Carlings
Motta ukentlige oppdateringer om nye jobber og vurderinger av denne bedriften
Carlings anmeldelse

Trevlig butik med fantastisk personal

15 mars 2016
En typsik arbetsdag för mig ser ut som så att jag kommer till jobbet klockan 08 och sköter det administrativa på kontoret. Klockan 10 öppnar vi ,så innan det går jag igenom butiken med moppen och gör det rent och fräscht. Fram till klockan 12 står jag ensam, under den tiden kommer det varor som jag tar emot och sedan packar upp och hänger ut i butiken. De perioderna då vi har fått varor när det är kampanjer eller bara byte av säsong så går jag igenom och planerar samt gör om butiken så att produkterna får sin rätta plats där de anses göra sig bäst synliga för kunderna.
När de andra börjar sin arbetsdag och vi är fler i butiken så är det oftast kontorsjobb som tar upp resten av dagen och om inte så blir det så blir det sälj på golvet. Dagen slutar oftast mellan 17-19 beroende på hur mycket som ska hinnas med.

Genom min tid som säljare och butikschef på Carlings så har jag lärt mig att hantera stressiga och kaosartade situationer på bästa sätt, hitta lösningar då man inte trodde att det fanns några. Det har lärt mig att bli en ödmjuk säljare och person, under åren har jag träffat så många olika sorters kunder och säljare och tagit in mycket av de bra egenskaperna som man har hittat och vill spara.

Mina kollegor är en stor del av att jag har brunnit för mig jobb så mycket som jag har gjort, jag känner att jag både har tagit till mig mycket av det positiva hos mina kollegor men också lärt mig mig vad jag inte ska göra i vissa lägen.

Den svåraste delen har faktiskt varit det som jag beskrev att jag lärt mig av, att vara med om stressiga situationer och nästintill obefintliga
 - mer...
Rangeringer etter kategori
3.0
Arbeid/Personliv forhold
4.0
Fordeler
Alla människor man möter och pratar med.
Lignende anmeldelser
3.0
13 september 2017
Samme rolle
Assisterande butikschef (Tidligere ansatt) - oslo
Bra stämning på jobbet och med kollegor, bra gemenskap!
Det finns utrymme och möjlighet att växa i företaget om man vill!
14 oktober 2014
Samme rolle
Assisterande butikschef (Tidligere ansatt) - Jessheim, 53E
Att vara anställd på Carlings betyder att man alltid jobbar under press och det är svårt att planera sitt liv pga arbetstiderna.

Dock så får man lära sig mycket, väldigt mycket. Framförallt om hur man driver en klädbutik och hur man ska göra för att alltid ge den bästa servicen även under press.

Så, jag tycker att det var mer positivt än negativt för min egen skull att jobba för Carlings AS.
2 desember 2019
Sales Assistant (Tidligere ansatt) - Bergen, Norway
Loads of after work socials, overall a fun and great experience within sales. Best stylist job I have had. Even when I was a part timer, I was trained as a full timer and more, so when I moved up the roles I had no problem. It's a really good company if you want to develop further as well, they will help you.