Pga lav bemanning og høyt sykefravær var det flere ansatte som var helt utbrente.
Ulemper
Høyt arbeidspress pga lav bemanning
Clas Ohlson er en bedrift med synlig regional og nasjonal ledelse, hvor de ansatte får anledning til å utfordre seg selv, og gi tilbakemeldinger til ledelsen. Bedriftens policy/retningslinjer er lett tilgjengelig på intranett, og det holdes korte morgenmøter hver dag før åpning hvor de ansatte blir oppdatert på hva som er satningsområder der og da. Et av flere mottoer er "Klar for direktesending" - som er en metafor på at butikkene i åpningstid til en hver tid skal være klar om et "tv-team" skulle komme inn. (Alt er på stell, ryddighet, varer på plass, korrekt priset, kampanjemateriell på plass, etc.) I tillegg har man mottoet "SFS" - som betyr Se, Følg og Spør. Butikkselgeren skal se kunden, møte han med en hyggelig hilsen, følge kunden til produktet kunden er p jakt etter, og spørre om det er mer man kan hjelpe kunden med. I tillegg blir det gjennomført både interne kontroller og kontroller leid inn av eksterne aktører ("mystery shoppers"), hvor man blir konkret målt på parametere som "blir kunden tatt i mot med en hilsen når han entrer butikken", "får kunden nødvendig hjelp", "følger butikkselger kunde til riktig varehylle", "tar kassemedarbeider betalt for pose", etc. Utfordringen slik jeg ser det er at med en klar og tydelig retningslinje og politikk fra regional og nasjonal ledelse, er det viktig at enhver lokale butikksjef følger dette opp - da det er kort distanse mellom butikkene, og det kan føre til misforståelser/forvirring om en butikk løser utfordringer på en måte, og en annen butikk gjør det på en annen måte. En vanlig dag på jobben som teamleader bærer - mer...
Fordeler
Rabatter på alle Clas Ohlson-butikker, sosiale treff utenomm jobb (julebord, jobbfester, etc)
Sto i kassen, solgte varer. Fylte på varer etter behov. Lærte å stole på mine medarbeidere. Tok med meg videre en god arbeidsmoral Jeg lærte meg å være en leder innenfor fagfelter hvor jeg var bedre egnet enn andre Mine medarbeidere var fantastiske. Kjempe godt miljø (vanskelig) Å vinne være julekonkurranse (Underholdene) Å vinne være julekonkurranse
Fordeler
Ansattrabatt (15%) betalt lunsj
Clas Ohlson er et veldig trygt sted å jobbe. De bygde opp et flott konsept med trygge rammer for de ansatte. Gode muligheter å utvikle seg internt.
Fordeler
Gode provisjoner
Ulemper
Måtte slutte pga flytting, ellers alt var bra
Se flere anmeldelser om Clas Ohlson AB