Clas Ohlson AB

Clas Ohlson AB anmeldelser fra ansatte

Jeg jobber kun 20 % hos clas ohlson. jeg har ikke nok arbeid eller penger i mnd
god arbeidsforhold, hyggelig sjef og null stressende jobb.
Fordeler
Man lærer om mange forskjellige utstyr
Ulemper
I starten er det vanskelig, fordi det er mange ting der
Utfordrende men spennende arbeidsoppgaver. Hyggelige kollegaer gir godt arbeidsmiljø. Verdens beste ledelse som har stort fokus på ansattes trivsel. Lite kunnskap om produkter som selges kan være utfordrende, men med hjelpsomme kollegaer og hjelpemidler løses problemet ofte.
Fordeler
godt arbeidsmiljø, lønn
Avdelingsleder Jernvare og Elektro i butikken på Oslo City. Har også vært skiftleder/låsansvarlig de siste 6mnd. Har vært beste selger i regionen ved flere salgskampanjer. Stillingen var kun et vikariat frem til 01.02.2019. Pga kostnadskutt fikk jeg ikke den faste stillingen jeg hadde håpet på.Jobber inntil videre som ekstrahjelo ved diverse Clas Ohlson butikker. En veldig fysisk krevende og stressende jobb med høyt vareomløp og alltid veldig hektisk. Pga lav bemanning og høyt sykefravær var det flere ansatte som var helt utbrente.
Ulemper
Høyt arbeidspress pga lav bemanning
Jeg har lært veldig mye om kundebehandling og mer salg. Fra og ha jobbet med telefon og e-post til og fysisk møte kunder man skal hjelpe er noe av det beste som jeg har opplevd innen kunde yrket. Dette er veldig lærerikt og spennende for meg som aldri har jobbet i butikk før, dette kan være en lærerikt for personer som aldri har jobbet med kundestøtte før.
Lærte alltid noe nytt. En arbeidsplass hvor man kan finne masse spennende og nye produkter.
God arbeidsplass med muligheter for tilrettelegginger og godt samarbeid mellom ansatte.
En god og tygg arbeidsgiver. en aktiv hverdag hos Clas Ohlson. En gøy butikk å jobbe i selv om tempoet er høyt. En dag på Clas blir som regel høyt tempo med arbeid i kasse bygge butikk fylle ut varer. yte kundeservice på høyt plan.
Fordeler
annsatte rabatt.
Ulemper
clas er desverre også besøkt av kutte trollet i varehandlen.
*kommer presis og gjør alle oppgaven min ferdig. *hver dag lærer noe nytt. *hyggelige og vennlige. *gøy og samarbeidet. *har ikke noe vanskligheten på jobben. *å hjelpe kunder og ha god kontakt med kollegaene.
Hektisk arbeidsplass med mange greie og gøyale ansatte. arbeidet der i førjuls rushet i 2016.
Fordeler
Godt arbeidsmilø
Ulemper
Hektisk arbeidsmiljø i julerushet
Clas Ohlson er en bedrift med synlig regional og nasjonal ledelse, hvor de ansatte får anledning til å utfordre seg selv, og gi tilbakemeldinger til ledelsen. Bedriftens policy/retningslinjer er lett tilgjengelig på intranett, og det holdes korte morgenmøter hver dag før åpning hvor de ansatte blir oppdatert på hva som er satningsområder der og da. Et av flere mottoer er "Klar for direktesending" - som er en metafor på at butikkene i åpningstid til en hver tid skal være klar om et "tv-team" skulle komme inn. (Alt er på stell, ryddighet, varer på plass, korrekt priset, kampanjemateriell på plass, etc.) I tillegg har man mottoet "SFS" - som betyr Se, Følg og Spør. Butikkselgeren skal se kunden, møte han med en hyggelig hilsen, følge kunden til produktet kunden er p jakt etter, og spørre om det er mer man kan hjelpe kunden med. I tillegg blir det gjennomført både interne kontroller og kontroller leid inn av eksterne aktører ("mystery shoppers"), hvor man blir konkret målt på parametere som "blir kunden tatt i mot med en hilsen når han entrer butikken", "får kunden nødvendig hjelp", "følger butikkselger kunde til riktig varehylle", "tar kassemedarbeider betalt for pose", etc. Utfordringen slik jeg ser det er at med en klar og tydelig retningslinje og politikk fra regional og nasjonal ledelse, er det viktig at enhver lokale butikksjef følger dette opp - da det er kort distanse mellom butikkene, og det kan føre til misforståelser/forvirring om en butikk løser utfordringer på en måte, og en annen butikk gjør det på en annen måte. En vanlig dag på jobben som teamleader bærer - mer...
Fordeler
Rabatter på alle Clas Ohlson-butikker, sosiale treff utenomm jobb (julebord, jobbfester, etc)
jeg syntes det var gøy og jobbe der mye ting og gjøre der
arbeidsdag start tidlig med å fylle hyllene det er en god dreining system slik at du gjør masse forskjellige ting kollegaer er hjelpsom og hyggelig
Sto i kassen, solgte varer. Fylte på varer etter behov. Lærte å stole på mine medarbeidere. Tok med meg videre en god arbeidsmoral Jeg lærte meg å være en leder innenfor fagfelter hvor jeg var bedre egnet enn andre Mine medarbeidere var fantastiske. Kjempe godt miljø (vanskelig) Å vinne være julekonkurranse (Underholdene) Å vinne være julekonkurranse
Fordeler
Ansattrabatt (15%) betalt lunsj
Clas Ohlson er et veldig trygt sted å jobbe. De bygde opp et flott konsept med trygge rammer for de ansatte. Gode muligheter å utvikle seg internt.
Fordeler
Gode provisjoner
Ulemper
Måtte slutte pga flytting, ellers alt var bra
jeg har lært mye å jobbe team og lære andre som ikke liker å gjøre sine oppgaver.
Trivdes godt å arbeide her, godt arbeidsmiljø og hyggelige kolleger. God struktur i butikken, så å finne varer var lett.
Se flere anmeldelser om Clas Ohlson AB
  1. Anmeldelser fra ansatte