logo av Bærum kommune
Bærum kommune

Bærum kommune anmeldelser fra ansatte

2.9Balanse mellom jobb og fritid

Fant 15 anmeldelser som matchet søketSe alle 16 anmeldelser

Grei arbeidsplass

Jeg har jobbet litt lite i dette firmaet pga. reise avstand derfor har ikke mye å si. Men i opplæringstimen har jeg lært å være ansvarlig for å jobbe med brukeren. I tillegg god observasjon, skape god arbeidsmiljøet for å jobbe godt i team, og tilpasningsdyktig noen av de verdier jeg har lært. Den mest vanskeligste delen av jobben er psykisk er når brukeren er i vanskelig situasjonen tvert i mot, er nå brukeren er fornøyde med den hjelpen/pleien de får er den best tilbakemelding en kan få.

Produktiv og gøy arbeidsplass

Fin arbeidsplass med gode kolleger og givende arbeidsoppgaver.

spennende arbeidsplass

lojale og ærlige kolleger. Herlig å komme på jobb.

En arbeidsplass

1. stress, underbemanning. 2. Ta vare på meg selv, gjør min egen hverdag god 3. Lite tilstedeværelse 4. lite god 5. Ingen skryt eller andre former for anerkjennelse for det arbeidet man utfører. 6. Felleskapet blant ansatte, arbeids miljøet som ansatte gir masse av seg selv for og opprettholde.

Fordeler

Fellesskapet med kolegaer

Ulemper

Stress

arbeidet var ok

De dagene hvor det ikke spennende De var ikke mye å lære Ingenting Jeg gjorde ikke forstår dem Ja det var problem vanskelig å si

Fordeler

vi kjøpte lunsj det var fint

Ulemper

vi hadde to pauser en 15 minutter og andre 30 minutter

et harmonisk miljø

Det var en god opplevelse for meg og arbeidsmiljøet var veldig bra

Fordeler

pause alltid hatt litt informasjon for alle

Ulemper

noen snakker veldig fort

Generelt veldig fornøyd.

Jobbet i mange år i Bærum kommune, å generelt veldig fornøyd. Jobbet flere år dag / aften, å det innebærer hverdagselige gjøremål med beboere, som stell, medisinering, kost, følge på aktiviteter å ivareta kontakt med familie. Fikk utdannelse via Bærum, veldig bra tiltak. Hatt 1 bra å stabil ledelse. Faste medarbeidere gjennom flere år. Vanskligte delen med våres beboere er språket, som ikke er tilstede. Se mestring hos beboerne.

Bra Miljø

veldig lett og koselig dag hverdag hjelpe hverandre topp arbeidsgiver, koselige kollega, veldig bra miljø. ingen smil

Fordeler

Billig frokost og lunsj

Ulemper

ingen

Grei arbeidsplass men miljøet kunne vært bedre.

Jeg synes Bærum kommune kunne gitt mer støtte til lærlinger, som har vansker. De burde gi man en bedre sjangse til å få fullført og få fagbrev. Sur og alt for streng fagkordinator. Bra å få prøvd både bolig med utviklingshemning og sykehjem.

Fordeler

Varierende vakter

Ulemper

Korte pauser

Ingen dager var like, perfekt helt enkelt

På skolen jobbet jeg som hjelpeassistent i 1 og 2 trinn, samt èn-til-èn- oppfølging av noen elever. På SFO jobbet jeg som assistent på alle trinn og i barnehagen har jeg jobbet med barn fra 0-3 år og senere flyttet jeg over til avd. 3-6 år. Jeg var med på planlegging av aktiviteter både i SFO og barnehagen. Jeg var ansatt i Skole/SFO i 4 år og 2 år i barnehagen hvor jeg først var på småbarnsavdelingen 1 år og flyttet over til store barn siste året. Som person er jeg aktiv, liker å jobbe med barn og være med på å skape trygge utviklingsarenaer for barn. Jeg kan sette grenser, men jeg er også leken og ivrig og får lett tillit hos barna. Jeg anser meg selv som en god medarbeider og verdsetter samarbeid og målrettet arbeid.

