Baker Hughes Incorporated anmeldelse

Vis alle Baker Hughes Incorporated anmeldelser

Lead Engineer / Technologist
Norway as Engineer (Nåværende ansatt) –  Bergen, N1229 juni 2015
• Pivotal role in designing & modification of Surface Tree, Well Head, Valves, X-Over Spool, Adapter, Tubing Head, Tubing, Casing Hangers, etc. as per the customer standards, API 6A, ISO 10623 and NACE
• Played a key role in improving product development activities by taking initiatives such as standardising detail design by having standard drawing formats, config format files & checklists for having proper documentation & standards attached prior to surface and well head component design release; skilfully provided suggestions to various Design Engineers for development of improved layout, proposal as well as quality Interpretation of sequence drawing, etc. that less conflicts happen during well installation & commissioning and received appreciation for the same from Engineering Team
• Efficiently enhanced the design engineering activities by using Standardised Design of API Flanges for Wellheads by referring to locally generated ‘Microsoft Excel Flange Dimensions Program’ as per API 6A, thereby reduced considerable amount of time for multiple times referring to API 6A for flange dimensions in an effective way
• Took effort to reduce material deviation queries from vendors by revising alternate materials in BOM, revising missing or incomplete documents required for surface components to streamline / enhance material deviation activities, this will gradually save time for material engineers, sourcing and engineering.
• Received appreciation from the management for achieving proposal for wellhead interfaces like adaptors, multibowls and trees accepted by client within
  mer... specified time and ends up in earlier PO generation  mindre
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 1NeiRapporter

Andre anmeldelser for Baker Hughes Incorporated

Enjoy to learn and assembled new tools
Equipment specialist (Tidligere ansatt) –  No 273 Jalan Ahmad Ibrahim11 september 2017
Good environment learn a lot of new things good understanding with working college and management.lead a small team of technicians and train new employees
Hjalp denne anmeldelsen?JaNeiRapporter
En kjekk plass
Sommervikar (Tidligere ansatt) –  Tananger16 september 2016
Hilser mine medkollegaer god morgen. Starter på kontroll av truck, traverskran, sidelaster og "tourque benk". Kjører inn basket, tømmer basket, brekker utstyret, legger utstyret på paller, kjører pallene ut, pakker pallene, for så å sende dem til inspeksjon.

Jeg lærte ikke noe særlig nytt i perioden hos Baker Hughes. Det gikk forholdsvis i det samme som i Halliburton.

Ledelsen virket god.

Medarbeiderne mine var imøtekommende og hyggelige.

Det meste ved jobben var ikke særlig krevende. Hvis jeg skal sette fingen på noe, så må det være frakting av lange assembly på sidelasteren.

Den mest underholdende delen av jobben var medarbeiderne.
Fordeler
Bra musikkanlegg
Ulemper
Dårlig kaffemaskin på verkstedet
Hjalp denne anmeldelsen?JaNei 1Rapporter
Krevd profil

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Baker Hughes Incorporated. Nettverket vårt er klar til å svare.

Still et spørsmål

4,0