Bærum kommune

Bærum kommune anmeldelser fra ansatte i Sandvika

Fin arbeidsplass med gode kolleger og givende arbeidsoppgaver.
1. stress, underbemanning. 2. Ta vare på meg selv, gjør min egen hverdag god 3. Lite tilstedeværelse 4. lite god 5. Ingen skryt eller andre former for anerkjennelse for det arbeidet man utfører. 6. Felleskapet blant ansatte, arbeids miljøet som ansatte gir masse av seg selv for og opprettholde.
Fordeler
Fellesskapet med kolegaer
Ulemper
Stress
De dagene hvor det ikke spennende De var ikke mye å lære Ingenting Jeg gjorde ikke forstår dem Ja det var problem vanskelig å si
Fordeler
vi kjøpte lunsj det var fint
Ulemper
vi hadde to pauser en 15 minutter og andre 30 minutter
Jobbet i mange år i Bærum kommune, å generelt veldig fornøyd. Jobbet flere år dag / aften, å det innebærer hverdagselige gjøremål med beboere, som stell, medisinering, kost, følge på aktiviteter å ivareta kontakt med familie. Fikk utdannelse via Bærum, veldig bra tiltak. Hatt 1 bra å stabil ledelse. Faste medarbeidere gjennom flere år. Vanskligte delen med våres beboere er språket, som ikke er tilstede. Se mestring hos beboerne.
veldig lett og koselig dag hverdag hjelpe hverandre topp arbeidsgiver, koselige kollega, veldig bra miljø. ingen smil
Fordeler
Billig frokost og lunsj
Ulemper
ingen
Jeg synes Bærum kommune kunne gitt mer støtte til lærlinger, som har vansker. De burde gi man en bedre sjangse til å få fullført og få fagbrev. Sur og alt for streng fagkordinator. Bra å få prøvd både bolig med utviklingshemning og sykehjem.
Fordeler
Varierende vakter
Ulemper
Korte pauser
Oppgavene står i kø, viktig å prioritere, komme i gang. Får jobbe selvstendig, men kan bli avbrutt av ad-hoc-møter fra sjefen.Må jobbe litt over tiden, men får avspasere. Har lært at ro og vennlighet er viktig i en hektisk hverdag, og at alle må legge bort kjepphester og konkurranse om "hvem vet best" i faglige møter og samarbeidsmøter. Ledelsen har god teoretisk kompetanse. Noen mangler ferdigheter i ledelse og samhandling. Trygge ledere er viktigst. Mange hyggelige, ærlige, velvillige medarbeidere. Savner mer humor og arbeidsglede. Å være alene i kompliserte prosesser og sjefen selv er ute i verden og er kritisk når han / hun kommer hjem. Når en / vi finner gode løsninger, når en selv eller kollegaene minst venter det. Når alle / vi gleder oss over andres prestasjoner
Fordeler
Medarbeidere, gamle kolleger, gratis treningsmuligheter, sosialefellesskap, god lønn.
Ulemper
Mange topplederskifter, vanskelig datasystem
Har jobbet på flere steder og min mening er at en del ledere kan bli bedre til og samarbeide med sine ansatte, vise at de bryr seg om sine ansatte og ta vare på de de har og eventuelt nye.
Ulemper
For liten tid til sosiale samhold med beboerne
Jobben har vært personlig assistent. Her har det vært tunge pleie og omsorgsoppgaver. Jobben har vært like givende som i Krødsherad, men lederne har vi liten kontakt med fordi vi jobber i folks private hjem. Men, sånn må det være.
Fordeler
Bruker er også oppdragsgiver. Da slipper man mange kokker
Ulemper
Bruker kan av og til være for syk til å være oppdragsgiver. Ved for eksempel kognitiv svikt, er det vanskelig å huske hva som er sagt. Det kan være vanskelig for arbeidstaker
totalvurderingen kan ikke gis for selve bærum kommune men spesifik i forhold til det arbeidslaget / den boligen jeg jobber i; andre boliger vil kanskje få annen vurdering siden de har annen leder, kultur,osv iboligen jeg jobber er det en dårlig leder slik at det går utover min motivasjon å komme på jobb, arbeidsmiljøet, samarbeid med kollegaene, osv jobben er fysik tung og krevende da beboerene er tunge, ubeveglige, har kontrakturer, ol; selv om det bra mht hjelpemiddler er disse ofte ikke god nok for beboerene da ikke alle kan innrettes så individuelt som en kunne ønske den beste delen i jobben er å arbeide tett innpå beboerene og bli så god kjent med de og de med en selv, at det er mulig å tilrettelegge dagen svært individuelt ut i fra deres spesielle behov slik at de for så god livskvalitet og selvbestemmelse som mulig
Fordeler
mye kompetanseheving i form av prosjekter, seminarer, kurs med lønn i kommunens regi
Ulemper
turnusordningen med dag-, kvelds- og nattevakter