Clas Ohlson AB anmeldelser fra ansatte

Fant 16 anmeldelser som matchet søket Se alle 75 anmeldelser
Sorter etter: Hjelpsomhet | Omtale | Dato
5,0
Spennende hverdag og beste arbeidsmiljø
Deltidsansatt (Nåværende ansatt) –  Oslo2 juli 2019
Utfordrende men spennende arbeidsoppgaver. Hyggelige kollegaer gir godt arbeidsmiljø. Verdens beste ledelse som har stort fokus på ansattes trivsel. Lite kunnskap om produkter som selges kan være utfordrende, men med hjelpsomme kollegaer og hjelpemidler løses problemet ofte.
Fordeler
godt arbeidsmiljø, lønn
3,0
Stressende og variert arbeidsdag
Butikkmedarbeider og Avdelingsleder (Tidligere ansatt) –  Oslo14 mars 2019
Avdelingsleder Jernvare og Elektro i butikken på Oslo City. Har også vært skiftleder/låsansvarlig de siste 6mnd. Har vært beste selger i regionen ved flere salgskampanjer. Stillingen var kun et vikariat frem til 01.02.2019. Pga kostnadskutt fikk jeg ikke den faste stillingen jeg hadde håpet på.Jobber inntil videre som ekstrahjelo ved diverse Clas Ohlson butikker.

En veldig fysisk krevende og stressende jobb med høyt vareomløp og
alltid veldig hektisk. Pga lav bemanning og høyt sykefravær var det flere ansatte som var helt utbrente.
Ulemper
Høyt arbeidspress pga lav bemanning
Kunnskapsrik
Ekstrahjelp (Nåværende ansatt) –  Svolvær19 november 2018
Jeg har lært veldig mye om kundebehandling og mer salg.

Fra og ha jobbet med telefon og e-post til og fysisk møte kunder man skal hjelpe er noe av det beste som jeg har opplevd innen kunde yrket.

Dette er veldig lærerikt og spennende for meg som aldri har jobbet i butikk før, dette kan være en lærerikt for personer som aldri har jobbet med kundestøtte før.
Produktiv og gøy
Ingen (Tidligere ansatt) –  Fredrikstad2 oktober 2018
Lærte alltid noe nytt. En arbeidsplass hvor man kan finne masse spennende og nye produkter.
God arbeidsplass
Butikkmedarbeider (Tidligere ansatt) –  Alna, Oslo kommune20 mai 2018
God arbeidsplass med muligheter for tilrettelegginger og godt samarbeid mellom ansatte.
5,0
Clas Ohlson en god og tryg arbeidsgiver
Butikkmedarbeider (Tidligere ansatt) –  Arendal16 april 2018
En god og tygg arbeidsgiver. en aktiv hverdag hos Clas Ohlson.
En gøy butikk å jobbe i selv om tempoet er høyt.
En dag på Clas blir som regel høyt tempo med arbeid i kasse bygge butikk fylle ut varer. yte kundeservice på høyt plan.
Fordeler
annsatte rabatt.
Ulemper
clas er desverre også besøkt av kutte trollet i varehandlen.
Hjalp denne anmeldelsen?JaNei 1Rapporter
5,0
En fleksibel og god arbeidplass
Kontormedarbeider, sekretær, butikkmedarbeider (Nåværende ansatt) –  Bergen21 februar 2018
*kommer presis og gjør alle oppgaven min ferdig.
*hver dag lærer noe nytt.
*hyggelige og vennlige.
*gøy og samarbeidet.
*har ikke noe vanskligheten på jobben.
*å hjelpe kunder og ha god kontakt med kollegaene.
Hektisk og morsom arbeidsplass
Butikkmedarbeider (Praksisplass 6 uker) (Tidligere ansatt) –  Trondheim Torg14 juni 2017
Hektisk arbeidsplass med mange greie og gøyale ansatte. arbeidet der i førjuls rushet i 2016.
Fordeler
Godt arbeidsmilø
Ulemper
Hektisk arbeidsmiljø i julerushet
Clas Ohlson
Team Leader og Arbeidsleder (Tidligere ansatt) –  Stavanger24 april 2017
Clas Ohlson er en bedrift med synlig regional og nasjonal ledelse, hvor de ansatte får anledning til å utfordre seg selv, og gi tilbakemeldinger til ledelsen. Bedriftens policy/retningslinjer er lett tilgjengelig på intranett, og det holdes korte morgenmøter hver dag før åpning hvor de ansatte blir oppdatert på hva som er satningsområder der og da. Et av flere mottoer er "Klar for direktesending" - som er en metafor på at butikkene i åpningstid til en hver tid skal være klar om et "tv-team" skulle komme inn. (Alt er på stell, ryddighet, varer på plass, korrekt priset, kampanjemateriell på plass, etc.) I tillegg har man mottoet "SFS" - som betyr Se, Følg og Spør. Butikkselgeren skal se kunden, møte han med en hyggelig hilsen, følge kunden til produktet kunden er p jakt etter, og spørre om det er mer man kan hjelpe kunden med.

