Academic Work anmeldelser fra ansatte

Sorter etter: Hjelpsomhet | Omtale | Dato
1,0
Home of the unprofessional
Support/Servicedesk (Tidligere ansatt) –  Oslo5 oktober 2016
Academic Work er et selskap spesialisert i å utnytter de som stiller seg svakest i arbeidsmarkedet, unge mennesker som prøver å komme inn i arbeidslivet. De nevner ikke lønn i noen av annonsene sine og når du får jobben komme de straks med en kontrakt der de tilbyr den laveste lønnen de har lov til å tilby.

Da jeg begynte å jobbe for Academic Work fikk jeg en stilling i et selskap som jeg lærte var like useriøse som dem, Atea. Her virket det som majoriteten av kolleger var leiet inn via bemanning og dette ga selskapet fritt spillerom til å skifte ansatte like lett som man skifter sokker. Da jeg møtte opp for min første arbeidsdag fikk jeg en kort og mangelfull introduksjon fra en gruppeleder som virket som han helst ville komme seg tilbake til sitt eget arbeid så raskt som mulig. De hadde ikke en gang begynt å forberede noe arbeidsstasjon for meg og jeg endte opp med å bare sitte over skulderen til en annen ansatt i en uke og vente på min egen maskin. Jeg følte ikke at jeg ble satt pris på som ansatt i selskapet og jeg følte meg rett og slett ignorert.

Jeg fikk aldri mulighet til å faktisk utføre jobben jeg ble ansatt til å gjøre fordi etter bare en uke med venting klaget Atea på at de ikke var fornøyd med meg som ansatt og avsluttet arbeidsforholdet umiddelbart, Atea kommuniserte aldri disse problemene med meg. Dette førte til en diskusjon gjennom flere samtaler og møter med AW hvor jeg forklarte min opplevelse av saken og at Atea ikke hadde oppfylt mine behov som nyansatt i selskapet.

Etter at jeg hadde forklart meg for AW ønsket de å diskutere min ansettelse hos
  mer... dem, det ble klart at de til tross for en urettferdig og uforståelig avgjørelse fra Atea og null kjennskap til meg som arbeider ønsket å bli kvitt meg. Da de forsøkte å fiske etter innrømmelser fra meg og oppfordret meg til å slutte selv skjønte jeg at de ikke hadde noe grunnlag for en oppsigelse, men jeg avslo å slutte arbeidsforholdet og sa meg villig til å gjøre det som trengs for å fortsette.

Istedenfor å respektere meg som arbeider og være samarbeidsvillig viste Academic Work en useriøs og uprofesjonell oppførsel som er langt under det en forventer fra en arbeidsgiver. Etter våre samtaler viste AW ingen vilje til å gi noen flere oppdrag og de tok ikke noe mer kontakt. De valgte heller å vente ut avtaletiden på kontrakten som er tre måneder, med andre ord ga de meg lønn ut tre måneder istedenfor å finne en rask og profesjonell løsning på problemet.

Min korte erfaring hos Academic Work har kun vært negativ og det er helt utrolig at et slikt selskap i det hele tatt kan eksistere i et norsk arbeidsmarked. De ønsker kun å utnytte mennesker for billig arbeidskraft og så snart et problem oppstår vil de ikke støtte deg men heller bli kvitt deg så raskt som mulig.
  mindre
Fordeler
Absolutt ingen
Ulemper
Ingen sikkerhet, lav lønn, dårlig arbeidsforhold
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 7Nei 4Rapporter

Se flere Academic Work anmeldelser

Krevd profil

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Academic Work. Nettverket vårt er klar til å svare.

Still et spørsmål

3,7