Fordeler

Kurs og seminar dekket av Kommunen

Ulemper

Gjøre andres oppgaver når ting er fastsatt å gjøres av enkelpersoner

Jobber hos Bærum kommune

Se flere jobber

Stor arbeidsbyrde for alle ansatte, fordeler med avspassering, sosiale tiltak, god lønn,jobbsikkerhet, godt lederskap og flott jobbkultur..

Oppgavene står i kø, viktig å prioritere, komme i gang. Får jobbe selvstendig, men kan bli avbrutt av ad-hoc-møter fra sjefen.Må jobbe litt over tiden, men får avspasere. Har lært at ro og vennlighet er viktig i en hektisk hverdag, og at alle må legge bort kjepphester og konkurranse om "hvem vet best" i faglige møter og samarbeidsmøter. Ledelsen har god teoretisk kompetanse. Noen mangler ferdigheter i ledelse og samhandling. Trygge ledere er viktigst. Mange hyggelige, ærlige, velvillige medarbeidere. Savner mer humor og arbeidsglede. Å være alene i kompliserte prosesser og sjefen selv er ute i verden og er kritisk når han / hun kommer hjem. Når en / vi finner gode løsninger, når en selv eller kollegaene minst venter det. Når alle / vi gleder oss over andres prestasjoner

Fordeler

Medarbeidere, gamle kolleger, gratis treningsmuligheter, sosialefellesskap, god lønn.

Ulemper

Mange topplederskifter, vanskelig datasystem

Ledere kan bli bedre

Har jobbet på flere steder og min mening er at en del ledere kan bli bedre til og samarbeide med sine ansatte, vise at de bryr seg om sine ansatte og ta vare på de de har og eventuelt nye.

Ulemper

For liten tid til sosiale samhold med beboerne

selvstendig og god jobb

Jobben har vært personlig assistent. Her har det vært tunge pleie og omsorgsoppgaver. Jobben har vært like givende som i Krødsherad, men lederne har vi liten kontakt med fordi vi jobber i folks private hjem. Men, sånn må det være.

Fordeler

Bruker er også oppdragsgiver. Da slipper man mange kokker

Ulemper

Bruker kan av og til være for syk til å være oppdragsgiver. Ved for eksempel kognitiv svikt, er det vanskelig å huske hva som er sagt. Det kan være vanskelig for arbeidstaker

under middels = dårlig spesielt arbeidsmiljøet

totalvurderingen kan ikke gis for selve bærum kommune men spesifik i forhold til det arbeidslaget / den boligen jeg jobber i; andre boliger vil kanskje få annen vurdering siden de har annen leder, kultur,osv iboligen jeg jobber er det en dårlig leder slik at det går utover min motivasjon å komme på jobb, arbeidsmiljøet, samarbeid med kollegaene, osv jobben er fysik tung og krevende da beboerene er tunge, ubeveglige, har kontrakturer, ol; selv om det bra mht hjelpemiddler er disse ofte ikke god nok for beboerene da ikke alle kan innrettes så individuelt som en kunne ønske den beste delen i jobben er å arbeide tett innpå beboerene og bli så god kjent med de og de med en selv, at det er mulig å tilrettelegge dagen svært individuelt ut i fra deres spesielle behov slik at de for så god livskvalitet og selvbestemmelse som mulig

Fordeler

mye kompetanseheving i form av prosjekter, seminarer, kurs med lønn i kommunens regi

Ulemper

turnusordningen med dag-, kvelds- og nattevakter

Produktiv og gøy arbeidsplass

Setter meg godt inn i arbeidsdagens oppgaver og utfører dette etter de beste anbefalinger. Arbeider målbevist for at oppgavene blir ferdigbehandlet innen tidsrammene. Hyggelige medarbeidere som smitter over i arbeidsglød.
Se flere anmeldelser om Bærum kommune

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Bærum kommune. Nettverket vårt er klar til å svare.Still et spørsmål

3.5

2.9Arbeid/Personliv forhold
3.2Kompensasjon/Fordeler
3.1Jobbsikkerhet/Forskudd
2.9Lederskap
3.2Kultur

Bærum kommune anmeldelser etter sted

• Bærum kommune