I tillegg blir det gjennomført både interne kontroller og kontroller leid inn av eksterne aktører ("mystery shoppers"), hvor man blir konkret målt på parametere som "blir kunden tatt i mot med en hilsen når han entrer butikken", "får kunden nødvendig hjelp", "følger butikkselger kunde til riktig varehylle", "tar kassemedarbeider betalt for pose", etc.

Utfordringen slik jeg ser det er at med en klar og tydelig retningslinje og politikk fra regional og nasjonal ledelse, er det viktig at enhver lokale butikksjef følger dette opp - da det er kort distanse mellom butikkene, og det kan føre til misforståelser/forvirring om en butikk løser utfordringer på en måte, og en annen butikk gjør det på en annen måte.

En vanlig dag på jobben som teamleader bærer
  mer... både preg av rutiner og mangfold. Året er delt inn i flere sesonger, med ulike satsingsområder. Det er alltid en dynamikk og nytenkning i kjeden, og som teamleader er det viktig å være "up to date", og ha forståelsen til å kunne videreformidle til de ansatte. Samt å være en link mellom butikksjef og ansatte.

Jeg opplevde det som givende å være med å lære opp nye ansatte, kunne være et forbilde i form av arbeidslyst og grundighet. Utfordringen kan være å spre motivasjon og forståelse for helheten til relativt unge deltidsansatte som enten studerer eller som helst ville være en annen plass.

Som oppgjørsansvarlig har jeg lært rutiner i forhold til kasseoppgjør/avstemning, grundighet i forhold til rapportering av dette til landskontor. Som skiftansvarlig har jeg lært mye om ansvar, om å legge til rette for at både kunder og medarbeidere er fornøyde. Som en medlem i teamleadergruppe har jeg lært mye om organisering av arbeidshverdagen, og ledelse og daglige utfordringer som dukker opp på en arbeidsplass. Som kundebehandler/selger har jeg lært mye om se kunders mangfold, å kunne se deres behov og utfordringer, og kunne være behjelpelig i deres kjøpsprosess.
  mindre
Fordeler
Rabatter på alle Clas Ohlson-butikker, sosiale treff utenomm jobb (julebord, jobbfester, etc)
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 1Nei 2Rapporter
grei plass
var utplassert (Tidligere ansatt) –  Mo i Rana, Rana kommune5 april 2017
jeg syntes det var gøy og jobbe der mye ting og gjøre der
5,0
hyggelig arbeidsplass med mange forskjellige ting å gjøre
ringehjelp (Nåværende ansatt) –  city syd, trondheim10 januar 2017
arbeidsdag start tidlig med å fylle hyllene
det er en god dreining system slik at du gjør masse forskjellige ting
kollegaer er hjelpsom og hyggelig
5,0
Godt miljø, produktiv og hardt arbeidende
Butikkselger (Tidligere ansatt) –  Narvik25 oktober 2016
Sto i kassen, solgte varer. Fylte på varer etter behov.
Lærte å stole på mine medarbeidere. Tok med meg videre en god arbeidsmoral
Jeg lærte meg å være en leder innenfor fagfelter hvor jeg var bedre egnet enn andre
Mine medarbeidere var fantastiske. Kjempe godt miljø
(vanskelig) Å vinne være julekonkurranse
(Underholdene) Å vinne være julekonkurranse
Fordeler
Ansattrabatt (15%) betalt lunsj
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 1Nei 1Rapporter
4,0
Veldig trivelig arbeidsmiljø, gode kollegaer, god ledelse
Butikkselger (Tidligere ansatt) –  Asker31 mai 2016
Clas Ohlson er et veldig trygt sted å jobbe. De bygde opp et flott konsept med trygge rammer for de ansatte. Gode muligheter å utvikle seg internt.
Fordeler
Gode provisjoner
Ulemper
Måtte slutte pga flytting, ellers alt var bra
2,0
For de som er over 25 synnes jeg greit å vare der.
Praksis (Nåværende ansatt) –  N0321 oktober 2015
jeg har lært mye å jobbe team og lære andre som ikke liker å gjøre sine oppgaver.
Produktiv og gøy arbeidsplass
Arbeidspraksis som butikkarbeider (Tidligere ansatt) –  Førde, N1429 september 2015
Trivdes godt å arbeide her, godt arbeidsmiljø og hyggelige kolleger. God struktur i butikken, så å finne varer var lett.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 3Nei 1Rapporter

Se flere Clas Ohlson AB anmeldelser

Registrer denne bedriftssiden

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Clas Ohlson AB. Nettverket vårt er klar til å svare.

Still et spørsmål

4,1