Forsvaret anmeldelser fra ansatte

Lærerikt og gøy arbeida plass og oppgaver
Brann og redning (Tidligere ansatt) –  Bodø, Bodø kommune19 august 2017
Gikk i Forsvaret for og ville få erfaring og kurs innen brann og redning. For min drøm er å bli brannmann og da har Forsvaret vært lærerikt og kjekt.

Har lært mye om yrke brann og redning.
Fått erfaring som RD1, RD2, RDL og vakt leder.

Vi jobbet turnus på 2 uker på og 2 uker av.
Og vakten var på 12 timer skift 08-20 og 20-08.
givende og spennende
velferden Haakonsvern (Tidligere ansatt) –  bergen24 januar 2017
en dag for meg gikk ut på å ta vare på mine medsoldater og sørge for at alle sammen hadde det bra. jeg hadde leder ansvar på min avdeling for at ting ble gjort å at folk hadde det bra, jeg hadde også ansvar i å være et mellom ledd for befalet mitt. mye av jobben gikk også ut på å planlegge turer eller andre ting som vi gjorde for underholding og trivsel. jeg hadde også ansvar som tillitsvalgt for fem avdelinger.
Hjalp denne anmeldelsen?JaNeiRapporter
Rutiner, verdier, og ikke minst erfaringer.
Vervet soldat, Systemopratør (Nåværende ansatt) –  Bardufoss17 april 2016
En vanlig arbeidsdag kan bestå av, vedlikehold av materiell og utstyr, utdanning i MARCH ON (førstehjelp), trening på teknikker innenfor flere temaer,sambandsutdanning, patrulje, tegn og signaler med makker/laget eller egentrening og fysisk fostring.

Oppsummert, så bygger alt dette på rutiner, verdier, erfaringer. Hvis det er noe jeg er stolt av, så er det hvilke verdier jeg har, og har utviklet i Forsvaret, og hvem jeg er som person. Jeg sier ikke at jeg er perfekt, For det ville vært løgn. Jobben har lært meg å verdsette alle oppgaver, ha en stå på innstilling, og å gi 100%.

Jeg ser meg selv som omtenksom og snill, ansvarsfull og en humørspreder. Som person, liker jeg å jobbe med folk rundt meg. Jeg trives best å jobbe i grupper, men kan fint jobbe selvstendig,
Fordeler
Fordeler slik at hver enkelte også kan ha gode forhold utenfor jobb. Familie er nøkkelordet.
Ulemper
Forventninger. Har opplevd at det kan oppstå situasjoner på hva folk rundt deg forventer, og hva som er riktig.
En god opplevelse
Førsteganstjenesten (Tidligere ansatt) –  Harstad, N1920 januar 2016
følge ordre, trene, lært litt om våpen,
trivdes godt med alle rundt meg siden jeg kom godt overens med dem
Fordeler
Gratis kost og losji
Ulemper
lav lønn
Spennende og utfordrende
Lærling (Tidligere ansatt) –  Oslo19 november 2015
Jeg var lærling i forsvaret samtidig som jeg avla førstegangstjeneste. Dette var spennende og interessant. Anbefaler alle som vurderer dette.
Utfordrende og krevende arbeidsplass
Avløsningsfører/Vaktkommandør (Tidligere ansatt) –  Bardufoss, N194 november 2015
- Morgenbrief med info om hendelser og har skjedd og hva som skal hende igjennom vakten, utførelse av oppdraget.
- Lederegenskaper og personlig utvikling.
- Kjenne egne grenser og jobbe hardt.

