Clas Ohlson AB
Clas Ohlson AB anmeldelse

Clas Ohlson

24 april 2017
Clas Ohlson er en bedrift med synlig regional og nasjonal ledelse, hvor de ansatte får anledning til å utfordre seg selv, og gi tilbakemeldinger til ledelsen. Bedriftens policy/retningslinjer er lett tilgjengelig på intranett, og det holdes korte morgenmøter hver dag før åpning hvor de ansatte blir oppdatert på hva som er satningsområder der og da. Et av flere mottoer er "Klar for direktesending" - som er en metafor på at butikkene i åpningstid til en hver tid skal være klar om et "tv-team" skulle komme inn. (Alt er på stell, ryddighet, varer på plass, korrekt priset, kampanjemateriell på plass, etc.) I tillegg har man mottoet "SFS" - som betyr Se, Følg og Spør. Butikkselgeren skal se kunden, møte han med en hyggelig hilsen, følge kunden til produktet kunden er p jakt etter, og spørre om det er mer man kan hjelpe kunden med.

I tillegg blir det gjennomført både interne kontroller og kontroller leid inn av eksterne aktører ("mystery shoppers"), hvor man blir konkret målt på parametere som "blir kunden tatt i mot med en hilsen når han entrer butikken", "får kunden nødvendig hjelp", "følger butikkselger kunde til riktig varehylle", "tar kassemedarbeider betalt for pose", etc.

Utfordringen slik jeg ser det er at med en klar og tydelig retningslinje og politikk fra regional og nasjonal ledelse, er det viktig at enhver lokale butikksjef følger dette opp - da det er kort distanse mellom butikkene, og det kan føre til misforståelser/forvirring om en butikk løser utfordringer på en måte, og en annen butikk gjør det på en annen måte.

En vanlig dag på jobben som teamleader bærer
 - mer...
Fordeler
Rabatter på alle Clas Ohlson-butikker, sosiale treff utenomm jobb (julebord, jobbfester, etc)
9 februar 2020
Butikkmedarbeider (Nåværende ansatt) - Orkdal kommune
Jeg jobber kun 20 % hos clas ohlson. jeg har ikke nok arbeid eller penger i mnd
7 desember 2019
varepåfylling og kundebehandling (Tidligere ansatt) - Nær huset mitt
god arbeidsforhold, hyggelig sjef og null stressende jobb.
Fordeler
Man lærer om mange forskjellige utstyr
Ulemper
I starten er det vanskelig, fordi det er mange ting der
2 juli 2019
Deltidsansatt (Nåværende ansatt) - Oslo
Utfordrende men spennende arbeidsoppgaver. Hyggelige kollegaer gir godt arbeidsmiljø. Verdens beste ledelse som har stort fokus på ansattes trivsel. Lite kunnskap om produkter som selges kan være utfordrende, men med hjelpsomme kollegaer og hjelpemidler løses problemet ofte.
Fordeler
godt arbeidsmiljø, lønn