Academic Work

Academic Work anmeldelser fra ansatte

3.3Balanse mellom jobb og fritid

Fant 3 anmeldelser som matchet søketSe alle 63 anmeldelser

Arbeidsplass jeg likte svært godt

Arbeidet med produkter jeg har stor interesse for, og var en del av en hektisk men stimulerende arbeidsplass

Fordeler

Møte med mange hyggelige mennesker

Ulemper

Svært varierende arbeidstider.

Useriøs arbeidsgiver

Min erfaring er at Academic Work er et selskap som spesialiserer i å utnytter unge uerfarne arbeidssøkere og tilby minimalt med støtte og sikkerhet. De nevner ikke lønn i noen av annonsene sine og når du blir ansatt komme de straks med en kontrakt der de tilbyr den laveste lønnen de kan tilby. Jeg begynte å jobbe for Academic Work som en IT-supportmedarbeider hos en useriøs bedriftskunde som sviktet fullstendig med mottakelsen som en nyansatt trenger. Det virket som majoriteten av kolleger i bedriften var leiet inn via bemanning og arbeidsmiljøet virket sløvt og upersonlig. Da jeg møtte opp for min første arbeidsdag fikk jeg en kort og mangelfull introduksjon fra en gruppeleder som virket mer interessert i å komme seg tilbake til sitt eget arbeid så raskt som mulig. De hadde ikke begynt å forberede noe ny arbeidsstasjon og jeg endte opp med å bare sitte over skulderen til en annen ansatt i en hel uke og vente. Bedriften virket helt uforberedt og jeg følte at jeg som ny ansatt ble ignorert. Jeg fikk aldri mulighet til å faktisk utføre jobben jeg ble sent for å gjøre fordi etter bare en uke med venting klaget oppdragsgiveren på at de ikke var fornøyd med meg som ansatt og avsluttet arbeidsforholdet umiddelbart, oppdragsgiveren kommuniserte aldri eventuelle problemene med meg eller AW på forhånd. Dette førte til en diskusjon gjennom flere samtaler og møter med AW hvor jeg forklarte min opplevelse av saken og at mine behov som nyansatt ikke hadde blitt møtt. Etter at jeg hadde forklart situasjonen for AW ønsket de å diskutere min ansettelse og da de oppfordret meg til -

Fordeler

Ingen

Ulemper

Lav lønn, dårlig ledelse, dårlig kommunikasjon, ingen sikkerhet

Home of the unprofessional

Academic Work er et selskap spesialisert i å utnytter de som stiller seg svakest i arbeidsmarkedet, unge mennesker som prøver å komme inn i arbeidslivet. De nevner ikke lønn i noen av annonsene sine og når du får jobben komme de straks med en kontrakt der de tilbyr den laveste lønnen de har lov til å tilby. Da jeg begynte å jobbe for Academic Work fikk jeg en stilling i et selskap som jeg lærte var like useriøse som dem, Atea. Her virket det som majoriteten av kolleger var leiet inn via bemanning og dette ga selskapet fritt spillerom til å skifte ansatte like lett som man skifter sokker. Da jeg møtte opp for min første arbeidsdag fikk jeg en kort og mangelfull introduksjon fra en gruppeleder som virket som han helst ville komme seg tilbake til sitt eget arbeid så raskt som mulig. De hadde ikke en gang begynt å forberede noe arbeidsstasjon for meg og jeg endte opp med å bare sitte over skulderen til en annen ansatt i en uke og vente på min egen maskin. Jeg følte ikke at jeg ble satt pris på som ansatt i selskapet og jeg følte meg rett og slett ignorert. Jeg fikk aldri mulighet til å faktisk utføre jobben jeg ble ansatt til å gjøre fordi etter bare en uke med venting klaget Atea på at de ikke var fornøyd med meg som ansatt og avsluttet arbeidsforholdet umiddelbart, Atea kommuniserte aldri disse problemene med meg. Dette førte til en diskusjon gjennom flere samtaler og møter med AW hvor jeg forklarte min opplevelse av saken og at Atea ikke hadde oppfylt mine behov som nyansatt i selskapet. Etter at jeg hadde forklart meg for AW ønsket de å diskutere min ansettelse hos -

Fordeler

Absolutt ingen

Ulemper

Ingen sikkerhet, lav lønn, dårlig arbeidsforhold

Jobber hos Academic Work

Se flere jobber

Still et spørsmål om å jobbe eller intervjue hos Academic Work. Nettverket vårt er klar til å svare.Still et spørsmål

3.3

3.3Arbeid/Personliv forhold