Biltema

Tøm
2,8Balanse mellom jobb og fritid
2,3Lønn og fordeler

Fant 8 anmeldelser som matchet søketSe alle 92 anmeldelser

Sjel-løs jobb. Perfekt for den som ikke har noe form for glede i livet

Denne jobben hadde kanskje vært grei, men jeg følte meg mislikt av lederen siden dag 1. Eneste jeg fikk høre var klager og ting jeg gjorde feil. I tillegg til 0 form for opplæring. Varehuset har flere avdelinger, jeg kunne/hadde interesse for flere men ikke alle. 0 opplæring eller noe måte å finne ut om varene på, viktigest var kasse. Flaut å stå foran kunden, som kom for å få råd, og ikke ha mulighet til å svare kompetent. Lønn er ikke noe spesielt, får det alle andre plasser. En del lettlurte ungdommer som jobber her. I grunn er det ikke vanskelig jobb, men vær forberedt på å ikke bli hørt, og masse annet tull.

Fordeler

Miljø blant de ansatte

Ulemper

Rabatt kun på brus, helt latterlig, kjip leder

Vanvittig dårlig arbeidsplass og en helt sløkket varehussjef

Helt ok kollegaer men helt ok kunnskap om ting. Er en del ansatte som går å suller rundt å ikke ser ut som har så lyst å være inne i butikken. Varehussjefen kan ikke så mye om Biltema, holder seg for det meste unna kunder og sitter som oftest på kontoret eller skriker ute i butikken at ikke alle kan ta lunsj samtidig. Veldig dårlig arbeidsmiljø og enorm forskjellsbehandling blant de ansatte.

Fordeler

Gratis bærepose om du er heldig

Ulemper

Stressende sjef og dårlig holdning

Godt samhold og greie arbeidsoppgaver

Å jobbe hos Biltema er en berg- og dalbane. En typisk dag på jobben innebærer varepåfyll, kundeservice, kasse, og annet forefallende arbeid. Dette er oppgaver som er greie nok i seg selv. Det er mye varer som kommer hver uke, og det tar ofte et par dager å få alt på plass i hyllene. Når det er gjort, kan man stort sett disponere tiden fritt til andre oppgaver. Som heltidsansatt får man sitt eget ansvarsområde, og diverse oppgaver som følger med disse, som å se over at hyllene er pene, bygge om hyllestruktur osv. Er man nysgjerrig og går inn for å gjøre en god jobb, lærer man utrolig mye i denne jobben! Jeg kunne ingenting om bil, sykler, bygg og andre ting før jeg begynte, men har tilegnet meg god kunnskap på alle områdene. Det er dessverre ingen systemer på plass for at du skal lære dette, så det må man ta initiativ til selv. Biltema gir kun opplæring i kassesystemet, men alt annet er stort sett "learning by doing". Samholdet på varehuset er veldig godt, og de ansatte har det ofte gøy på jobb. Det er sjeldent uenigheter, og vi hjelper hverandre når det trengs. Jeg skulle bare ha en sommerjobb ett år, men endte opp med å bli i 4,5 år, hovedsaklig på grunn av gode kolleger og samholdet på jobb. Selv om Biltema er en god plass å jobbe, er det stort sett innad i varehuset. Ledelsen i Biltema generelt er ikke noe å skryte av, og går ofte inn for å gjøre alt vanskeligere for ledelsen i varehuset. Når det er sagt, vil man som regel ha veldig liten kontakt med ledelsen utenfor varehuset, og varehussjef og butikksjef gjør en super jobb, og ivaretar sine ansatte godt, slik jeg -

Fordeler

Godt samhold. Lærer mye om man selv vil. God ledelse innad i varehuset. Veldig sikker jobb.

Ulemper

Dårlige ledelse fra øvre hold. Lite opplæring fra bedriftens side, man må ta initiativ til mye av opplæringen selv. Periodevis mye å gjøre.