- Bygge relasjoner og et godt forhold til overordne og medsoldater.
- Slutten av et 2 ukers skift med 12t. nattevakt hvor alle begynner og bli lei å vil reise hjem.
- Når ting gikk som planlagt og alle samarbeidet bra under alarmer og øvelser.
Fordeler
Bygge nye relasjoner og fine opplevelser.
Ulemper
Lange vakter.
Krever lite, skjer lite
Gardist (Tidligere ansatt) –  Oslo, N031 september 2015
Spør om hva jeg kan gjøre, får skjent noe å gjøre bortsett fra å stå i kassa. Går rundt og rydder og organiser på eget initiativ.
Effektiv og veldig lærerik
Ub Korp (Tidligere ansatt) –  Madla, N115 mai 2015
Som rekrutt var det spennende. Jeg meldte meg så til Befalskurset, veldig mye mer effektiv og rettet trening som en lagfører. Trivdes kjempe godt i militæret.
Fordeler
Alt var gratis
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 1Nei 3Rapporter
Seriøs og krevende
Sambandsmann, Telemark Bataljon (Tidligere ansatt) –  Rena, N0416 mars 2015
En typisk dag i Forsvaret består som regel av trening på oppdrag eller vedlikehold av materiell.
I Forsvaret har jeg lært å kjenne meg selv på en måte jeg ikke trodde var mulig, alt fra psykisk til fysisk.
Ledelsen i Forsvaret er helt unik, der respekt for grad og erfaring står høyt oppe.
Det vanskeligste med jobben er tanken på at du kan bli sendt til krig på kort varsel. Der man kan bli spurt om å ta vanskelige avgjørelser.
Det mest underholdene med jobben er å tjene penger på å gjøre ting som andre bare drømmer om.
Fordeler
Utrolig Samhold
Ulemper
Stressende forhold
Hjalp denne anmeldelsen?JaNei 1Rapporter
Veldig læringsrik tjeneste
Førstegangstjeneste (Tidligere ansatt) –  Sessvollmoen, N0219 februar 2015
En typisk dag på jobb innebærer, skranketjeneste, sjekke ukelista (der arbeidsoppgavene for hver dag står) også gjøre det man fikk gjort der, gå med post, rydde/vaske etc. i lokalet. bibliotek tjeneste, utlån av spill/filmer/utstyr. og markedsføre arrangementer vi tilbød.

jeg har lært hvordan det er å bo 5 stk på et lite rom, har lært veldig mye om generell soldat trening, holdninger og det å være grundig og gjennomføre 100% alt man gjør.

medarbeiderne mine i den Velferden på Sessvoll var veldig varrierende, noen som ikke likte å være der, til meg som syntes det var veldig bra. det er en stilling der det ofte havner folk som ikke søker der. så mange umotiverte soldater der, men også de som vil gjøre det beste ut av det selvom de ikke får den tjenesten de hadde ønsket, pga skader etc.

den mest underholdene delen av tjenesten min var definitivt arrangementene vi tilbød. jeg hadde hovedansvar for paintballbanen. det hadde vi annenhver torsdag, det ble arbeidsoppgavene mine og rigge og gjøreklart paintballbanen og utstyret til spill. og være hoveddommer i banen under spill. dette ble en fin avvikling fra den jobben inne bak skranke som tar mye av tiden i denne jobben.
Fordeler
Gratis kost og losji, turnusjobb. 12 dager på 9 av.
Ulemper
Lang arbeidstid når man er på vakt, ofte fra 08.00 - 22.00
strukturert
Militærett (Tidligere ansatt) –  N0928 august 2014
Var stasjonert i Bergarterietbataljonen hvor vi hadde med beredskapslageret å gjøre
Fordeler
fri kost og losji
Ulemper
Hjalp denne anmeldelsen?JaNei 1Rapporter
Spennende og kjekk arbeidsplass
Fly soldat, som Vakt Og sikrings soldat (Tidligere ansatt) –  Bardufoss, N1918 oktober 2013
Forsvaret er en fantastisk gode lære plass, der du lærer hvordan du kan og skal oppføre deg når du er utroligt nær mennesker, over en lengre periode som får frem mange følelser og tanker som du lærer deg å takle etterhvert.
du finner raskt ut at det finnes mange forskjelige befaler som skal lede deg i mange nye og spennende sitivasjoner, der du lærer deg hvilken ledertype som er kjekest og ha og hvilken som virker best.

medsoldatene dine er dine nye venner og miljøet blir raskt godt og tett. og det er du og de som skal lære og ha det kjekt på den nye arbeids plassen som er tildelt, og det er noe du husker resten av livet ditt!

den suverent beste følelsen vi får i Forsvaret er mestrings følelsen etter mestrings øvelser og når venner støtter deg slik at du føler deg som verdens heldigeste soldat! som kan klare alt!
Fordeler
Bilige reiser, gratis kost og losji, mange nye venner, lære mye nytt og gratis udanning til senere i livet
Ulemper
reise vekk fra vennene du har skaffet
utrolig lærerikt og spennende
vakt og sikringssoldat (Tidligere ansatt) –  Bardufoss, N1924 september 2013
veldig sosialt, lært masse! et år man vokser utrolig mye på

det er ikke lov å fortelle så mye om arbeidsdagene
og ulemper og fordeler i forsvaret.
Hjalp denne anmeldelsen?Ja 1Nei 2Rapporter
Gøy og utfordrene
Kokk (Tidligere ansatt) –  Elverum22 januar 2013
Kjempe kos og hyggelig sted å jobbe på. arbeidstidene er skift.
Arbeids miljøet er kjempe bra;). De følget godt etter lærlinger ang hva de må igjennom.
Fordeler
koselige folk å jobbe med
Ulemper
har ingen ting å skrive her

Se flere Forsvaret anmeldelser

4,1