Arbeidplass

If I get the job I will work , because I need to work

Fordeler

Pay for my launch

Ulemper

Korte pouser

Ekstremt dårlig arbeidsmiljø

Har jobbet på biltema Narvik i ca 8 år. Har jobbet i flere stillinger, begynte på bunnen og jobbet meg opp til varehussjef, sluttet med stilling som butikksjef(NK) Liker du å jobbe i en kjede som konstant jakter på mulighet til å si opp mennesker, forskjelsbehandling, mobbing og brutte løfter. Jeg for min del fikk nokk av at sjef baksnakket alle, bidro til mobbing og kuttet timer til ekstrahjelper som stod på sin rett etter loven. Alle som jobbet fast fikk beskjed om å følge med ekstrahjelpene om dem gjorde jobben sin, gjorde dem banale feiler skulle dem bort, bare kutte timene demmes til dem fikk seg ny jobb. Jobben i seg selv med å hjelpe kunder var for min del veldig givende, artig og til tider veldig stressende.

Fordeler

Ingen frynsegoder på biltema

Ulemper

Korte og avbrutte pauser, drøftet du andre metoder å gjøre jobben ble du misslikt

Forferdelig arbeidsmiljø

Da jeg begynte i Biltema var det en trivelig plass å jobbe. Gode , flinke og engasjerte medarbeidere og en ledelse som var flink til å motivere. Siden oppstart i 2008 har varehuset jeg var ansatt i vært gjennom store omstillinger. Butikken er fullstendig bygget om og der har vært 3 forskjellige varehussjefer bare siste 3 år. Dette har skapt en stor gjennomtrekk av ansatte de siste 3 årene, og arbeidsmiljøet er blitt sterkt forurenset. Nå er det en leder som driver med utsrakt forskjellsbehandling og favoriserer enkelte. Utnytting av folk var Nav er også blitt en del av hverdagen. Arbeidsmiljøet er basert på frykt og usikkerhet og er lite motiverende. På grunn av hyppige lederskifte og manglende opplæring så evner ikke leder å få bestilt de varene som kundene forventer å finne i ett varehus. Dette fører til stor misnøye blant kundene som igjen kjefter på oss ansatte. De siste årene har det også vært stor turn over blant de ansatte , og dette fører også til at kunnskapsnivået blir unødvendig lavt. Kundene forventer samtidig at de ansatte har nødvendig kunnskap.

Fordeler

Gratis bæreposer dersom du handler.

Ulemper

Hoggstabbe for misfornøyde kunder

Trivelig arbeidsplass med flinke medarbeidere

-Typisk dag var varierte arbeidsoppgaver med Kassebetjening, Varepåfyll, Kundeservice, Montering av sykler og renhold - Lærte stadig mer om de forskjellige salgsproduktene - Flinke ledere med godt og tett samarbeid med medarbeiderne - Hyggelige og flinke medarbeidere som samarbeidet godt - Vanskeligst var nok den delen med reklamasjoner og misfornøyde kunder - Mest underholdende var det gode humøret på alle

Fordeler

Gode rutiner, Klare og definerte arbeidsoppgaver

Ulemper

Til tider veldig hektisk, vikariat med varierende arbeidstimer

arbeidsmiljo er som helvete

arbeidsmiljo er som helvete Ikke noe respekt for de ansattene fra lederskapet.

Fordeler

nej

Ulemper

ikke noe pause bare 30 min for lunsj

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Biltema. Nettverket vårt er klar til å svare.Still et spørsmål

2,8 av 5 stjerner for Arbeid/Personliv forhold
2,3 av 5 stjerner for Kompensasjon/Fordeler
2,5 av 5 stjerner for Jobbsikkerhet/Forskudd
2,5 av 5 stjerner for Lederskap
2,7 av 5 stjerner for Kultur

Les om Biltema på populære steder

• Biltema
  • Lønn og fordeler